خرمشهر آمدیم، کربلا می‌آییم، قدس خواهیم آمد

با توجه به اهمیت حیاتی مسئلۀ فلسطین برای امت اسلام و با عنایت به فرمایش امام خمینی رحمۀالله‌علیه و مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فلسطین «مسئلۀ اول جهان اسلام» و «کلید رمزآلود فرج امت اسلام» است، توجه به رهایی قدس شریف و پایان پدیدۀ نژادپرست و استکبارساختۀ اسرائیل می‌بایست جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های دغدغه‌مندان اعتلای اسلام باشد.

می‌توان فلسطین را نقطۀ برخورد و خط مقدم جبهۀ مستضعفین و مستکبرین دانست؛ چراکه بنا به استنادات تاریخی تشکیل، توسعه و تداوم جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی تحت حمایت‌های همه جانبۀ اژدهای هفت سر استکبار به محوریت آمریکا، کشورهای اروپایی و شوروی سابق بوده و هست و پیوند غرب مدرن و صهیونیسم سالار قبل از آنکه اتحادی استراتژیک با جهت‌گیری تداوم نفوذ استثماری در منطقۀ خاورمیانه باشد پیوندی است ایدئولوژیک. شاهد صحت این مدعا را به وضوح می‌توان در حمایت‌های همه جانبۀ کشورهای فوق‌الذکر از رژیم غاصب صهیونیستی پس از طرح دروغین بودن هولوکاست و به خطر افتادن موجودیت آن مشاهده کرد تا جایی که برخی از این کشورها حفظ امنیت اسرائیل را همچون حفظ امنیت خود و بعضاً بالاتر از آن دانستند.

با توجه به این مطلب و جایگاه حیاتی فلسطین در معادلات منطقه‌ای و جهانی می‌توان از رهایی قدس و نابودی غدۀ سرطانی اسرائیل به عنوان نقطۀ عطف اعتلای اسلام و مستضعفین جهان نام برد.

از جهتی دیگر یکی از میانبرها و سکوهای پرش امت اسلام به سوی تشکیل امت واحده و دارالاسلام حامی مستضعفین جهان، بدون شک تحقق حج ابراهیمی با محوریت معنویت، برائت و وحدت است. متأسفانه حج نیز از فلسفۀ حقیقی خود خارج شده و تنها به صورت یک عبادت خشک، بی‌روح، بی‌حاصل، بی‌برائت و بی‌قیام درآمده است که بیشتر به عنوان پدیده‌ای توریستی و سفری زیارتی-سیاحتی رخ می‌نماید تا مانور مشترک بزرگ امت اسلام و تشکل جهانی مستضعفین. از این رو توجه به احیای فلسفۀ اقدام­محور حج و طنین‌انداز شدن ندای برائت از مستکبرین جهان و سازماندهی امت اسلام بر اساس «استراتژی هر مسلمان یک سطل آب» می‌بایست در اولویت جهت‌گیری‌های دغدغه‌مندان شکل‌گیری امت واحده قرار گیرد. بی‌تردید تا زمانی که مدیریت حج این کانون نشر معارف اسلام ناب محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله در دستان ظالمان آل سعود این سرسپردگان استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل و منافقان امت و سیاستگزاری آن از سوی علمای درباری وهابیت این وعاظ السلاطین صورت می‌گیرد. تحقق حج ابراهیمی آرزویی بیش نیست. لذا جریان‌سازی و فکرپراکنی در بدنۀ مردمی جهان اسلام و خواص تأثیرگذار جهت رهایی قبله از دست آل سعود و پایان حج آمریکایی نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق است. همچنین توجه به شعارهای مکتبی دهۀ نخست انقلاب و به ویژه دوران دفاع مقدس مانند «خرمشهر آمدیم، قدس می‌آییم، راه قدس از کربلا می‌گذرد، جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم، خرمشهر آمدیم مدینه منتظر باش، خرمشهر آمدیم مکه منتظر باش» و نامگذاری عملیات‌هایی همچون طریق القدس و مجموعه عملیات‌های الی بیت المقدس و دغدغه‌های رزمندگان و دست‌نوشته‌های آنها از جمله بخش پایانی مصاحبۀ تاریخی سردار همیشه پیروز و فاتح خرمشهر حاج احمد متوسلیان پس از آزادسازی خرمشهر به خوبی گویای افق جهانی انقلاب است که می‌بایست به گوش نسل‌های نوپا برسد.

