عسل بهترین پزشک جهان

عسل و خواص درمانی

عسل بهترین پزشک جهان

عسل هم غذا است و هم درمان. پیامبر(اکرم صل الله علیه وآله) می فرماید: هر کس با توجه به آنچه که در قرآن در مورد قدرت شفادهندگی عسل ذکر شده است هر ماه یک نوبت عسل تناول نماید از هفتاد و هفت بیماری در امان است.

درسوره 73نحل این چنین آمده است: «خداوند به زنبور عسل وحی می کند تا در شکاف کوه ها و درخت ها لانه گزیند و عسل را به عنوان یک نوشیدنی گوارا از شهد گل های پاکیزه به دست آورد و خانه های خود را از بالا به طرف پایین مهندسی و پی ریزی کند».

برای خرید بهترین عسل های کشور اینجا کلیک کنید

ترکیبات عسل

عسل یه ماده شیرین به دست آماده از طبیعت است .انواع عسل شامل ترکیبات نسبتاً متفاوتی است که بستگی به نوع گل استفاده شده دارد .خاصیت درمانی عسل تابع آن گیاهانی است که زنبور از آن ها استفاده میکند.زنبور به گونه ای خلق شده است که توانایی جمع کردن شهد تمام گل ها را دارد همین موضوع سبب شده است که عسل به درمانی برای اکثر بیماری ها تبدل شده است؛ اما شرط عمومیت درمان توسط عسل را خداوند بیان میکند و آن خوردن از تمام گیاهان است.

عسل یک محلول فوق اشباع قندی که از قند های ساده مانند گلوکز، فوکتوز و قندهای پیچیده همچون مالتوز، ساکاروز و قند طبیعی عسل لوولوز تشکیل میشود.همچنین عسل شامل آب ، اسید های مختلف (که مهم ترین اسید عسل، گلوکونیک اسید است)،مواد معدنی (پتاسیم ، سدیم،کلسیم ،آهن...)،آنزیم ها ،ویتامین ، پروتـئین و اسید آمینه و مقدار کمی از لیپید های مختلف میباشد.

ابن سینا در مورد اثرات معجزه آسای عسل می گوید: «عسل در طولانی کردن عمر و حفظ قدرت و توان انجام کار در سنین بالای عمر کار آمد و موثر است». وی در ادامه می گوید: «اگر می خواهید جوانی خویش را بیمه کنید عسل بخورید. کسانی که سن آن ها از چهل و چهل سالگی فراتر می رود باید به طور منظم عسل را با گردوی کوبیده مصرف نمایند».

جایگاه عسل در طب مدرن              

در مطالعات انجام شده بر روی عسل ثابت شده است این ماده شگفت انگیز ثاثیر ممانعت کننده ای بر رشد بیش از شصت گونه باکتریایی داشته است.همچنین اثرات ضد قارچی عسل بر روی شماری از مخمر ها و گونه هایی از آسپرژیلوس و پنسیلوم مشاهده شده است.

خواص شگفت انگیز عسل در طب اسلامی

از بین برنده غم و ایجاد نشاط

امام علی (علیه السلام): سه چیز موجب شادمانی تن و رشد آن میشود :بوی خوش ،جامه نرم و نوشیدن عسل

تقویت حافظه

نتیجه تحقیقات دانشمندان ،نشان دهنده این است که عسل نقش قابل توجهی در تقویت حافظه دارد.وجود ویتامینD موجود در عسل کلسیم و فسفر بدن را تنظیم میکند ،در نتیجه حافظه تقویت میشود .از طرفی صمغ موجود در عسل نمیگذارد جدار عروق سفت شود و آن را نرم نگه میدارد به همین علت مواد غذایی آسان تر در اختیار سیستم عصبی قرار گرفته و مطالب بیشتر در حافظه میماند.

تاثیر عسل در درمان دردها

اگر به هنگام احساس درد عسل مصرف شود ،عسل خودش را به موضع درد میکشاند ؛همانگونه که آهن ربا به سمت آهن میرود وباعث ایجاد تسکین میشود حتی در صورت مصرف مسکن سرعت اثر دارو را افزایش میدهد.

برای خرید بهترین عسل های کشور اینجا کلیک کنید

زیبایی پوست و درمان جوش ها

امروزه از عسل در تولید فراورده های پوستی زیادی مثل ماسک های خانگی ،کرم ها و...استفاده میشود که تاثیر بسیار خوبی برای پوست و درمان جوش ها داشته است.

خوش اندامی

عسل به همراه دارچین برای خوش اندامی معجزه میکند.ترکیب این دو ماده غذایی پرخاصیت باعث تنظیم متابولیسم (سوخت و ساز)بدن میشود که به تناسب اندام کمک زیادی میکند.

تقویت سیستم ایمنی

امام رضا علیه السلام می فرماید: «هرکس بخواهد در فصل زمستان خود را از انواع سرما خوردگی حفظ کند بایسته است هر روز سه نوبت مقداری عسل میل کند».

درمان زخم های معده و اثنی عشر

رسول اکرم (ص) می فرماید: «اگر چیزی شفا هست در خوردن عسل است.» عسل بی چون و چرا در به کار انداختن دستگاه گوارش بسیار نافع است و تأثیر سودمندی روی هضم غذا دارد و ملین مفیدی است.مطالعاتی که در این خصوص صورت گرفته نشان دهنده ی آن است که در صورتی که عسل با سایر غذاها خورده شود اسید اضافی معده را کاهش میدهد.

برای خرید بهترین عسل های کشور اینجا کلیک کنید

در خصوص خواص و مزاج عسل همچنین نیزآمده است که :

هرچه عسل، کهنه‌تر شود طبع آن گرم‌تر می‌شود. کنترل و نابود کننده بسیاری از عفونتهای بدن ، حفاظت از دندانها، قوی کردن توانایی جنسی ، افزایش طول عمر ، بالا بردن عملکرد بسیاری از اندامهای حیاتی بدن وتنظیم ضربان قلب از دیگر معجزات عسل میباشد .

با خون رسانی بهتر به اعضای بدن باعث آرامش بیشتر در شب و بهبود فرآیند خوابیدن میگردد. اشتها را برمی‌انگیزد ؛سرشار از آنتی اکسیدان‌ ها و مواد آنتی باکتریال است و به همین دلیل می تواند سرفه را درمان کند.چربی های اطراف قلب را آب می‌کند به همین دلیل مصرف آن به سالخوردگان و بیماران قلبی توصیه می‌شود.

0 نظرات

ارسال نظرات