مغز و اعصاب

چگونه علت سردرد خود را بفهمیم؟

انواع سردرد در طب اسلامی بر اساس مزاج آدمها تقسیم می شود و همچنین درمان سردرد با اصلاح مزاج قابل درمان است و همچنین برخلاف طب مدرن که در درمان اکثر بیماری ها از جمله سردرد فرد موظف به خوردن دارو تا اخر عمر می باشد در اینجا ما به شما یاد میدهیم که چگونه علت سردرد خو را پیدا کرده و بدون دارو آن را درمان کنید.

post-slider
بررسی مشکلات مغزی

تفاوت سکته و بی هوشی: کسی که سکته کرد خُرخُر می کند و نفسش مرتب نیست. اگر سکته از ورم باشد حتماّ تب به دنبال دارد و اگر سکته از بلغم باشد از رنگ چهره و چشم و تری سوراخ بینی شناخته می شود برخی از حکما گفته اند اگر کهن سالی دچار سرگیجه دائمی یا مکرر شود اخطاری برای سکته است مراقبت از بیمار سکته ای: بهتر است صبحانه بیمار سکته ای نان خالی باشد یا انجیر خشک را با نان میل کند و هرگز نباید میان غذا خوردن چیزی بنوشد. بهتر است قبل از شام کمی ورزش سبک انجام بدهد واعضای ضیف شده را به حرکت در آورد و بعد از شام فوری نخوابد و مدتی صبر کند تا غذا هضم شود و از شب بیداری پرهیز کند. برخی از حکما گویند بیمار سکته ای آش جو را با عدس و مویز و بادام و انجیر و چیزهایی که با مزاجش سازگار است بدون زیاده روی بخورد.

post-slider
علت شایع ترین بیماری های عصبی را در این مجله بخوانید

مزاج عصب را می‌توان به روش‌هایی اصلاح کرد برای مثال اگر به گرمی‌بخش‌هایی از بدن نیاز داشته باشد می‌شود از ضمادهایی مثل روغن زیتون، خردل یا صمغ صنوبر استفاده کرد برخی از چیزهایی که برای عصب خوب هستند مثل شربت‌های تقویت‌کننده از قبیل  دانه میوه صنوبر، اسطوخودوس که هر روز به‌اندازه یک درهم (سکه) با شربت عسل میل شود بهترین آب برای بیماران عصبی آب باران است؛ ورزش معتدل و مالش بدن با روغن‌های گرم نیز مفید است برخی از چیزها برای عصب بد است: مثل جماع زیاد، خوابیدن با شکم پر، نوشیدن بیش از حد آب یخ، نوشیدن شربت بسیار شیرین، خوردن چیزهای ترش، خوردن پاد زاها، رگ زدن زیاد

post-slider
شایع ترین بیماری های مربوط به سر

سردرد به معنی درد و ناراحتی در ناحیه سر، جمجمه و گردن می‌باشد، سردرد ممکن است در یک طرف سر و یا هر دو طرف سر رخ دهد و گاهی اوقات فقط در یک ناحیه باقی می‌ماند و گاهی اوقات از نقطه‌ای به نقطهٔ دیگر در حال حرکت است. سردرد می‌تواند به شکل‌های مختلفی مثلاً درد شدید یا احساس ضربان در سر و یا دردی مبهم و گنگ رخ دهد و ممکن است ناگهانی رخ دهد و یا کم‌کم بروز پیدا کند و این درد ممکن است کمتر از یک ساعت از بین برود و یا چند روز به طول بیانجامد. خوشبختانه اغلب سردردها نشانه یک بیماری جدی نیستند و افراد با نوع تغذیه درست یا تغییر در سبک زندگی یا کمی آرامش و آسایش و در نهایت یک داروی مسکن می‌تواند بر این مشکل غلبه کنند.

post-slider
شایع ترین بیماری های عصبی

فلج عصبی صورت یا لقوه نوعی بیماری است که در عصب چهره‌ای فلج می‌شود. شایع‌ترین علت آن فلج بل است. لقوه در موارد مختلف، نام‌های مختلف می‌دهند، مانند بیماری کجی دهان یا کژدهانی. لقوه حالت چشم و ابرو و لب و پیشانی را به هم می‌زند به‌گونه‌ای که گاهی لب‌ها کوژ (خمیده)شده و روی‌ هم نمی‌آید گاهی نیز لقوه گرفتگان نمی‌توانند چشم‌هایشان را ببندند و پلک بر هم کشند، همچنین به لقوه کژرویی نیز می‌گویند.