ریه و تنفس

مهمترین بیماری های سینه و تنفسی

زکام در مزاج صفراوی علائمی چون سوزش چشم و سر، سیلان اشک، تلخی دهان، عطش، خروج رطوبت از دهان و بینی و در زکام سوداوی این اشخاص بسیار کم سرما می خورند اما وقتی بیمار شوند، سرما خوردگی آنها شدید است. خشکی چشمها، سنگینی سر و خشکی بینی، سر درد شدید در اینجا بیشتر دیده می شود، دهان بوی سوختگی می دهد و بوی دود از بینی و دهان احساس می شود و زود تبدیل به عفونت سینوس ها می گردد.

post-slider
آشنایی با بیماری های شایع سینه و ریه

بیشتر بیماری‌های سینه در فصل پاییز و زمستان که ریزش ماده از سر زیاد است روی می‌دهد بخصوص اگر یک پاییز پربارش و تابستانی خشک و شمالی داشته باشیم. چنانچه از بیماری‌های ریه مراقبت نشود به بیماری‌های کبدی تبدیل می‌شود. آسم: بیماری آسم بیماری‌های ریه است بیمار آسمی مجبور است به‌تندی و پیاپی نفس بکشد همچون کسی که دارد خفه می‌شود.

post-slider
شایع ترین بیماری های تنفسی

سرفه‌ای که بدون سابقه قبلی ایجاد شده و از بین نمی‌رود در اثر سوءرفتار یا خشکی ریه ایجاد می‌شود. سرفه‌ای که بدون سابقه قبلی ایجاد و با ازبین‌رفتن علت اصلی آن سرفه‌ها هم از بین می‌روند مثلاً اثر سرما به ریه‌ها در هوای سرد یا نوشیدن مواد سرد یا تنفس گردوغبار یا دود سرفه ایجاد شود که با ازبین‌بردن این مواد سرفه نیز از بین می‌رود.