حاج احمد متوسلیان

آرزو می‌کنم یک زمانی برسد که کربلا را آزاد کرده باشیم؛ موقعی که نجفمان را آزاد کرده باشیم؛ موقعی که مدینه را، مکه را و قدس عزیز را رها کرده باشیم؛ چراکه این اماکن نمودار سه چهره‌اند: کربلای ما و نجف ما در دست کافرین، مدینه و مکه در دست منافقین و قدس عزیز ما در دست ظالمین است؛ یعنی سه چهره‌ای که ما با آن در جنگ هستیم.

سخن از بيدارى اسلامى، سخن از يك مفهوم نامشخص و مبهم و قابل تأويل و تفسير نيست؛ سخن از يك واقعيت خارجىِ مشهود و محسوس است كه فضا را انباشته و قيام‌ها و انقلاب‌هاى بزرگى را پديد آورده و مهره‌هاى خطرناكى از جبهۀ دشمن را ساقط كرده و از صحنه بيرون رانده است. با اين حال، صحنه همچنان سيال و نيازمند شكل دادن و به سرانجام رساندن است. (بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس بین المللی بیداری اسلامی)

1 - خرمشهر آمدیم که تاکتیک اول این استراتژی بود، مسیری بود طولانی و دشوار و سازنده که در طی آن، واكنش قهرمانانه در 8 سال پايداري پشتيبانانِ ولايت مطـلـقۀ فـقـيـه و ژنرال‌هاي جوان حضرت امام (احمد متوسليان، عباس بابايي، محمدابراهيم همت، حسن باقري، حسين خرازي، مهدي باكري، مهدي زين‌الدين، محمد جهان‌آرا، علي صياد شيرازي، احمد كاظمي، علي فضلي و...) در عمليات‌هاي کاملاً فنی و پیچیده (فتح المبين و بيت المقدس و خيبر و بدر و كربلاها و والفجرها و... تا مرصاد)، تهاجم همه جانبۀ دنياي استكبار و حملۀ نظامي حزب بعث صدام، دربردارندۀ قطعنامه‌های آمریکایی سازمان ملل و حمايت و پشتیبانی و اقدام نظامی تروريسم دولتي آمريكا (ريگان) و موشک‌هایِ اسکاد ِدوربردِ اتحاد جماهیر شوروی با مهندسی مصر و سلاح‌های شیمیایی آلمان و موشک‌های کرم ابریشم ساحلی چین و بزرگترین توپ دورزن جهان و سیستم‌های الکترونیکی کاملاً سری انگلیس و هواپیماهای جنگندۀ میراژ 2000 و سوپراِتاندارد و موشک‌های اگزوست ِهوا به دریای  فرانسه و هواپیماهای جاسوسی آواکس اهدایی آمریکا به عربستان و دلارهای نفتی شیوخ اطراف خلیج همیشه فارس و تحرکات آزاردهنده و ساختارشکنندۀ سازمان پلید منافقین خلق را درهم شکست و منتهی به نجات سرزمين مقدس ايران اسلامي (خرمشهر، آبادان، مهران، قصر شيرين و...) گردید تا در تاریخ معاصر ثبت شود که: ما می‌توانیم؛ زیرا آمده‌ایم و آماده‌ایم تا بتوانیم، پس می‌توانیم.

 2 - کربلا می‌آییم؛ فرایند سیستماتیکی بود که حضرت امام رحمۀالله‌علیه هوشمندانه عملیات روانی و جنگ فریب دشمن را ناکارآمد نمود و فرزندان انقلابی خویش را با راهکار «راه قدس از کربلا می‌گذرد» به سوی سقوط صدام رهنمون ساخت و اول بار در تاریخ 31 خرداد 61 و در آستانۀ ماه مبارک رمضان در جمع ائمۀ جماعات و وعاظ تهران و قم‏ به آن تصریح نمود که: «ما راهمان اين است كه بايد از راه شكست عراق، دنبال لبنان برويم، نه مستقلاً» و با در نظرگرفتن هیجان مردم و به ویژه رزمندگان برای مقابله با هجوم ناجوانمردانه رژیم جعلی صهیونیستی به جنوب لبنان، عواطف دینی را مدیریت نمود و تحلیل ماندگار خویش را تبیین نمود که: «همۀ ائمه جماعت ما در سرتاسر كشور اين مسأله را بگويند، بگويند كه ما از راهى كه شكست عراق است، به لبنان می‌رويم» و مسئولان سیاسی دفاع مقدس آن را به عرصۀ نبرد دیپلماتیک با محوریت افکار عمومی جهان اسلام کشاندند.

