گوارش

بیماری های مجاری ادراری را بیشتر بشناسید؟ (شماره دو)

برجستگی و گشاد شدن رگهای بیضه را می گویند که همان بیماری واریس بیضه ها است و از عوارضش کاهش تعداد اسپرم می باشد که باعث عدم بارداری می گردد، دراین بیماری عروق بیضه گشاد شده و جریان خون و غذا رسانی تعضیف می شود و غذا و اکسیژن لازم به سلولهای سازنده اسپرم  نمی رسد می توان  گفت عمده علت این بیماری غلبه سودا در قسمت بیضه‌ها  می باشد بیضه دارای عروق بسیار ریزی است که با اندک غلبه سودا دچار گرفتگی می گردد و این گرفتگی باعث گشادی عروق می گردند، عدم تحرک کافی، نوع تغذیه نامناسب، عدم مصرف مناسب آب، عصبی شدن و حرص و جوش ها و استرس ها، یبوست، نداشتن نزدیکی و عدم نظم در خواب می تواند از دیگر عوامل این بیماری باشد.

post-slider
شایع ترین علل بیماری های گوارشی را در این مجله بخوانید

از منظر اساتید طب سنتی اسلامی عمده علائم اولیه این بیماری عبارتند از درد و احساس ناراحتی در ناحیه شکم همراه با اسهال و یبوست های مکرر و نیز تغییر عادات در تخلیه بیمار می باشد و بیمار احساس ضرورت برای اجابت مزاج دارد ولی وقتی برای تخلیه می رود تخلیه صورت نمیگیرد و یا تخلیه مدفوع کامل نمی باشد. نفخ، گشادگی شکم، پیچیده شدن روده و غیره از علائم روده تحریک پذیر در طب سنتی است اگر با اسهال باشد علت آن از گرمی است و اگر همراه با استفراغ و تهوع باشد علت آن از سردی است.

post-slider
علل بیماری های مقعد

بیشتر کسانی که درد مقعد دارند، گمان می کنند که دچار بواسیر شده اند؛ در صورتی که جوش هایی در روده وجود دارد که باعث این دردها می شود؛ انواع بواسیر: بواسیر ازگیلی، بواسیر، دانه انگوری، بواسیر توتی؛ بواسیر اکثرا بر اثر تجمع سودا پیش می آید و باید گفت این سودا از سوختن خلط مفید بلغم و یا سودا به وجود می آید.

post-slider
هر آنچه درباره علل بیماری های معده باید بدانید

علت بیماری‌های معده در طب سنتی اسلامی: بر اثر ورم معده باشد، به علت دمل چرکین در معده باشد، علت گسستن در داخل یا خارج معده باشد شاید معده در حال سوراخ شدن یا ترک برداشتن باشد، معده شل است؛ کم تاروپود بودن تنیدهٔ پرز رگ‌های معده، سفت شدن بیش از حد تنیده پرز رگ‌های معده باشد، شاید علت بر اثر شکل و شمایل معده باشد، علت زبری و صافی غیرعادی معده باشد، معده در جای دیر و غیرعادی قرار گرفته باشد، مجرای بین معده و کبد تنگ و یا بسته شود، مجرای بین معده و طحال تنگ یا بسته شود، علت بادکردگی در معده باشد، ضعف و ناتوانی خود معده باشد.

post-slider
چه اندازه درباره مری و معده می دانید?

مری ممکن است به سوء مزاج گرفتار شود و نتواند به خوبی از عهده وظایفش برآید که باعث می شود بلعیدن غذا با مشکل مواجه گردد. افزون بر سوءمزاج علت های زیر نیز باعث بیماری مری می شود: ممکن است مهره های گردن از جای خود تکان خورده باشد و این باعث شود بر مری فشار وارد آید و راه آن را تنگ کند؛ ورم درخود مری یا در اندام هم جوار مری باشد که به آن فشار آورد و ایجاد راه بندان در مری نماید.

post-slider
شناخت بیشتر بیماری های مثانه و علل آنها

نشانه های سنگ مثانه در طب سنتی اسلامی: ادرار این افراد سفید رنگ است، ته نشین سرخ دارد، ممکن است ادرار غلیظ و دارای درد باشد اما اکثرا برعکس است، درد از سنگ کلیه کمتر است مگر اینکه راه خروج ادرار راببندد، کسی که سنگ دارد با آلت تناسلی اش زیاد بازی میکند و آلتش درد و خارش دارد و ادرار به سختی خارج می شود، گاهی خون تخلیه می شود که علت خراشیده شدن با سنگ است.

post-slider
انواع بیماری های کلیه و علل آنها (شماره یک)

چه افرادی در معرض سنگ کلیه هستند: افراد چاق بیشتر به سنگ کلیه مبتلا می شوند و یا پیران، کسانی که ادرارشان با خلط مخلوط است، کودکانی که معده‌شان گرم و شکمشان یبس باشد، به‌طورکلی یبس بودن شکم باعث غلظت ادرار می‌شود و احتمال ابتلا به سنگ کلیه بیشتر است.

post-slider
انواع بیماری های کلیه و مجاری ادرار و علل آن (شماره سه)

ادرار معمولا فاقد باکتری است و عفونت جایی وجود دارد که باکتری ها به آن راه پیدا کنند پس در صورت بروز عفونت یعنی باکتری در مجرا نفوذ کرده است از آن جایی که مجرای ادرار خانم ها از آقایان کوتاه تر است لذا باکتری ها خیلی راحت تر می توانند داخل مثانه راه یافته و سبب ایجاد عفونت گردند شایع ترین این نوع عفونت ها، عفونت مثانه است که به آن التهاب مثانه گفته می شود و اگر فقط عفونت در مجاری باشد به آن التهاب مجاری ادراری گفته می شود و اگر کلیه گرفتار گردد به آن عفونت کلیوی گفته می شود. دو گروه عفونت داریم: عفونت دستگاه ادراری فوقانی که عفونت کلیه ها و حالب ها، التهاب نفرون ها، پیلونفریت را شامل می شود.، عفونت دستگاه ادرای تحتانی که عفونت مثانه، پروستات، پیش آبراه را در بر میگیرد.

post-slider
تمام دانستنی ها درباره علل بیماری های معده و روده

علت اصلی یبوست معمولا کندی سرعت عبور مواد از کولون و یا اختلال در دفع است برخی از بیماری ها باعث عفونت می شوند مانند رژیم کم فیبر یا کم آبی، کم کاری تیروئید، بیماری دیابت، تومورها و سرطان معده، مصرف مواد مخدر و بارداری. عوامل تشدید کننده یبوست می تواند نوع رژیم غذایی، نبود سبزیجات و میوه جات در مصرف روزانه، کم مصرف کردن آب و مایعات، نداشتن فعالیت های فیزیکی، مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد فشار خون یا داروهای پائین آورنده ی چربی خونف شرایط فیزیولوژیکی مثل حاملگی، افزایش سن یا بیماری هایی مانند قطع نخاع یا بیماری های عضلانی مثل دیستروفی عضلانی باشد.مصرف مواد مخدر و قرص های مخدری چون ترامادول، بیامادول و متادون نیز عامل یبوست هستند