اطلاعات دارویی

پودر جلبک و جلبک بلوبری بهترین دوست لاغری شما

لاغری با پودر جلبک و جلبک بلوبری یک تجربه جذاب و سالم می‌تواند باشد. این محصول نه تنها به شما کمک می‌کند وزن خود را کنترل کنید بلکه از تمامی فواید سلامتی و غنی کننده آن نیز بهره‌مند شوید. به یاد داشته باشید که انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی منظم نیز بخش اساسی از موفقیت در مسیر لاغری و سلامتی است.

post-slider
زردچوبه و این همه خواص

زردچوبه از جمله مواد غذایی است که در آشپزخانه و به ویژه در نزد هندی ها جایگاه ویژه ای دارد و برای مبارزه با پیری و ضد عفونت‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و خاصیت ضد التهاب و عفونت دارد. زردچوبه به علت دارا بودن برخی از ویتامین‌ها،فلزها، کلسیم فواید بسیاری دارد و هیچ سمی ندارد و مصرف آن هیچ ضرر و عوارضی ندارد؛ از این رو استفاده از آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. 

post-slider
پیاز و درمان کم خونی

یاز قرمز می‌تواند به حفظ کلسترول خوب کمک و از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند، محققان با انجام مطالعاتی روی حیوانات متوجه شدند مصرف پیاز قرمز بعد از ۸ هفته می‌تواند میزان کلسترول بد را در بدن به میزان 20 درصد کاهش دهد اما در همین دوره زمانی هیچ تغییری در میزان کلسترول‌های خوب بدن به وجود نمی آورد. طبق نتایج تحقیقاتی که در سال 2013 در مجله Clinical investigation منتشر شد فلاونوئیدی به نام روتین که به وفور در خانواده پیازها و سیب وجود دارد از تشکیل لخته های خونی در عروق پیشگیری می‌کند. در حقیقت، تشکیل فیبرین در سیاهرگ‌ها و تجمع پلاکت‌ها در سرخرگ‌ها از عوامل بروز لخته های خونی و سکته است که این ترکیب مانع ساخت آن می شود. 

post-slider
کاسنی را برای یک عمر صدساله به خوبی بشناسیم

اینولین فقط برای سیستم گوارشی سودمند نیست، شواهدی دال بر کاهش میزان کلسترول مضر (LDL) بدن نیز وجود دارد این ماده شیمیایی مضر در خون که به LDL معروف است یکی از دلایل عمده تصلب شریان و فشار خون بالاست زیرا هنگامی که به سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌ها می‌رسد به نوعی مانع از گردش خون می‌شود. همچنین می‌تواند زمینه ساز حمله های قلبی و مغزی گردد. نکته بسیار جالب اینکه فعالیت معبر شیمیایی ویژه اینولین برای کاهش ماده شیمیایی موسوم به کلسترول مضر نادر است مگر آنکه فرد کربوهیدرات فراوانی مصرف کند بنابراین در این مورد تاثیر آن چندان هم سودمند نیست با این وجود تحقیقات بیشتری در دست انجام است تا مشخص شود که چطور کاسنی می‌تواند در بهبود بیماری قلبی موثر باشد.  همچنین کاسنی مملو از فنول هاست که در بررسی‌های گسترده ای اثبات شد که از جمله عواملیست که مانع از لخته شدن خون و بی نظمی ضربان قلب می‌شود، فنول ها خواص آنتی اکسیدانی دارند و مطالعات حاکی از آن است که مصرف قهوه با عصاره کاسنی به طور قابل توجهی بیش از قهوه های متداول توازن سلول‌های خون و پلاسمای خون را در بدن بهبود بخشیده و احتمال بروز بیماری قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. 

