تو نیکی می کن و ...

کار نیک

نیکوکاری یا کمک به نیازمندان و محرومان یکی از ارزش ها و رفتارهای انسانی است که در همه جوامع و فرهنگ ها تحسین شده و مورد توجه قرار می گیرد. این عمل یک الگوی رفتاری مهم در برقراری یک جامعه انسانی پویا و پایدار بوده و به منظور بهبود وضعیت فردی، اجتماعی و محیط زیستی انجام می شود. می دانیم که بیشتر انسان ها از کمک به هم­ نوعان خود لذت برده و به آن علاقه دارند؛ اما برای آنکه به دیگران نیکی کنیم، انتخاب چه روشی بهتر است؟ از کجا بدانیم نیازمند واقعی کیست یا به چه کمکی نیاز دارد؟ نیازهای بزرگ­تر چطور؟

پاسخ به این سوال مدت هاست داده شده و به کمک نهادهای خیریه، اکنون هم نیکوکاران می توانند آن گونه که دوست دارند به نیازمندان کمک کنند و هم مددجویان به شکلی منظم و سازمان یافته از مشکلات زندگی گذر می کنند.

خیریه

موسسه خیریه یک سازمان مردم نهاد و غیرانتفاعی است که برای رفع مشکلات نیازمندان فعالیت می کند. موسسات خیریه معمولا به صورت مستقل و تحت نظارت دولت ها فعالیت می کنند و از طریق جمع آوری و مدیریت منابع مالی، اقتصادی و انسانی سعی در بهبود شرایط زندگی افراد در معرض نیاز و آسیب دیده دارند.

امروز اهمیت موسسات خیریه در جامعه، به دلیل نقش بارزی که در کمک به نیازمندان و ایجاد تعادل اجتماعی دارند، بسیار بالاست. آنها عموماً تحت نظارت دولت ها و مقررات مربوطه فعالیت می‌کنند و با ارائه شفافیت مالی و گزارش عملکرد سعی می کنند تا اعتماد عمومی را به دست آورده به بهترین شکل به اهداف خود دست یابند.

یک خیریه ممکن است فقط یک هدف مشخص و محدود را برای فعالیت انتخاب کند. مثلا حمایت از بیماران خاص یا ساخت مدرسه در مناطق محروم. اما در مقابل خیریه هایی نیز هستند که تلاش می کنند تا با فعالیت در زمینه های مختلف به قشر بیشتری از نیازمندان خدمت رسانی کرده و آنها را یاری نمایند.

ربیع محبت، حامی خانواده

مجموعه ربیع محبت زیر نظر شرکت «قطعه گمشده زندگی امروز» از تیر ماه سال 1402 به طور رسمی آغاز به کار کرده نموده و با پایبندی به اصول شفافیت و صداقت و با حفظ کرامت انسان ها، در راستای تحکیم بنیان خانواده و توانمندسازی خانواده های نیازمند تلاش می کند. یکی از راه های مهم برای رسیدن به این هدف، راه اندازی پویش های مختلف است. این پویش ها می توانند به شکل سازمان دهی شده و منظم تری به کمک نیازمندان آمده و شرایط زندگی آنان را بهبود ببخشند.

پویش با حسین بمان

مجموعه ربیع محبت در یکی از اولین فعالیت­های خود و به مناسبت شروع ماه محرم، اقدام به راه اندازی پویش بزرگ «با حسین بمان» نموده است. این پویش با هدف حمایت از خانواده های محروم و در راستای گسترش فرهنگ حسینی در این ماه، در سه زمینه به نیازمندان کمک رسانی می کند.

1. پویش خانواده حسینی: توزیع مواد غذایی و اقلام خوراکی بین خانواده های نیازمند با هدف ترویج سنت حسنه نذری دادن و توزیع سبدهای معیشتی.

2. پویش رخت عزا: نذر 72 هزار پیراهن و جامة سیاه برای توزیع میان نیازمندان با هدف تعظیم شعائر حسینی و ایجاد حس همبستگی و یکدلی در مراسمات عزادرای.

3. پویش هر خانه یک پرچم: اهدای کتیبه و بیرق های عزای سیدالشهدا (ع) بین خانواده ها و مناطق محروم به منظور گسترش سنت حسنه سیاه پوش کردن منازل و تقویت سیمای محرم گونه محلات.

انجام کار خیر در ماه محرم محدودیت ندارد. شما خیرین گرامی و همراهان محترم ربیع محبت می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به صفحه هر کدام از پویش ها، به هر میزان که می خواهید در این حرکت خداپسندانه سهیم شوید.

0 نظرات

ارسال نظرات