راهنمای انتخاب بهترین کوله پشتی برای اربعین

راهنمای تهیه بهترین کوله پشتی اربعین

سفر اربعین را نمی شود با هیچ سفری قیاس کرد. پیاده روی اربعین می تواند خاص ترین تجربه یک زائر باشد. اینکه با سختی و مشقّت و پای پیاده به زیارت کربلا بروی لذتی وصف ناشدنی دارد؛ به خصوص لحظه ای که به بین الحرمین میرسی و اشک پهنای صورتت را می پوشاند، روی ابر ها سیر خواهی کرد. زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین، در کلام امام حسن عسکری از نشانه های مؤمن است و بسیار توصیه شده و می شود. اما:

ملزومات زیارت اربعین برای داشتن یک سفر راحت چیست؟

قطعاً اولین گزینه، چگونگی حمل راحت وسایل همراه است. با توجه به اینکه طول مسیر نجف تا کربلا حدود 90 کیلومتر است و پیاده روی تان چندین روز طول خواهد کشید،‌ بهتر است حداقلی ترین وسایل را با خود بیاورید. توجه کنید که حمل چمدان در چنین مسیری عقلانی به نظر نمی رسد. به خصوص بانوان حتماً در نظر داشته باشند که آوردن لوازم بیشتر فقط دردکمر و خستگی بیشتر را برایتان خواهد داشت.
ان شالله اگر مشرف شدید به پیاده روی اربعین، می بینید که عراقی های ساکن استان های مختلف عراق،‌ تنها با کیسه ای کوچک با بند های نخی به زیارت می روند! طبیعتاً ما که از ایران به کشور عراق می رویم، لوازم بیشتری نسبت به عراقی ها حمل می کنیم؛ پس برای حمل این لوازم بهتر است از کوله پشتی استفاده کنید. کوله‌پشتی برای پیاده‌روی اربعین نیاز به ویژگی‌های خاصی دارد تا سفرتان را راحت‌تر کند. در ادامه، بهترین مدل‌های کوله‌پشتی برای این مناسبت را معرفی می‌کنیم، همچنین نکاتی که در انتخاب کوله‌پشتی باید به آن‌ها توجه کنید را نیز بیان می‌کنیم:

خرید کوله پشتی اربعین 1

ویژگی های کوله پشتی خوب برای اربعین چیست؟

  • وزن: کوله‌ پشتی باید تا حد امکان سبک باشد تا حمل آن در طول مسیر طولانی آسان ‌تر باشد. به خاطر داشته باشید که شما باید علاوه بر وزن کوله، وزن وسایلتان را نیز حمل کنید.
  • ظرفیت: کوله‌ پشتی باید ظرفیت کافی برای حمل تمام وسایل ضروری شما در طول سفر را داشته باشد. این شامل مواردی مانند لباس، آب، غذا، لوازم بهداشتی و هر چیز دیگری است که ممکن است در طول مسیر به آن نیاز داشته باشید.
  • جنس: جنس محصول باید محکم و بادوام باشد تا در برابر سایش و پارگی در طول سفر مقاومت کند. همچنین، جنس کوله ‌پشتی برای اربعین باید ضد آب باشد تا از لوازم سفر در برابر باران و رطوبت محافظت کند.
  • راحتی: کوله پشتی اربعین باید دو بند نرم اسفنجی داشته باشد تا فشاری به شانه‌ هایتان نیاورد. بند کوله پشتی باید کاملاً روی شانه قرار گیرد و کتفتان را به عقب نکشد؛ بند جلوی سینه نیز پس از بسته شدن باعث ثابت ماندن بند دوشی و جلوگیری از حرکت کوله به سمت پایین می‌شود. 
  • بند دوشی و کمری: بند های کوله ‌پشتی مخصوص اربعین باید قابل تنظیم باشند تا بتوانید آن ها را به اندازه دلخواه خود تنظیم کنید. همچنین، کیف مناسب اربعین باید دارای پد های حمایتی در قسمت شانه‌ ها و کمر باشد تا فشار وزن را به طور مساوی توزیع کند و از درد و خستگی شما بکاهد. فقط در مسیر پیاده روی درک خواهید کرد که بند کمری کوله چه نعمتی است!
  • جیب ها و محفظه ها: بهترین کوله‌پشتی اربعین باید جیب ‌ها و محفظه‌ های مختلفی برای سازماندهی وسایل داشته باشد. این امر به شما کمک می‌کند تا به راحتی به وسایل خود دسترسی داشته باشید و از گم شدن آن ها جلوگیری کنید.

کوله پشتی مناسب برای اربعین

چه جنسی برای کوله پشتی اربعین بیشتر پیشنهاد می شود؟

به طور کلی، جنس کوله ‌پشتی برای سفر باید مقاوم و مناسب باشد. در ادامه، به برخی از جنس‌های خوب کوله‌پشتی می‌پردازیم:
کتان برزنتی: این جنس باعث می‌شود کوله‌پشتی ضد آب باشد. حتی اگر روی کوله‌ پشتی آب بریزد یا باران به آن بخورد، مشکلی پیش نخواهد آمد. همچنین، کوله ‌پشتی ‌های از جنس فیبر های نایلون نیز مقاوم و مناسب هستند.
پلی استر: کوله ‌پشتی ‌های از جنس پلی استر نیز معمولاً مقاوم و مناسب هستند. این جنس به خوبی از سایش و پارگی محافظت می‌کند.
بهتر است که کوله‌پشتی‌تان از جنسی باشد که هم ضد آب باشد و هم مقاومت داشته باشد. انتخاب جنس مناسب به مقصد سفر و نیازهای شما بستگی دارد.

بهترین کوله پشتی برای پیاده روی اربعین

طرح کوله پشتی اربعین چه باشد؟

طرح کوله ها عموماً به صورت چاپ شده با تک رنگ انجام می شوند. اسامی اهلبیت (ع) یا شعار های دینی یا نام شهدا از جمله مواردی هستند که روی کوله های اربعین نقش می بندند. به تازگی پویشی راه افتاده که زائران پیاده اربعین، به نیابت از رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به زیارت می روند. آن ها تصویر امام خامنه ای را با سنجاق کوچکی به پشت کوله خود می چسبانند تا در این اجماع عظیم جهانی دیده شود. بعضی نیز به نیابت از امام زمان یا شهدا به زیارت می روند و تصاویر شهدا را به کوله خود نصب میکنند.  همه اینها باعث می شود تا تصاویر زیبایی از این حرکت بزرگ اربعین مخابره شود.

امیدواریم شما نیز بتوانید با انتخاب مناسب ترین کوله پشتی،‌ سفر خاطر انگیزی را در اربعین حسینی تجربه کنید.

برچسب ها:

0 نظرات

ارسال نظرات