post-slider
آشنایی با خواص و مضرات کدو سبز

پیامبر خدا صلى الله عليه و آله: کدو بخورید که اگر خداوند می‌دانست درختی سبکتر از این وجود دارد آن را برای برادرم یونس می رویاند. هرگاه کسی از شما خورشی می‌سازد در آن کدوی بسیار بریزد؛ چرا که آن مغز و عقل را می افزاید. در حدیث دیگر:  پیامبر خدا صلى الله علیه و آله اگر خواستید چیزی بپزید از کدو زیاد بهره بجویید؛ چرا که دل اندوهگین را شاد می‌کند 

post-slider
خواص معجزه آسای ترب سیاه 

در طب گیاهی و سنتی ترب سیاه شهرت زیادی برای حفظ سلامت روده ها دارد، از سالیان قبل خواص ترب سیاه روی سیستم گوارشی و به ویژه برای تنظیم عملکرد صفرا کاملاً شناخته شده است به این ترتیب که این ترب باعث افزایش ترشح و دفع صفرا می‌شود. نقطه ی قوت دیگر ترب سیاه این است که باعث سم زدایی از کبد می‌شود زمانی که به عنوان مثال داروی زیادی می‌خورید بعد از آن لازم است که به فکر سم زدایی از این عضو حساس بدن باشید. این ترب همچنین خاصیت ملینی جزیی نیز دارد توجه داشته باشید در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه استفاده کرد. 

post-slider
خواص شگفت انگیز کندر 

در هند از کندر به عنوان معرق، مدر، قابض و قاعده آور استفاده می‌شود و در موارد روماتیسم و ناراحتی پوستی و بیماری‌های عصبی تجویز می‌شود. از نظر حکمای طب سنتی کندر گرم و خشک است و از نظر خواص آن معتقدند که خشک کننده و قابض و بند آورندۀ خون است، گازها را تحلیل می‌برد و برای تقویت حافظه نافع می‌باشد از خونریزی‌های خارجی و خونروی از سینه جلوگیری می‌کند و اگر با صمغ عربی خورده شود برای رفع بدبویی بینی و تنگی نفس و سرفه مزمن رطوبتی نافع است. اگر با عسل خورده شود برای رفع فراموشی مفید است اگر تا چند روز هر روز ۳ گرم آن را در آب بخیسانند و ناشتا بخورند برای رفع فراموشی و زیادی بلغم مفید است. 

post-slider
اسپند شفای ۷۰ نوع بیماری 

از امام صادق علیه السلام درباره اسپند و کندر سوال شد پس آن حضرت فرمود: هیچ ریشه ای از گیاه در زمین نمی جنبد و هیچ شاخه ای در آسمان بالا نمی رود مگر آنکه خداوند فرشته ای را ماموریت داده تا آن را به قطعات خرد شده تبدیل کند یا به سرنوشتی که دارد برساند و شیطان (میکروب) از هفتاد خانه ای می گریزد که در نزدیکی خانه ای باشد که در آن اسپند است و شفا از هفتاد بیماری در اسپند است که آسانترین آن خوره است پس دود کردن اسپند را از یاد نبرید ولی کندر منتخب و برگزیده پیامبران سابق است و حضرت مریم علیه السلام از آن کام گرفت و هیچ دودی سریعتر از دود کندر به آسمان بالا نمی رود.

post-slider
مصطکی و خواص درمانی آن

درختی است از خانواده درخت پسته به ارتفاع سه متر پرشاخه برگ‌های آن تخم مرغی دم گرد دارای دم برگی کوتاه با رنگی سبز تیره روی برگ براق پشت برگ مایل به خاکستری روشن گل‌های آن در اوایل به رنگ قرمز تبدیل می‌شود این درخت در فصل گرمای شدید از شاخه های آن به طور خودرو صمغی زرین تراوش می‌کند با رنگی زرد زرین در ابتدا کمی نرم چون کمی بماند سفت و سخت می‌گردد درخت مصطکی در کشورهای اروپایی و سوریه در اطراف شام می‌روید از درخت مصطکی به طور تقریبی چهل تا پنجاه کیلو صمغ به عمل می آید و به سایر کشورها صادر می‌گردد، صمغ مصطکی به طور طبیعی دانه است؛ دانه های آن اندکی معطر به اندازه یک ماش یا نخود کوچکتر است هنگامی که در دهان بگذارید نرم می‌شود بلکه معطر هم می‌گردد تا به اکنون در ایران این درخت دیده نشده است.