کبد طحال صفرا

علل بیماری های کبد و طحال را در این مجله بخوانید

همیشه آب بخورید ولی به اندازه  زیرا به گل هر چه بیشتر آب بدهید باعث گندیدن شدن ریشه آن می شود حضرت مولا علی(ع) می فرمایند: نگاه به گیاهان صحرا کنید ببینید بخاطر کم مصرف کردن آب بسیار مقاوم تر از گیاهان پر آب خورده هستند بدن انسان نیز همین گونه است آب باید به اندازه نیاز باشد نه بیشتر و نه کمتر این قاعده که می گویند روزی 8 لیوان آب بخورید در همه مردم یکسان نیست بلکه در بلغمی مزاجان و آن‌هایی که دارای رطوبت زیاد هستند مضر می باشد بطوری که عوارض جبران ناپذیری برای آنها دارد پس توجه داشته باشید به اندازه آب بخورید.

post-slider
بیماری های کبد و نشانه های آن ها

شناخت حالات بهبودی کبد از چند راه است: با دست لمس کردن روی کبد، بیماری اشتراکی کبد که با معاینه معده، روده، کلیه و کیسه زهره می‌توان به حالات کبدی پی برد، از طریق بررسی دیگر اندام‌های مرتبط با کبد، مویی که در اطراف روییده باشد ، از حالات وریدهایی که از کبد بیرون زده‌اند، از موادی که در کبد تولید و از آن خارج می‌شوند، از مدت سن و عادت‌های بیمار، از رنگ چهره و زیر چشم و خود چشم، از تعداد جوش‌های روی بدن، از رنگ ادرار و مدفوع

post-slider
چه اندازه درباره طحال و صفرا می دانید؟

بیماری که به یرقان مبتلا شود پوست بدنش زرد یا سیاه می‌گردد چون جریان خلط زرد صفرایی یا خلط سیاه سودایی می‌باشد که به پوست و زیرپوست می‌رسد و رنگ پوست را تغییر می‌دهد و علل آن شامل: علت این بیماری طحال می‌باشد چون حجاری بین طحال و کیسهٔ زهره دچار گرفتگی می‌شود، اگر علت بیماری طحال از کبد باشد چند علت دارد: الف) حرارت کبد زیاد شده و خون را سوزانده و به سودا بدل کرده است ب)بر اثر سردمزاجی شدید کبد، خون تیره و سیاه شود ج)شاید بر اثر ورم سخت و سرد در کبد باشد. اگر علت بیماری طحال از خود بدن باشد چند علت دارد: الف) حرارت زیادی بدن را فراگرفته باشد که باعث سوختن و سودایی شدن خون شده باشد ب)بدن دچار سرمای شدید شده و خون یخ‌بسته و سیاه شود.

post-slider
شایع ترین بیماری های کبد

در پزشکی حالتی برگشت‌پذیر از تجمع واکوئول های چربی در سلول‌های کبدی است که با التهاب با کبد مشخص می‌شود. این حالت در افرادی که الکل مصرف می‌کنند بروز فراوان دارد ولی در کشور بزرگ ایران علت دیگری دارد که کبد چرب غیرالکلی نامیده می‌شود. نوع غیرالکلی این بیماری پرتعدادی از اختلالات بالینی مانند دیابت، چاقی و سوءتغذیه رخ می‌دهد. وجود چربی در کبد طبیعی است اما اگر این میزان از چربی بیش از 5 تا 10 درصد وزن کل کبد شود این فرد بیماری کبد چرب دارد.