نرم افزار دوره علوم و معارف اسلام نسخه 4

نرم افزار دوره علوم و معارف اسلام نسخه 4

(0)

• دسترسی به متن 41 عنوان کتاب در 108 جلد از کتاب‌های دوره علوم و معارف اسلام، مشتمل بر موضوعات: قرآن، فقه، اصول فقه شیعه، عقاید، عرفان، تاریخ، معارف اسلامی، نقد و تفسیر، ولایت فقیه، علما و مجتهدان، سرگذشت‌نامه، اسلام و دولت، جمعیت، قانون اساسی، گاه‌شماری اسلامی
• متن قرآن کریم به همراه ترجمه

 

40,000 تومان
36,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 3684
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

نرم افزار دوره علوم و معارف اسلام نسخه 4 (مجموعه آثار حضرت علامه آیت الله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی رحمه‌الله)
موضوعات: زبان و ادبیات، اخلاق و عرفان
سیستم عامل: ویندوز
حجم: 0.28 گیگابایت

توضیحات
دسترسی به متن 41 عنوان کتاب در 107 جلد از کتاب‌های دوره علوم و معارف اسلام، مشتمل بر موضوعات: قرآن، فقه، اصول فقه شیعه، عقاید، عرفان، تاریخ، معارف اسلامی، نقد و تفسیر، ولایت فقیه، علما و مجتهدان، سرگذشت‌نامه، اسلام و دولت، جمعیت، قانون اساسی و گاه‌شماری اسلامی
 

محتوا
•دسترسی به متن 41 عنوان کتاب در 108 جلد از کتاب‌های دوره علوم و معارف اسلام، مشتمل بر موضوعات: قرآن، فقه، اصول فقه شیعه، عقاید، عرفان، تاریخ، معارف اسلامی، نقد و تفسیر، ولایت فقیه، علما و مجتهدان، سرگذشت‌نامه، اسلام و دولت، جمعیت، قانون اساسی و گاه‌شماری اسلامی
•متن قرآن کریم به همراه ترجمه
 

امکانات و قابلیت‌ها
•قابلیت استفاده از گروه‌بندی‌های کتب در دسته‌های کتب فارسی، کتب عربی، دروه معارف، دوره علوم، اخلاق و حکمت و عرفان، مباحث تفسیری، مباحث علمی و فقهی، مباحث تاریخی، سایر مکتوبات و یادنامه
•جستجو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست کتاب‌های برنامه
•ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات
•قابلیت‌های پژوهشی به همراه امكانات: یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن
 

