ساعت رومیزی

Desktop clock

تاریخچه پیدایش ساعت‌ها

حدود شش قرن قبل از میلاد، بابلی‌ها چند مورد اختراع از خود به‌جای گذاشته‌اند که امروزه مورد استفادۀ کلیۀ مردم دنیا هست. یکی از این اختراعات که هنوز به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع ساعت است.

در گذشته بشر برای دانستن وقت و زمان، با توجه به تجربه و دانشی که داشته، ابزارهایی را اختراع کرده و مورد استفاده قرار داده که مهم‌ترین آنها عبارتند از: ساعت‌های آبی، شنی یا ماسه‌ای و ساعت‌های آفتابی.

در قرن ۱۶ میلادی، ابزار مکانیکی به لابراتورهای صنعتی راه پیدا کردند و ساعت‌های پاندولی و زنجیری در اروپا ساخته شدند تا اینکه در قرن ۱۹ میلادی ساعت‌های جیبی و رومیزی مکانیکی در سراسر دنیا رواج پیدا کردند. با پیدایش علم و دانش بشری، به‌تدریج ساعت‌های دقیق‌تر مکانیکی، کامپیوتری، دیجیتالی و برقی جای ساعت‌های قدیمی را گرفتند.

کاربرد و ویژگی ساعت رومیزی

زمان یک منبع بسیار ارزشمند حقیقی است که هرگز قابل برگشت نیست و تولید نمی‌شود. نمی‌توان آن را به کسی داد و یا از آن قرض گرفت. تنها ماشینی که دنده عقب ندارد، زمان است. البته خیلی مطمئن نیستیم با این سرعت رشد تکنولوژی، ماشین زمان ساخته نشود و بتوانیم به عقب برگردیم، پس فقط می‌توان از آن به بهترین شکل استفاده کرد و لذت برد. زمان تنها دارایی ارزشمند بین انسان‌ها است. برخی درست از آن بهره می‌برند، ثانیه‌ها برایشان ارزشمند است و برای ثانیه‌به‌ثانیه آن برنامه دارند و موفقیت خود را در آن مشاهده می‌کنند.

ما برای انجام هر کاری نیاز به دانستن زمان و ساعت داریم. برای وقت خوابیدن، غذا خوردن، رفتن به سر کار و در محیط کار دانستن زمان خیلی اهمیت دارد. ساعت‌های رومیزی را می‌توان در همۀ بخش‌های خانه، روی میز کار اداره، در اتاق خواب و حتی آشپزخانه قرار دهیم. این ساعت‌ها یکی از پرکابردترین وسایل برای دانستن زمان، تزیین دکوراسیون و نمای داخلی منازل است.

ساعت‌ها یکی از اصلی‌ترین عناصر تزئین منازل هستند، به همین دلیل باید در انتخاب ساعت متناسب و هماهنگ با فضای منازل و محل کار بسیار دقت کرد. ساعت‌های تزیینی قدرت خارق‌العاده برای ایجاد دکور منحصر‌به‌فرد برای منازل و میز کار دارند، به همین دلیل ساعت از ملزومات دکوراسیون خانه محسوب می‌شود و زیبایی و شکل دکوراسیون منزل را چند برابر می‌کند.

ساعت‌های رومیزی یک وسیله پرکاربرد برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها، مغازه‌ها و میز کار مدیران شرکت‌ها است. این ساعت‌ها را می‌توان در همۀ بخش‌های خانه استفاده کرد، برای مثال می‌توان در اتاق نشمین، آشپزخانه و اتاق خواب قرار داد. ساعت‌های رومیزی در انواع طرح‌ها، جنس‌ها، رنگ‌ها، شکل، ساخت و نوع کاربردشان به چند دسته تقسیم می‌شوند مانند ساعت‌های رومیزی دیجیتالی، عقربه‌ای، دیجیتالی زنگ‌دار، چوبی، شیشه‌ای و… پس این کار به ما کمک می‌کند تا بتوانیم بهترین مدل را باتوجه به سلیقه و متناسب با دکور خانه و میز کار خود انتخاب کنیم.

یکی از ساعت‌های پرکاربرد رومیزی که در هر خانه‌ای دیده می‌شوند ساعت‌های چوبی هستند. این ساعت‌ها در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها ساخته می‌شوند.  در گذشته از این ساعت‌ها تنها به‌عنوان وسیله‌ای برای نشان دادن زمان استفاده می‌کردند، اما امروزه با پیشرفت در زمینه طراحی و ساخت وسایل تزئینی، ساعت‌ها را طوری می‌سازند که علاوه‌بر نشان دادن زمان، به‌عنوان دکور و تزئین منازل هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

داشتن یک ساعت رومیزی با طرح زیبا و هماهنگ با میز کار، علاوه‌بر اینکه فضای جذاب را در محیط کار شما ایجاد می‌کند نشان‌دهنده این است که شما به وقت و زمان ارزش زیادی می‌دهید و هم اینکه برای مراجعه‌کنندگان به دفتر می‌تواند احساس راحتی و امنیت بدهد.

کاربرد تبلیغاتی ساعت‌های رومیزی

ساعت رومیزی تبلیغاتی یک راه ایدئال و شیک  برای حفظ نام تجاری خود در مقابل مشتریان در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز است. این ساعت‌ها قابلیت حکاکی و چاپ برند مورد نظر را هم روی پایه و هم روی فضای درون ساعت دارد، پس با اضافه کردن آرم و برند شرکت شما در این ساعت‌ها راهی مناسب و ارزشمند برای توسعه کسب‌وکار خود پیدا خواهید کرد.

 

0 نظرات

ارسال نظرات