اين شعار كه راه قدس از كربلا عبور مى‏كند مورد قبول همۀ ما است و معتقديم كه بدون حل مشكل حزب بعث عفلقی عراق و بدون برداشتن اين مانع در به هم پيوستن جبهۀ شرقى كار عمده‌اى در مرزهاى اسرائيل از ناحيۀ ما نمى‏تواند صورت بگيرد و گفته‏ايم كه اگر آزادى مردم عراق و نجات مردم منطقه از شرّ عفلقيان بغداد و باز شدن راه قدس از طريق كربلا، نتيجۀ جنگ باشد، ممكن است از شرط گرفتن خسارت صرفه‌نظر كنيم و پافشاری بر آن آمریکا را بر آن داشت که صدام را که تاریخ مصرفش تمام شده بود، به عنوان تنها راه باقیمانده برای نجات احتمالی رژیم ساختگی صهیونیستی قربانی کنند.

 3 - قدس خواهیم آمد؛ که راه انقلاب اسلامی را در جهان اسلام باز کرد و جرقۀ بیداری اسلامی شمرده می‌شود، اگرچه بارها در بیانات پیش از انقلاب، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران بیان شده بود، اما استفاده از «مکانیسم ماشه» با اعلام روز قدس برای تظاهرات سراسری مسلمانان در جهان اسلام آتش زیر خاکستری را برای تنظیم جدول زمانبندی فروپاشی رژیم پوشالی و غیر قانونی صهیونیستی ایجاد نمود که اندکی دقت در فرازهایی از بیانات حضرت امام رحمۀالله‌علیه از گام‌های آغازین تا پرش‌های نهایی را بازگو می‌نماید:

 بسم الله الرحمن الرحيم‏

من در طى ساليان دراز، خطر اسرائيل غاصب را گوشزد مسلمين نمودم كه اكنون اين روزها به حملات وحشيانه خود به برادران و خواهران فلسطينى شدت بخشيده است، و به ويژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان فلسطينى، پياپى خانه و كاشانه ايشان را بمباران مى‏كند.

من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌هاى اسلامى مى‏خواهم كه براى كوتاه كردن دست اين غاصب و پشتيبانان آن به هم بپيوندند و جميع مسلمانان جهان را دعوت مى‏كنم آخرين جمعۀ ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مى‏تواند تعيين‏كنندۀ سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طى مراسمى همبستگى بين المللى مسلمانان را در حمايت از حقوق قانونى مردم مسلمان اعلام نمايند. از خداوند متعال پيروزى مسلمانان را بر اهل كفر خواستارم.

والسلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته

روح الله الموسوي الخمينى‏

«روز قدس» يك روز جهانى است. روزى نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز مقابله ملت‌هايى است كه در زير فشار ظلم آمريكا و غير آمريكا بودند، در مقابل ابرقدرت‌هاست.

روزى است كه بايد مستضعفين مجهز بشوند در مقابل مستكبرين و دماغ مستكبرين را به خاك بمالند.

روزى است كه بين منافقين و متعهدين امتياز خواهد شد. متعهدين اين روز را روز قدس مى‏دانند و عمل مى‏كنند به آنچه بايد بكنند. و منافقين آنهايى كه با ابرقدرت‌ها در زير پرده آشنايى دارند و با اسرائيل دوستى، در اين روز بى‏تفاوت هستند يا ملت‌ها را نمى‏گذارند كه تظاهر كنند.

روز قدس، روزى است كه بايد سرنوشت ملت‌هاى مستضعف معلوم شود.

خرمشهر آمدیم کربلا می‌آییم قدس خواهیم آمد

 

0 نظرات

ارسال نظرات