خون و عفونت

اطلاعاتی از علائم تا مدیریت اختلالات قاعدگی

در جهان پویا و پیچیده امروزی، سلامت قاعدگی یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های بهداشت زنان است. این مقدمه به بررسی جنبه‌های مختلف این حوزه می‌پردازد، از علائم پیش از قاعدگی گرفته تا مراحل مختلف عادت ماهیانه، علت‌های پیدایش قاعدگی، و نیز مدیریت اختلالات ممکن در این زمینه، از سوی دیگر، به اختلالات ممکن در دوره قاعدگی پرداخته و راهکارها و مدیریت مناسب برای حفظ سلامت این فرآیند را مورد بحرانی قرار می‌دهیم.

post-slider
چه اندازه درباره بیماری های خون می دانید؟ شماره یک

برخی نکات می تواند به شما در سلامت خون و در نتیجه جسم شما مفید باشد مانند:  رسوب سدیم بر اثر مصرف زیاد از حد نمک (بخصوص نمک ید دار) و نوشابه های گاز دار، آبمیوه های شیمیایی، خیارشور، ترشی شور، آجیل و تخمه های بو داده شده به وجود می آید. رسوب تری گلیسرید خون بر اثر خوردن سرخ کردنی ها، تفت دادنی ها (بخصوص در ظروف تفلون)، بو دادنی ها، مصرف چربی با ترانس بالا مثل خامه، سرشیر و یا ته دیگ، کله پاچه، موز، انواع سس ها، جگر سیاه، روغن جامد، کنسرو جات و آبلیموهای صنعتی و شیمیایی به وجود می آید. رسوب کافئین بر اثر خوردن چای، قهوه، شکلات، کاکائو و نسکافه به وجود می آید. دخانیات، مواد افیونی، قرص های روان گردان، حشیش، مشروبات الکلی و ازاین قبیل موارد. و در کل تمام این موارد باعث تولید سودا بخصوص سودای سوخته در بدن می شود وجود سودا یعنی سفتی و غلظت در خون و حرکت ضعیف خون در عروق و یا مسدود کردن عروق بخاطر سفتی زیاد و گرفتگی عروق حساس قلبی.

post-slider
چند نوع بیماری عفونی را می شناسید؟

از مهم ترین علل ایجاد بیماری های عفونی عبارتست از: غلبه هریک از مزاج ها، سیر شدن از غذا و نوشیدنی و پر خوری، غذاهای صنعتی و کارخانه ای ریشه اصلی بیماری های عفونی هستند و در خانم ها استفاده از لباس های زیر با الیاف مصنوعی و استحمام در ایام عادت ماهانه، طهارت گرفتن در این ایام  و عدم رعایت بهداشت فردی باعث بروز این بیماری خطرناک می باشد.

post-slider
انواع تب وعلل آن

بر اثر تب امکان دارد اتفاق‌های زیر رخ دهد: لرزه و تکان، سرمای عرق‌ریز، خون دماغ، قی‌کردن، اسهال، تشنگی، خواب‌آلودگی، بی‌خوابی، زبری زبان، خشکی دهان، عطسه و سرفه مداوم، بی‌اشتهایی، گرسنگی گاوی و... تب نوبه دو نوع است: خالص و ناخالص؛ در نوع خالص شروع تا پایان تب بین 4 تا 12 ساعت طول می‌کشد و تب ساکت می‌باشد اما در نوع ناخالص تب از 12 ساعت طولانی‌تر است و شدت زیادی دارد اما دست ‌وپای بیمار سرد است.