شخصیت‌شناسی سید محمدحسین طهرانی
سید محمدحسین لاله‌زاری فرزند سید محمدصادق از شاگردان میرزا محمدتقی شیرازی است. او از ناحیه پدر از نوادگان محمدباقر مجلسی و از ناحیه مادر نسبش به ملامهدی نراقی می‌رسد. محمدحسین تهرانی در 24 محرّم 1345ق در تهران به دنیا آمد. تحصیلات حوزوی خود را در مشهد آغاز و در قم و سپس نجف به پایان برد. در سال 1377ق به تهران بازگشت و در مسجد قائم خیابان سعدی این شهر به تبلیغ مشغول شد. در سال 1400ق به درخواست استادش سید هاشم حداد به مشهد رفت و تا پایان عمر در آنجا ساکن شد. تهرانی 17 تیر 1374ش برابر 9 صفر سال 1416ق در مشهد درگذشت. آیت الله بهجت بر او نماز گذارد و در صحن انقلاب (عتیق) حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد. به مناسبت درگذشت وی پیام تسلیتی از سوی آیت‌الله خامنه‌ای صادر شد. در 22 آذر 1392ش مراسم بیستمین سالگرد درگذشت او در مشهد برگزار شد (خبرگزاری تسنیم).
فعالیت علمی
آیت الله حسینی تهرانی پس از اتمام تحصیلات کلاسیک خود در رشته مکانیک و ماشین‌سازی متوسطه، در سال 1364ق وارد حوزه علمیه شد و به دست میرزا محمد تهرانی، نویسنده مستدرک البحار، در مشهد، مُعَمَّم شد. سپس در همان سال (1346ق)، به قم رفت و در مدرسه حجتیه مشغول تحصیل شد و در جمع شاگردان سیدمحمدحسین طباطبائی در دروس حکمت، تفسیر و عرفان قرار گرفت. او در قم از درس شیخ عبدالجواد سدهی، سید رضا بهاءالدینی، شیخ مرتضی حائری یزدی، سید محمد داماد، سید محمد حجت کوه کمره‌ای و آقا حسین بروجردی بهره برد. سیدمحمدحسین به پیشنهاد آیت الله طباطبایی در 1371ق به نجف رفت و با شیخ عباس قوچانی (وصی سید علی قاضی طباطبایی) آشنا شد. او در آنجا در دروس فقه و اصول شیخ حسین حلی حاضر شد (سایت شخصیت نگار).
دیگر استادان
حسینی تهرانی و سید هاشم حداد
سید ابوالقاسم خوئی
سید محمود شاهرودی
آقا بزرگ تهرانی
سید جمال‌الدین گلپایگانی
محمدجواد انصاری همدانی
سید هاشم موسوی حداد از شاگردان سید علی قاضی طباطبایی
آثار
آیت الله حسینی تهرانی سه مجموعه الله‌شناسی (3جلد)، امام‌شناسی (18 جلد) و معادشناسی (10 جلد) را نوشته است. از آثار او، نخستین قربانی در مورد حضرت زهرا(س)، وظیفهٔ فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام و جلدهای 16,17,18 امام‌شناسی (کتاب)اجازه چاپ نگرفت (همان). در نرم‌افزار آوای ملکوت شماری از سخنرانی‌های حسینی تهرانی با عناوین مواعظ اخلاقی، مبانی سیر و سلوک الی الله، تفسیر آیه نور، شرح حدیث عنوان بصری، شرح دعای ابوحمزه ثمالی و... گرد آمده است (مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی).
فعالیت اجتماعی-سیاسی
آیت الله حسینی تهرانی در جریان انقلاب اسلامی ایران، از امام خمینی حمایت می‌کرد. او پس از انقلاب اسلامی، در شکل‌گیری قانون اساسی و پیش‌نویس آن بر حاکمیت اسلام و محوریت ولایت فقیه تأکید و جهت تصویب آن در مجلس خبرگان قانون اساسی تلاش نمود.
وی در مواردی ملاقات‌های خصوصی با امام خمینی داشت ولی بیشتر نظرات و پیشنهادهای خود را توسط شهید مطهری که از دوستان وی بود به امام خمینی می‌رساند. از جمله پیشنهادهای وی در زمینه مسئله حجاب و نماز جمعه بوده است (دانشنامه تخصصی آثار و احوال علامه تهرانی). گفته شده است هنگام شهادت شهید مطهری در جیب قبای او یاداشتی از علامه تهرانی در زمینه حجاب وجود داشته است (سایت شخصیت نگار).
تأسیس مؤسسه ترجمه و نشر علوم و معارف اسلام برای ترجمه و نشر آثار خود از فعالیت‌های اجتماعی وی است (دانشنامه تخصصی آثار و احوال علامه تهرانی). این مرکز با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نسخه دیجیتالی آثار علامه تهرانی را با عنوان دوره علوم و معارف اسلام منتشر کرده است. در این نرم افزار متن 54 کتاب، از آثار وی در موضوعات: امام حسین(ع)، امامت، تفسیر، توحید، جمعیت، حکومت اسلام، خداشناسی، عرفان، فقه، قانون اساسی، قرآن، گاه‌شماری اسلامی،‌ معاد، معرفت دینی و ولایت فقیه گردآوری شده است (مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی).
 

مشخصات

مشخصات کلی
تولید کننده
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
تعداد دیسک
1 DVD
تعداد کتاب ها
41
دارای نسخه شبکه‌ای
@Ph.No
سیستم عامل
ویندوز
حجم نرم‌افزار
0.28 گیگابایت
نوع دیسک
CD
شناسه
053654 ـ 02202 ـ 8
بسته بندی
سلفون کشی شده بوسیله پلاستیک های حباب دار و بسته بندی پستی .
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)