مقابله با عفونت‌‌های رحم و مخمری زنانه

عفونت مخمری زنانه

عفونت مخمری نوعی التهاب چرکی متداول واژن است که به وسیلهٔ ارگانیسمی به نام کاندیدا «البيكانس» که در واژن به صورت طبیعی یافت میشود ایجاد میگردد از نشانه های این آلودگی خارش شدید واژن (مهبل) و ترشحات سفیدی است که بوی گرد مخمر را داشته و شباهت زیادی به نوعی پنیر روستایی دارد. علائم ،دیگر سطح آماسیده و قرمز شده واژن حس سوزش به هنگام دفع ادرار و همچنین سوزش و یا درد هنگام ارتباط جنسی است. عفونت های واژنی نامهای گوناگونی دارند اما با این وجود در یک مساله مشترک هستند و آن این که واژن را آلوده میکنند و میلیونها زن را گرفتار میسازند به طوری که علت مراجعه بیش از یک سوم مراجعه کنندگان به متخصص امراض و ناراحتیهای ،زنانه ترشخات و تراوشات مهبلی است که یکی از نشانه های شایع عفونت قارچی میباشد در طی ۲۰ سال گذشته شیوع این عارضه افزایش یافته است به طوری که ۷۵% زنان طی مدت بارداری به این بیماری گرفتار و نیمی از آنها با هجوم چندگانه ناراحتی مهبلی مواجه شده اند. امروزه با استفاده از انواع داروها ۹۰ مبتلایان درمان میشوند ولی مساله این است که ۲۵ تا ۷۵ ،آنها با بازگشت مجدد این نوع عفونت مواجه میشوند به طوری که برگشت و عود بیماری امری کاملاً عادی و متداول شده است. سیکل عفونت زایی مخمر چرخهٔ خاصی دارد. مخمر در ،زنان درد خارش و ناراحتی ایجاد میکند و وقتی آنها به پزشک مراجعه میکنند پزشکان به داروهای استعمالی متوسل میشوند و به دنبال این مراحل عفونت و آلودگی عمیق و ریشه دار شده و بیماری دوباره عود میکند بیمار بیشتر از قبل در گرداب مشکلات روحی و جسمی فرو میرود و در نتیجه رفع ،عارضه روز به روز دشوارتر میشود وقتی این بیماری دوباره عود می کند، هزینه های سرسام آور در ،معاینه آزمایشگاه، دارو و غیره به زنان تحمیل میشود متأسفانه بعضی پزشکان متخصص به زنان گرفتار نمیگویند که چگونه به طور اساسی از این عفونت قارچی واژن جلوگیری کنند و مهبلی سالم و غیر آلوده داشته .باشند عمق فاجعه زمانی روشن تر میشود که میزان دقیق پرداخت پولها اوقات مفید از دست رفته ناراحتی های دیگر جسمی، روحی، خانوادگی و شغلی زنان گرفتار را مورد توجه قرار دهیم عارضه عفونی ،مزمن، زندگی شخصی را مختل میکند و زن را وادار به پرداخت بهای کمرشکن و سنگین می‌کند. این مشکل طاقت فرسا باعث میشود که بیمار 1- اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.2- از آمیزش به علت درد و سوزش اجتناب کند. 3-در محیط کار نتواند درست وظیفه خود را انجام دهد.4- ارتباط پزشک و بیمار دچار اختلال میشود. 5- مورد سرزنش یا تهمت اطرافیان قرار گیرد.6- گاه ممکن است به بیماریهای روان رنجوری و روان پریشی مبتلا شود.7- اختلالات دستگاه تناسلی موجب وحشت و ترس و احساس گناه جامعه میشود. 8- به علت عدم ارتباط صحیح ،آمیزشی زن و مرد دچار انواع مشکلات جسمی، روحی و خانوادگی می‌شوند. 9- گاهی باعث طلاق و جدایی گردد.

کاندیدا آلبیکنس – کازمدیک

نسخه های گیاهی برای عفونت رحم

  • ۵ گرم قرص کمر و ۵ گرم ریشه مرجان ۱۰ گرم بارهنگ گلنار فارسی و بلوط از هر کدام ۱۰ گرم و ریشه زنبق ۲۰ گرم همه را کوبیده با رب انار یا شربت سیب خمیر و روزی یک قاشق غذا خوری از آن را مصرف کنید.
  • کندر انزروت خون سیاوشان، مرمکی و زاج از هر کدام ۵ گرم پوست انار و میوه کاج از هر کدام ۲۰ گرم همه را کوبیده و با آب مورد یا آب بارهنگ مخلوط و خمیر به دست آمده را با بنده صبح و عصر به صورت شیاف استعمال کنید.
  • پوست انار ،عدس ،گلنار ،دورد چوب ،کز مازو و بلوط از هر کدام به مقدار لازم جوشانده و آب صاف شده آن را برای شستشوی خارجی به کار برید.
  • اسطوخودوس هندی، علف گزنه گل همیشه بهار و برگ بلسان مکی به صورت جوشانده ،خوراکی گیاهان موثری برای درمان این بیماری می باشند.
  • گردشنبلیله به صورت استعمال داخلی مفید میباشد. چند عدد زرده تخم مرغ را با انجیر نارس له شده مخلوط کرده و در پارچه نازکی ریخته سپس آن را فشرده و عصاره به دست آمده را بر مهبل بگیرند. نشستن در آب صاف کرده جوشانده نخود توصیه میشود.
  • استفاده از شیاف مهبلی برگ درخت چای روزی سه مرتبه در درمان این بیماری موثر و البته شستشوی واژن توسط دم کرده گیاه تریلیوم ارکتوم (Trillium erectum) نیز توصیه میشود.
  • شستشوی واژن توسط آب دم کرده مخلوط بذر شنبلیله و برگ مورد و جفت توصیه میشود.
  • پنجاه گرم برگ اوکالیپتوس را در یک لیتر آب جوش دم کنید و واژن را با آن شستشو دهید.
  • سرب را در آب کاهو و آب گشنیز حل کرده و رحم را شستشو دهید.
  • برگ ،کلم برگ ،خطمی برگ یا تخم کتان و گل بنفشه را جوشانده از صافی ،گذرانده تنقیه کنید .
  • تخم کتان تخم شنبلیله برگ کلم ، آویشن، بابونه و جفت را ،مخلوط ،جوشانده از صافی گذرانده با آب تمیز و صاف شده آنها رحم را شستشو دهید.
  • یک چنگه گل همیشه بهار تاجریزی سیاه کاکنج خار ،خاسک بولاغ اوتی گزنه سفید و مامیران از گیاهان فوق را در ۴ لیوان آب آنقدر بجوشانید تا ۳ لیوان باقی بماند، سپس صاف کرده و در سه نویت میل کنید.

0 نظرات

ارسال نظرات