گوش و حلق و بینی

بیماری های گوش رابهتر بشناسید؟ (شماره یک)

گوش درد علت های مختلفی دارد از جمله سرما خوردگی، عفونت، سرمازدگی، آب رفتن در گوش و عوارض برخی بیماری ها می باشد و یا پارگی پرده گوش و یا ضربه از دیگر دلایل است.

post-slider
شایع ترین بیماری های گوش و علت آنها (شماره دو)

گوش را باید از گرما و سرما محافظت کرد و مراقب بود که آب و جانوران داخل آن نشوند، چرک گوش را باید برطرف کرد و هر هفته یک‌بار روغن بادام تلخ در گوش چکاند باید مراقب بود که داخل گوش ورم، زخم و جوش تولید نشود، اگر جوش‌هایی در حال سر برآوردن شیره خشخاش شاخ‌دار در سرکه طبیعی بریزید و در گوش بچکانید اگر هفته‌ای یک‌بار چنین کنید گوش را از ضرر و آسیب ایمن می‌کند.

post-slider
شایع ترین بیماری های بینی

گاهی اوقات خون‌ریزی بینی به‌ صورت چکه، چکه است و گاهی خون با فشار زیاد و یک ‌دفعه خارج می‌شود که نشان از حبس شدن خون دارد و گاهی اوقات شریان مغز می‌ترکد که این بیماری درمانش بسیار سخت است. علت خون‌ریزی بینی اکثراّ بر اثر سردرد و التهاب و بیماری حاد یا ضربه خوردن است خون‌ریزی گاهی اوقات سودمند و گاهی اوقات زیان‌بار است. خون‌ریزی در بیماری سخت و طولانی نشان از بحران سخت دارد به خصوص بیماری‌های آبله و سرخک، اگر خون‌ریزی بیش از حد باشد رنگ صورت زرد یا سیاه می‌شود.

post-slider
شایع ترین بیماری های گوش (شماره سه)

عبارت است از پاره شدن پرده ی نازک گوش که قسمت های داخلی تر گوش را از گوش خارجی جدا می کند،علائم شایع این بیماری به قرار زیر است: درد ناگهانی در گوش، از دست دادن قدرت شنوایی یا ضعیف شدن آن، وزوزگوش، سرگیجه، خونریزی یا ریزش ترشح از گوش و این ترشح تا سقف 48 ساعت بعد احتمالا تبدیل به چرک شود.