فروشگاه ربیع از آغاز تا کنون

متن سخنرانی آقای مصطفی رحمانی در رویداد ملی زندگی

آقای مصطفی رحمانی عضو هیئت مدیره شرکت قطعه گمشده زندگی امروز و از سهام داران ربیع است. ایشان در رویداد ملی زندگی که 25و 26 آبان ماه 1401 در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، طی یک سخنرانی کوتاه به معرفی فعالیت های ربیع پرداختند. متن زیر، شرح سخنرانی ایشان است.

سلام به حضار محترم
دغدغه مندان عرصه سبک زندگی ارزشمند اسلامی ایرانی.
خیلی خوشحالم که در جمع شما خوبان قرار گرفتم. من مصطفی رحمانی هستم، عضو هیئت مدیره شرکت قطعه گمشده زندگی امروز و خادم مجموعه ربیع.
شاید بعضی از شما نام مجموعه و کسب و کار ما رو شنیده باشید. شاید بعضی از شما همکار ما بوده باشید یا همین حالا هم به نوعی با ما همکاری می‌کنید.
 فروشگاه ربیع بیش از 10 سال هست که شروع به فعالیت کرده. اولویت اصلی فعالیت ما حول حوزه محصولات فرهنگی و هنری و با محوریت اهلبیت علیهم السلام و شهدا شکل گرفته است. 10 سال پیش وقتی که این کار تازه میخواست شروع شود، عده‌ای بودند که قبول نداشتند این مسیر را. البته نه اینکه با هدف موضوع مشکل داشته باشند، آن ها فروش محصولات فرهنگی در اینترنت رو باور نداشتند. ولی بی توجه به همه این مسائل کار جلو رفت. ابتدا خیلی محصولات محدود و شاید با حدود ۲۰۰ یا ۳۰۰ قلم کالا در یک سیستم خیلی ضعیف، با نهایتا ۵۰۰ تومان سرمایه وارد سازی شد. ولی خب کم کم به میزان این محصولات اضافه شد و حالا به 30000 قلم کالا رسیده. 10 سال پیش در یک مغازه کوچک در نجف آباد با یک کامپیوتر قرضی و حالا با ۲۰۰ متر فضا و کلی کارمند که روزانه از این کار امرار معاش میکنند.
خب همه اینها بعدها به خاطر لزوم توجه به صنایع دستی و تولیدات خانگی، این محصولات به ویترین فروشگاه ما اضافه شدند. کم کم ملزومات خانه و کاشانه، پوشاک ما کامل تر شد و تبدیل شدیم به یکی از مراجع اصلی محصولات فرهنگی در ایران.
خب این یکی از الطاف الهی بود واقعا که شامل حال ما شد. آن دوستانی که ما را میشناسند میدانند که یکی از شروع کنندگان جریان ربیع، شهید مدافع حرم محسن حججی هستند. ما در مجموعه، همیشه نگاه ویژه ایشان را روی کارها میبینیم و حس میکنیم و بی تعارف اگر دست غیبی این بزرگواران نبود حالا ما اینجا در کنار شما نبودیم.
امسال با همت تیم فنی قوی مون، همکاران محترمم در تیم قدرتمند کیمیا پویش، وارد فاز جدیدی شدیم و وبسایت فروشگاهی سلامتی و طبی ربیع رو راه اندازی کردیم. در سایت سلامتی و طبی ربیع ما انواع خوراکی ها و مواد ارگانیک را به معرض فروش گذاشتیم و نوعی عطاری اینترنتی را راه اندازی کردیم که در نوع خودش کم نظیر است.
نگاه ما به این فعالیت ها حالا رنگ و بوی جهانی هم گرفته است؛ ربیع در حال راه اندازی یک سامانه بین المللی برای فروش این اقلام به زبان عربی است که ان شالله در آینده نزدیک رو نمایی خواهد شد.   
گفتند اینجا درباره چالش هایی که داشتیم صحبت کنیم. خب مسائل و مشکلات اکثر کسانی که اینجا هستند مشترک است. ما از ابتدای فعالیتمان از هیچ تسهیلات دولتی استفاده نکردیم. نه اینکه نخواسته باشیم، متاسفانه حمایتی دریافت نکردیم. تمام این کسب و کار با سرمایه شخصی و مردمی شکل گرفته است. هیچ سرمایه گذاری عمده ای روی آن شکل نگرفته و شاید به همین علت هست که تبلیغات درستی برای این حجم از کار هم تا کنون انجام نشده است.
ما هنوز برای تامین فضای کار نیروهامون به نتیجه درستی نرسیده ایم و مکان تجاری مقرون به صرفه ای که بتوانیم در آن فعالیت کنیم هنوز به دست نیاوردیم. مجموعه ما با اینکه حالا به درآمد خوبی رسیده ولی هنوز نیاز به سرمایه دارد تا بتواند مشکلات را از پیش رو بردارد و این همت بلند تر خودمان و مسئولین ذی ربط را می طلبد. به هر حال این یک مبارزه است و ما هم پذیرفته ایم که سنگر و سلاحمان رو خودمان تهیه کنیم و توقع هیچ پشتیبانی نداشته باشیم. توکل بر خدا.
سخن را کوتاه میکنم و یادی از پیر خمین میکنم با این جمله که تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما نیز هستیم.
والسلام علیکم و رحمت الله

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات