دهان و دندان

شایع ترین بیماری های دهان و دندان شماره یک

یکی از بزرگترین ناراحتی افراد در بیماری های دهان و دندان بوی بد دهان می باشد که در عین سادگی بسیار در زندگی اجتماعی افراد مهم است و دغدغه آنها نیز می باشد که از مهمترین علل آن می توان به: به علت سینوزیت می باشد که برای درمان باید سینوزیت درمان شود، به دلیل بیماری های دهان و دندان می باشد، به جهت اختلالات گوارشی می باشد که موجب سردی معده و در نتیجه بدبویی دهان می گردد، گاهی مواقع به دلیل عفونت لثه که معمولاّ با خونریزی همراه است می باشد، به دلیل افزایش حرارت معده باشد که در این صورت علامت آن این است که با خوردن غذا کمتر می شود و ممکن است دندان ها تیره شود،  تجمع بلغم عفونی در معده که علامت آن این است که با خوردن و شستن دهان تغییر پیدا نمی کند مگر بسیار اندک.

post-slider
عجیب ترین بیماری های زبان و دهان

ازدست ‌دادن قدرت چشایی: علت این بیماری یا مشارکتی است یا از سوء مزاج یا از آسیب‌دیدگی است یا از خشکی زیاد مغز به ‌خاطر غلبه سودا در قسمت درک چشایی مغز می‌باشد. سستی زبان: علت آن از رطوبت خونی آبکی در مغز یا در عصب است عصبی که حرکت‌دهنده زبان است یا از شاخه‌های عصب‌های پیوسته با عصب زبان است یا از سنگینی زیاد زبان است یا از رسوب سودای شدید یا اخلاط دیگر در زبان است.

post-slider
آیا درباره علل بیماری های دندان و لثه می دانید؟

دندان‌درد علتش عدم رعایت بهداشت فردی است و براثر درد آمدن گوهر دندان یا درد عصب ریشه دندان یا ورم لثه و بن دندان یا گوشت اضافهٔ لثه یا سستی لثه می‌باشد. لق شدن دندان ممکن است بر اثر ضربه خوردن باشد و یا اینکه رطوبتی عصب دندان را سست کرده باشد. یا دندان نازک‌تر از حد طبیعی شده باشد یا اینکه خللی در محل رویش آن پدید آمده باشد.