گزنه و این همه خاصیت

خاصیت دارویی گیاه گزنه

گزنه گیاه کوچکی است که همه جا می‌روید. اگر خواص گیاه گزنه را بشناسید خواهید دید که بر خلاف ظاهر خشن و گزنده اش چقدر با سلامتی تان مهربان است. درد مفاصل، ریزش مو، عفونت‌های ادراری، خستگی، مشکلات پروستات و غیره را می‌توان با دست‌های خشن همین گیاه درمان کرد. 

جوشانده ی گیاه گزنه برای پیشگیری از پوکی استخوان

گزنه این گیاه دارویی برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان موثر است. پوکی استخوان در نتیجه ی از بین رفتن املاح معدنی از بدن بروز می کند که معمولاً از پنجاه سال به بعد افراد را مبتلا می‌کند. 
روش استفاده 

  • ۳ قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را در یک فنجان آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید روزانه ۴ تا ۵ فنجان از دم کرده این گیاه دارویی میل کنید.

ریشه‌ی گیاه گزنه برای مقابله با مشکلات پروستات

گزنه برای آقایانی که پروستات شان بزرگ شده مفید است. به عقیده ی محققان ریشه ی این گیاه دارویی حاوی( لکتین)(تانین گلیکان) و (لیگنان)هایی می‌باشد که مانند هورمون‌های زنانه عمل می‌کند و تأثیر مثبتی روی غده‌ی پروستات می گذارد پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مصرف ریشه ی گزنه برای درمان مشکلات پروستات غیر سرطانی و خوش خیم مفید است. 
روش استفاده 

  • یک قاشق غذاخوری ریشه ی گزنه را با یک فنجان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و به مدت سه هفته روزانه ۴ فنجان از این دم کرده بنوشید.
  • یا اینکه از کپسول های گزنه استفاده کنید می‌توانید با پزشکتان مشورت کرده و کپسول های ۳۰۰ میلی گرمی گزنه مصرف کنید.
  • .توجه داشته باشید آقایانی که موقع ادرار کردن مشکل دارند نباید بدون مشورت با پزشک از ریشه ی گزنه استفاده کنند. 

دانه های گیاه گزنه برای مقابله با اسهال

دانه ها و برگ‌های گزنه یک درمان فوق العاده برای اسهال می باشند. دانه های این گیاه دارویی سرشار از پروتئین موسیلاژ و روغن‌های چرب هستند. 
روش استفاده 

  • یک قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید و در طول روز از این جوشانده میل کنید. 

خواص دارویی گیاه گزنه برای سم زدایی از بدن

مصرف مواد غذایی چرب و شیرین و غیره باعث می‌شود که بدن مازاد سموم دفع نشده را در بدن نگه دارد. برای همین لازم است هر از گاهی به خصوص در فصل بهار به فکر سم زدایی از بدن باشید. خوشبختانه گزنه به عملکرد برخی از ارگان‌های بدن مانند کلیه ها کمک می‌کند. 
روش استفاده

  • ۳ قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را با یک فنجان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید به مدت ۳ هفته روزانه ۲ تا ۳ فنجان از این جوشانده میل کنید.

خواص گیاه گزنه برای مقابله با خستگی

گزنه انرژی زا بوده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و برای همین هم کمک می‌کند خیلی زود سرپا شوید.
روش استفاده

  • 3 قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را با یک فنجان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید و روزانه ۴ تا ۵ فنجان از آن بنوشید.
  •  از کپسول‌های ۵۰۰ میلی گرمی استفاده کنید طبق نظر پزشک یا داروساز مصرف شود.
  • توجه داشته باشید که می توانید از آب گزنه برای رفع کم خونی و خستگی مفرط استفاده کنید. برای این کار لازم است که برگ های تازه این گیاه را میکس کرده و آب آن را صاف کنید و هرهفته 3 مرتبه به میزان 15 میلی لیتر از این آب میل کنید.

0 نظرات

ارسال نظرات