معماران ایرانی نماکاری صحن حضرت زینب در کربلا را شروع کردند+ عکس

آغاز عملیات آینه کاری و کاشی کاری در صحن حضرت زینب کربلا

صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها به عنوان اولین مرحله طرح توسعه حرم مطهر امام حسین علیه‌السلام به مرحله نماکاری و آینه‌کاری رسیده و به این ترتیب روند تکمیل این صحن توسط هنرمندان ایرانی سرعت گرفته است.

به گزارش خبرگذاری ها، عملیات سنگ‌کاری و کاشی‌کاری بخشی از طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام، با تلاش های بی وقفه ستاد بازسازی عتبات عالیات و با حضور شیخ عبدالمهدی کربلایی، تولیت حرم امام حسین آغاز گردیده.

طرح توسعه حرم امام حسین علیه‌السلام در چند مرحله انجام میشود که صحن حضرت زینب سلام‌الله علیها در محدوده بین خیابان باب قبله، خیابان شهدا و خیابان جمهوری (حدود محدوده تل زینبیه)، تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. این بخش شامل شبستان روسطحی و زیرسطحی به مساحتی بالغ بر ۴۵ هزار مترمربع است که به همت استادکاران و هنرمندان ایرانی عملیات نازک‌کاری و آینه‌کاری آن آغاز شده و به این ترتیب، عملیات تکمیل صحن سرعت گرفت.

طرح توسعه حرم حسینی در فاز نخست شامل دو بخش زیارتی و غیرزیارتی است که در بخش غیرزیارتی با مساحت حدود ۱۲۰ متر مربع، علاوه بر مهمان خانه، ساختمان اداری، موزه، کتابخانه و تونل، امکانات خدماتی و رفاهی همچون ۸۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و ۱۲۰ چشمه دوش پیش‌بینی شده است.

در ادامه تصاویری از آغاز عملیات آینه‌کاری صحن حضرت زینب سلام الله علیها که به گفته مسئولان ستاد بازسازی عتبات قرار است تا سال ۱۴۰۳ تکمیل شود، مشاهده می‌کنید:

0 نظرات

ارسال نظرات