غدد

مقابله با عفونت‌‌های رحم و مخمری زنانه

عفونت مخمری زنانه یک نوع التهاب متداول در واژن است که توسط قارچ کاندیدا "آلبیکانس" ایجاد می‌شود. این عارضه با علائمی مانند خارش شدید، ترشحات سفیدی با بوی مخمر، قرمزی و سوزش در واژن همراه است. این نوع عفونت بیشتر از یک سوم مراجعه‌های زنان به پزشکان زنانه را تشکیل می‌دهد و بیماری دوباره عود می‌کند. علت مراجعه زنان به پزشکان زنانه بیشترین‌ باروری است. عفونت مخمری می‌تواند به مشکلات روحی و جسمی، خانوادگی و حتی به طلاق و جدایی منجر شود.

post-slider
اطلاعاتی از علائم تا مدیریت اختلالات قاعدگی

در جهان پویا و پیچیده امروزی، سلامت قاعدگی یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های بهداشت زنان است. این مقدمه به بررسی جنبه‌های مختلف این حوزه می‌پردازد، از علائم پیش از قاعدگی گرفته تا مراحل مختلف عادت ماهیانه، علت‌های پیدایش قاعدگی، و نیز مدیریت اختلالات ممکن در این زمینه، از سوی دیگر، به اختلالات ممکن در دوره قاعدگی پرداخته و راهکارها و مدیریت مناسب برای حفظ سلامت این فرآیند را مورد بحرانی قرار می‌دهیم.

post-slider
درمان زخم های دیابتی در طب اسلامی

پیشنهاد کم کردن خوردن پروتئین حیوانی داده شد، چون پروتئین حیوانی خون را غلیظ و سودایی می‌کند و خون سودایی در طب سنتی سردی را در بدن به وجود می آورد و زخم‌ها دیر درمان می‌شوند، جوشانده گزنه هر روز به جای چای نوشیدن و مرتب با همان جوشانده زخم پا را شستن و تفاله جوشانده گزنه هر شب تا صبح بر زخم ضماد شود.

post-slider
درمان دیابت از منظر طب سنتی

عدم استفاده از مواد غذایی مضر شامل: چای، قهوه، نسکافه، سرخ کردنی‌ها، قند و شکر، شیرینی جات قنادی و مصنوعی غذاهای فریزر شده، غذاهای با زودپز پخته شده غذاهای چرب و پرحجم سوسیس و کالباس، غذاهای کنسرو شده پیتزا و غذاهای ساندویچی ادویه جات تند نوشابه های گازدار، سس و رب مخلوط ماست و سرکه، ماست و آبلیمو، مرغ و تخم مرغ ماشینی، ماکارانی و ماست، دوغ زیاد شور و نمک زیاد، تنقلات مصنوعی، ترشی جات زیاد، گوشت زیاد به خصوص گوشت گاو، آب یخ غذای رستوران غذاهای مانده و بيات انواع چیپس و پفک، تند و سریع غذا خوردن، پرخوری، ریزه خواری یعنی اینکه دهان پیوسته بجنبد و نوشیدن مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن، استعمال دخانیات نوشابه های الکلی و غذاهایی که با مزاج انسان سازگاری ندارند.

post-slider
علت بیماری دیابت و درمان آن از منظر طب اسلامی

اخلاط و رسوبات ناشی از دم و بلغم در اندامهایی مثل کبد و پانکراس رسوب می‌کند این رسوب چون از خلط ماده ای غلیظ است رسوبش موجب کاهش کارایی طبیعی غده پانکراس شده و در نتیجه مانع تولید انسولین و ترشح آن در خون گردیده و در نتیجه دیابت بروز می کند. نقش انسولین در خون مثل نقش سرکه است به عنوان مثال همانطوری که اگر سماور یا کتری جرم گرفته باشد در آن سرکه می ریزند تا رسوبات آن را پاک کنند، سرکه هم خون را از چربی ها و رسوبات تمیز و رگ‌ها را پاک می‌کند. انسولین هم چنین نقشی در بدن دارد و در سراسر بدن می چرخد و عروق را پاکسازی می کند لیکن رسوب بلغم و دم در غده تولید کننده انسولین یعنی پانکراس مانع ترشح انسولین شده و کار شستشوی داخل بدن کند می‌شود و دیابت به وجود می‌آید لذا انسولین صنعتی یا شیمیایی به افراد داده می‌شود که بدن را از رسوبات پاکسازی کند ولی درمان واقعی زمانی صورت می پذیرد که غده پانکراس را از رسوبات پاکسازی کنیم تا دوباره به کار بیفتد و دوباره انسولین طبیعی را تولید کند.

post-slider
هر آنچه درباره دیابت باید بدانید

از منظر پزشکی نوین امروزی دیابت یا بیماری قند هنگامی به وجود می آید که هورمون انسولین عامل تنظیم کننده قند خون یا به اندازه کافی در بدن تولید نمی شود یا بافتهای بدن به آن به درستی پاسخ نمی دهند در نتیجه سوخت و ساز قند در بدن در نهایت علایم قند خون از حد طبیعی خود بالاتر می رود و مختل می شود و قند خون از حد طبیعی خود بالاتر می رود و در نهایت علایم شاخص دیابت به صورت پرخوری پرنوشی و ادراری ظاهر می شود هورمون انسولین که از سلولهای جزایر لانگرهانس در غده لوزالمعده به درون خون ترشح می شود کارکردهای مختلفی در بدن دارد از جمله ورود قند را از خون به درون سلولها تسهیل می کند تا سلولها بتوانند برای تأمین انرژی خود از آن استفاده کنند

post-slider
شایع ترین بیماری های غدد درون ریز بدن

کم‌کاری مادرزادی تیروئید در نوزادان می‌تواند باعث عقب ‌ماندگی‌های ذهنی شود و اگر چنین شود دیگر قابل ‌درمان نیست و در سایر کشورهای پیشرفته عمل غربالگری در تست‌های کم‌کاری تیروئید در ماه‌های اول بارداری صورت می‌گیرد و بعد از تولد غربالگری باید با گرفتن چند قطره خون از پای نوزاد در روز سوم تا پنجم تولد باشد.