سنگ دُر با طرح یا مهدی

Pearls

ذکر یا مهدی ادرکنی ، قوی‌ترین ذکر دنیا

هم اکنون که جهان در انتظار ظهور حضرت مهدی به سر می‌برد، تمام قوانین هستی پیرامون مسئله ظهور می‌چرخد و توسل به امام زمان و همنوا شدن با ایشان به منزله ورود به انرژی کل محسوب می‌شود. حضرت مهدی قطب عالم امکان است و تمام انرژی‌های موجود در کل آفرینش به فرمان حضرت به کارشان ادامه می‌دهند. حال اگر ما بخواهیم به این انرژی‌ها فرمان دهیم و به خواستۀ خویش جامه عمل بپوشانیم باید به حضرت مهدی متوسل شویم و این یعنی اینکه ما دست به دامان منبع و سرچشمه انرژی‌های مثبت شده‌ایم و با این کار به راحتی می‌توان بر عالم حکومت کرد و از قدرت اشرف مخلوقاتی خود به نحو احسنت استفاده کرد. خواسته ما هم باید به نحوی باشد که مغایر با ارزش‌های الهی تلقی نشود و هم ردیف و هم رده با ارزش‌های الهی باشد. مهم‌ترین خواسته و دعایی که می‌توان به راحتی تمام انرژی‌های مثبت هستی را برای به تحقق پیوستن آن بسیج کرد و به جنگ قوای شر فرستاد، دعا و خواستن تعجیل در جهت ظهور حضرت مهدی است. همۀ ما می‌دانیم که خدا حال هیچ قومی را تغییر نمی‌دهد، مگر اینکه خودشان حالشان را تغییر دهند. حال ما باید خودمان در جهت به تعجیل افتادن ظهور قدم برداریم و تمام انرژی‌های الهی و پاک در کل آفرینش را بسیج کنیم و با توسل به امام زمان و گفتن ذکر یا مهدی ادرکنی انرژی‌های مثبت آفرینش را به حرکت در بیاوریم و به این نحو است که از قدرت اشرف مخلوقاتی خود به نحو احسنت استفاده می‌کنیم. انرژی‌های پاک و الهی در کل آفرینش برای حرکت کردن و بسیج شدن نیاز به منبع تغذیه‌ای دارند که ظرفیت حرکت و جنبش این انرژی‌ها را داشته باشد. بهترین و کامل‌ترین منبع تغذیه‌ای که می‌توان به انرژی‌های پاک در کل آفرینش فرمان دهد و این انرژی‌ها را به حرکت درآورد، وجود مبارک و نازنین امام مهدی است. ایشان با قدرت خدادادی‌شان این توان را دارند که انرژی‌های مثبت آفرینش را در جهت خواسته خود بسیج کنند و به جنگ قوای شر بفرستند. حال اگر ما با تقوا و خودسازی نیمی از راه ظهور را طی کنیم و بخواهیم انرژی‌های مثبت و الهی را بسیج کنیم، نیاز به توسل به امام زمان داریم و بدون توسل به امام زمان امکان ندارد این انرژی‌ها به فرمان ما درآیند و به خواسته‌مان جامه عمل بپوشانند. حال ما متوجه می‌شویم که ذکر یا مهدی ادرکنی قوی‌ترین ذکر دنیا محسوب می‌شود و با این ذکر می‌توان تمام قوای مثبت هستی را به جنگ قوای منفی فرستاد و قدم مثبتی در جهت ظهور امام مهدی برداشت. در نهایت انسان با تقوا، خودسازی، توکل به خدا و توسل به امام زمان می‌تواند اشرف مخلوقات باشد و بر تمام هستی حکومت کند و در به تعجیل افتادن ظهور قدمی مثبت بردارد.

توسل به امام زمان روحی فداه

 در «بحارالانوار» از ابوالوفاء شیرازی چنین آمده است: در زندانی محصور بودم و به خاطر آن پریشان بودم و به واسطۀ امامان علیهم‌السلام با خدا به راز و نیاز پرداختم، هنگامی که شب جمعه رسید پس از نماز خوابیدم و پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را در خواب دیدم. پیامبر او را در خواب راهنمایی فرمود که برای هرحاجتی به کدام امام و چگونه متوسل گردد؟ آن گاه پیامبر به او فرمودند: و اما صاحب الزمان؛ پس هرگاه شمشیر به گلوگاهت رسید و دستش را بر حلقوم نهاده بود، از او یاری بخواه که یاری‌ات می‌رساند.

ابوالوفاء می‎گوید: در خواب صدا زدم: یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی فقد بلغ مجهودی؛ ای مولای من؛ ای صاحب الزمان؛ مرا دریاب که همانا جانم به لب رسیده است. و ناگهان بیدار شدم و دیدم که زندان‌بانان، زنجیر از من باز می‌کنند.

در «سلاح المومنین» آمده است: پدرم چنین فرمود: هنگامی که شمشیر بر گردنت نهادند استغاثه کن و یاری بخواه از مولایت ولی عصر و چنین بگو: یا صاحب الزمان اغثنی، یا صاحب الزمان ادرکنی. ای صاحب الزمان؛ به فریادم برس، ای صاحب الزمان؛ مرا دریاب.

محدث نوری رحمةالله‌علیه می‌فرماید: ظاهراً مقصود پیامبر از این سخن این نیست که فقط در هنگام گرفتاری در دست دشمنان – که قصد کشتن و نابودی شما را دارند – به امام عصر ارواحنا فداه متوسل شوید، بلکه کنایه از این است که باید به آن حضرت توسل جست هر وقت سختی به آخر حد رسیده باشد و اسباب مادی و امید به مخلوقین از بین رفته باشد و صبر انسان لبریز گردد. و تفاوتی نمی‌کند که بلا و مصیبت دینی باشد یا دنیوی، از شر انسان باشد یا از شر جن، چنان که از دعای مذکور این مطلب روشن می‌گردد. (صحیفۀ مهدیه، ص 627 625 )

 

0 نظرات

ارسال نظرات