کتاب شب های قدر کربلای پنج

کتاب شب های قدر کربلای پنج

(0)

روایتی از هفتاد و پنج روز حضور در عملیات کربلای پنج

شرح خاطراتی از سنگرسازان بی سنگر و بسیجیان و حماسه آفرینی همرزمان که نویسنده در مدت زمان حضورش در منطقه عملیاتی کربلای پنج بیان میکند.

این کتاب حدیثی است واقعی که بدون کوچکترین دخالت در حوادث آن به نگارش درآمده است تا حماسه نام‌بردگان به عنوان سندی در تاریخ ثبت شود.

نصرت الله محموزاده، نویسنده پیشکسوت در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت که با حضور مستمر در مناطق عملیاتی دوران جنگ تحمیلی و ثبت و ضبط آثار معنوی و عملیاتی به جا مانده از دفاع مقدس توانسته است فاخر ترین آثار در حوزه جنگ  را به تصویر بکشد.

از جمله آثار این نویسنده میتوان به بستر آرام هور، جاده امن هور، جاده بهشتیان، حماسه هویزه و ... اشاره کرد.

112,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 7687
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
ارزان ترین قیمت در فروشگاه بهشت قلم
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
20 امتیاز با خرید این کالا
فهرست فروشندگان
بهشت قلم
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
112,000
تومان

اطلاعات بیشتر

گزیده متن

هنگامی که عملیات «رمضان» در تیر 1361 از محور شلمچه- بصره انجام گرفت، عراق به بصره حساس شد و شرق آن را با پیچیده‌ترین استحکامات مجهز کرد تا مانع پیش‌روی رزمندگان شود. از آن زمان به بعد، شلمچه عملیات کاملی به خود ندید و جبهه به شکل پدافندی دوطرفه درآمد. اما ناگهان پس از آرامشی چندساله، جاد‌هٔ بین‌المللی شلمچه- بصره بستر رفت‌وآمد چندین لشکر زرهی و پیاده‌نظام شد. تیم‌های مهندسی جهاد سازندگی چند جاده را شن‌ریزی و تسطیح کردند تا عبورومرور لشکر‌ها به بهترین شکل انجام گیرد. هر تیم با تمام توان روی یکی از جاده‌هایی که از جادهٔ اصلی شلمچه- بصره جدا می‌شد، مشغول به کار شد. چیزی‌ به آغاز عملیات نمانده بود و محدودیت زمانی، نیرو‌ها را زیر فشار قرار می‌داد. گرچه هنوز بیشتر بچه‌ها از جزئیات عملیات خبر‌ی نداشتند و هرلحظه منتظر خبری تازه‌ای از منطقهٔ عملیات بودند؛ ولی به‌خاطر مشخص بودن زمان عملیات، چاره‌ای جز تحویل جاده‌ها در وقت مقرر نداشتند. دامنهٔ فعالیت آن‌قدر گسترده بود که بیشتر گردان‌های مهندسی جهاد درگیر کار شده بودند. در این حال هرکس وارد منطقهٔ شلمچه می‌شد، به‌راحتی می‌توانست گستردگی عملیات را حدس بزند….

 

مشخصات

مشخصات کلی
شابک
978-600-92498-0-0
موضوع
دفاع مقدس
تعداد صفحات
367
سال انتشار
1390
نوبت چاپ جاری
چهارم
نویسنده
نصرت الله محمو زاده
نوع جلد
شومیز/ جلد نرم
وزن
423

دیدگاه ها (0)