کلاه لبه دار

Hat

کلاه لبه‌دار

استفاده از کلاه برای پیشگیری از تابیدن نورآفتاب به پوست صورت، عادت خوبی است که باید آن را در میان افراد جامعه برای رهایی از شرّ اشعه‌های مضر آفتاب رواج داد.

یکی از روش‌های مناسب برای مقابله با اشعه مضر فرابنفش آفتاب، استفاده از وسایل فیزیکی مانند کلاه است. لباس‌های آستین‌بلند با پارچه‌های دارای بافت متراکم که نفوذ اشعه فرابنفش‌ نورخورشید را به پوست، به حداقل می‌رسانند هم جزو دیگر وسایل فیزیکی محسوب می‌شوند؛ اما بحث ما در این بخش بیشتر به استفاده از کلاه‌های تابستانی مناسب مربوط است که می‌تواند آسیب‌های پوستی ناشی از تابش اشعه‌های مضر در روزهای گرم و آفتابی سال را با پوشیدن کلاه‌های لبه‌دار به کمترین حد ممکن برساند.

کلاه مناسب تابستانی، کلاهی است که حداقل حدود ۵/۷ سانتی‌متر لبه داشته باشد. سایه‌ای که این کلاه روی پوست صورت، گوش‌ها و حتی گردن می‌اندازد، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی عوارض تابش مستقیم نورآفتاب به صورت، گوش‌ها و گردن را کم کند. البته همیشه به‌خاطر داشته باشید که استفاده از وسایل فیزیکی هنگام خروج از منزل در روزهای آفتابی و گرم سال به هیچ عنوان به معنای کنار گذاشتن مصرف ضدآفتاب‌های مناسب پوستتان نیست. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در تمام فصل‌های سال به‌ویژه تابستان به تمام افراد توصیه می‌شود. چراکه تابش مستقیم اشعه فرابنفش نورخورشید به قسمت‌های مختلف پوست، عامل اصلی ابتلا به خیلی از انواع لکه‌های پوستی و سرطان پوست است که می‌توان با استفاده از کلاه‌های لبه‌دار تابستانی و کرم‌های ضدآفتاب از ابتلا به چنین مشکلاتی تا حد قابل‌توجهی پیشگیری کرد.

0 نظرات

ارسال نظرات