چادر لبنانی

لبنانی

چادر لبنانی

مدل چادر لبنانی را از مدل لباس بانوان لبنانی ایده گرفته‌اند. در مدل اصلی آن چنانچه فردی که چادر سر نموده دست‌هایش را باز کند، شما یاد مانتوهای کلوش (خفاشی) می‌افتید. برای اینکه این چادر آستین ندارد بلکه جایی برای بیرون آوردن دست‌ها روی چادر ایجاد شده و یک مچ ۱۰ سانتیمتری به آن دوخته شده است با کش روی سر می‌ایستد و جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بسته می‌شود. به این صورت که به لبۀ طرف راست کش به اندازۀ مچ دوخته می‌شود که آن را به دست چپ می‌اندازید و سمت چپ چادر در پهلوی راست شما نگه داشته می‌شود. چادر از زیر چانه و روی سینه توسط یک دکمه بسته می‌شود، پوشیده بودن این چادر به شما این توانایی را می‌دهد تا در زیر آن لباس راحت‌تری بپوشید، برای اینکه هرگز باز نیست. برای دوخت این چادر به ۳.۵ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتیمتر احتیاج است.

این چادر شما را به راحتی بسیار دعوت می‌کند و به نوعی مانتوی شما در زیر این چادر دیده نمی‎شود و شما را همواره سیاه‌پوش نشان می‌دهد! مدل این چادر به نوعی است که خانم‌های لاغراندام احساس می‌کنند که این مدل چادر برای آنها گشاد است، ولی برای تمام بانوان با سلیقه گوناگون مناسب است.

پارچه ژرژت ندا

مقدار بسیار کمی براق است و براقی‌اش از پارچه‌های ژرژت و سوپرژرژت کمتر است، این پارچه هم به راحتی چروک نشده و خاک و پرز نمی‌گیرد و دوام بسیار خوبی دارد. رنگ آن کاملاً مشکی است. به دلیل بافت ریز و کیفیت بالای پارچه تاروپود پارچه از طریق چشم به راحتی قابل تشخیص نیست. قسمت بیرونی چادر لطیف و قسمت داخلی حالت کرپ دارد در نتیجه چادر سُر نمی‌خورد. ندا نسبت به ژرژت و سوپرژرژت سبک‌تر و زیباتر است و کیفیت بالاتری دارد، اما از کرپ سنگین‌تر است. یکی از تفاوت‌های ندا با سایر پارچه‌ها حالت پفی است که باعث می‌شود چسبان نشود.

 

0 نظرات

ارسال نظرات