ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد؟

همان‌طور که همه ما می‌‌‌دانیم، خاورمیانه به طور لحظه‌‌‌ای در حال تجربه تنش فوق‌العاده‌‌‌ای است و این ناآرامی هیچ نشانه‌‌‌ای از کاهش را نشان نمی‌‌‌دهد. در یک جبهه، جنگ فلسطین و اسرائیل است و در جبهه دیگر، تبادل موشکی و حملات مداوم بین اسرائیل و حزب‌الله. همزمان، در بحبوحه درگیری‌‌‌های گسترده‌‌‌تر فلسطین و اسرائیل، ایران نیز وارد برخی درگیری‌‌‌ها شده است.

طولانی شدن پاسخ نظامی ایران به تجاوز اسرائیل به خاک ایران بحث برانگیز شده است. سه ناو هواپیمابر و مجموعاً 50 تا 60 ناو جنگی و زیردریایی و کشتی پشتیبانی، حدود 700 جنگنده و 200 سکوی پرتاب موشک و 30 پایگاه آمریکا برای مقابله با حمله ایران به اسرائیل آماده شده‌اند و این تداوم آمادگی بر اساس برآورد کارشناس عمانی روزانه 200 میلیون دلار هزینه در بر دارد که تاخیر در پاسخ ایران به آمریکا تحمیل می‌کند اما آیا فقط فرسایشی کردن رویارویی علت تاخیر در پاسخگویی است؟ تحلیل این کارشناس عمانی را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

حمله ایران به اسرائیل: واکنش‌ها و پیامدها

به گزارش دیلی صباح، اولین باری که ایران هدف حمله قرار گرفت، با موشک، راکت و پهپاد پاسخ داد. با این حال، با ادامه درگیری‌ ها، یک اتفاق غیرعادی رخ داد: اسرائیل، اسماعیل هنیه، نماینده سیاسی حماس را که مسئولیت مذاکرات را داشت، ترور کرد. هنیه در حال مذاکره با ایالات متحده، قطر، مصر، ترکیه و حتی چین بود و تلاش می‌کرد ۱۴ نماینده از احزاب مختلف سیاسی را برای تقویت وحدت گرد هم بیاورد. اسرائیل، هنیه را در ایران هدف قرار داد و این حمله به خاک ایران نقض آشکار حاکمیت بود و شرایط فوق‌العاده‌ای را به وجود آورد که به طور معمول واکنش شدید هر دولتی را بر می‌انگیخت.

ایران چگونه واکنش نشان خواهد داد؟ بدون شک، ایران این حمله را فراموش نخواهد کرد و به عنوان یک کشور مستقل در پاسخ دریغ نخواهد کرد. در حالی که ممکن است ایران فوراً اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد، اما به طور حتم لحظه مناسب را برای واکنش انتخاب خواهد کرد. از لحاظ تاریخی، ایران از رویارویی مستقیم با اسرائیل پرهیز کرده و ترجیح داده است از طریق نیرو های نیابتی عمل کند. با این حال، این بار اسرائیل مستقیماً خاک ایران را هدف قرار داده و یک مهمان سیاسی را ترور کرده است. این اقدام، ایران را وادار به انتقام می‌کند و می‌تواند به شکل‌ های مختلفی از جمله حمله نظامی مستقیم، حملات سایبری یا مانورهای دیپلماتیک استراتژیک باشد.

محصولات فلسطین

وضعیت بحرانی

این حادثه به طور بالقوه می‌تواند کل توازن قوا در منطقه را تغییر دهد و وضعیت حساس خاورمیانه را بی‌ثبات‌تر کند. چنین واکنشی می‌تواند کشورها و قدرت‌های بزرگ جهانی را نیز درگیر کند. از دیدگاه خارجی، هیچ‌کس از جنگ منطقه‌ای در خاورمیانه سود نخواهد برد. با وجود تمایل برخی برای شعله‌ور کردن درگیری در منطقه، کشاندن ایالات متحده و اروپا به تهاجم گسترده‌تر برای هدف قرار دادن کشورهایی مانند ایران، طبق آنچه تاریخ نشان می‌دهد، می‌تواند منجر به عواقب ویرانگری شود.

مداخله ایالات متحده در عراق منجر به از دست رفتن جان یک میلیون نفر، آواره شدن میلیون‌ها نفر و مجروح شدن بی‌شمار دیگری شد. به همین ترتیب، عقب‌نشینی آنها از عراق و اخیراً از افغانستان، بدون هیچ‌گونه پیروزی‌ ای بود. تنش بین ایران و اسرائیل به جای اینکه یک موضوع دوجانبه باقی بماند، این پتانسیل را دارد که به یک بحران بین‌المللی تبدیل شود.

بنابراین، جهان از نزدیک نظاره‌گر است تا ببیند ایران چه واکنشی نشان خواهد داد و این واکنش چه تاثیری بر توازن منطقه‌ای خواهد داشت. باید منتظر بمانیم و ببینیم. با این حال، جاه‌طلبی‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در خدمت منافع اسرائیل یا ایالات متحده نخواهد بود. به همین ترتیب، جنگ منطقه‌ای به نفع ایران، لبنان یا هیچ کشور دیگری در خاورمیانه نیست. به همین دلیل است که هنوز این امید وجود دارد که این تهدید در نهایت راه را برای صلح هموار کند. اگر ایران از حمله خودداری کند، ممکن است صلح برقرار شود. برعکس، اگر صلح حاصل شود، ایران ممکن است تصمیم بگیرد که حمله نکند.

همچنین، لازم به ذکر است که فروشگاه ربیع مرجع اصلی خرید انواع محصولات مربوط به جبهه مقاومت است و مخاطبان می‌توانند با مراجعه به این سایت از انواع محصولات در این زمینه خرید کنند.

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات