کتاب توقف ممنوع 1

کتاب توقف ممنوع 1

(1)

توقف ممنوع مجموعه بیانات مقام معظم رهبری در قالب یک مدل مفهومی برای رسیدن به تولید علم است؛ لذا جنبه تحرک برای جوانان دارد،  تحرکی که جوان را از متوقف شدن منع می‌کند و او را به حرکت رو به‌ جلو و تلاش برا رسیدن به اهداف بالاتر و تولید علم شوق می دهد.


حرف من به شما ملت و مسئولان این است که درست است که ما رکورد زدیم، ما پیشرفت کردیم، اما اگر بایستیم و خودشیفته شویم مطمئناً به عقب پرت خواهیم شد. در جاده پیشرفت توقف ممنوع است.
(مقام معظم رهبری)

100,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 7717
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
ارزان ترین قیمت در فروشگاه بهشت قلم
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
موجودی: 5
10 امتیاز با خرید این کالا
فهرست فروشندگان
بهشت قلم
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
100,000
تومان

اطلاعات بیشتر

گزیده متن

همت جامعه علمی ما باید به تولید علم گماشته شود. شما که از استعدادی برخوردار هستید و فرض هم می‌کنیم که إن‌شاءالله امکانات برای تکامل و تعالی علمی و فکری شما فراهم شود و بتوانید در همان رشته‌هایی که مورد علاقه‌تان است، کار علمی بکنید، همتتان باید به چه چیزی گماشته شود؟ آن چیزی که به نظرم از همه مهم‌تر می‌آید، این است که همت جامعه علمی ما باید به تولید علم گماشته شود. ما نباید به ترجمه و فراگیری اندوخته‌های دیگران اکتفا کنیم.

نه اینکه فرا نگیریم! هیچ‌کس نمی‌گوید از دیگران فرا نگیریم. چرا! باید فرا گرفت؛ لیکن علم را باید تولید کرد.

*جوان یک نهال بالنده و مرکز اغلب نیکی‌ها و درخشندگی‌ها و نورانیت‌هاست. (دیدار با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان/18اسفند1379)

*جوان و جوانی یکی از درخشندگی‌های آفرینش الهی است. (دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز جشنواره‌های هنری در هفته دولت/15آبان1370)

*جوان در هر جامعه و کشوری محور حرکت است. (دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز جشنواره‌های هنری در هفته دولت/15آبان1370)

*یأس بزرگ‌ترین آفت جوان است. (دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان در آستانه روز دانش‌آموز/10آبان1368)

*حضور دائم و به‌هنگام در هر نقطه‌ای که لازم است را باید تمرین کنیم. (دیدار اعضای بسیجی هیئت علمی دانشگاه‌ها/2تیر1389)

*جوانی مظهر طهارت و صفا و پاکی است؛ دشمن می‌خواهد او را به فساد و بی‌صفایی و ناپاکی- در انواع مختلفش- بکشاند. هم‌چنین عده‌ایی را با تزریق تاملات و تفکرات غلط سیاسی، از راه صحیح منحرف کند. اوایل انقلاب، عده‌ایی جوان در این کشور پیدا شدند و اسلحه به دست گرفتند و با دولتی انقلابی- که شرق و غرب با آن مبارزه می‌کرد- جنگیدند! دشمن، در مغز این بیچاره‌ها و طفلک‌ها، فکر غلط سیاسی تزریق کرده بود. در همین دانشگاه تهران، در سال 58 و 59، دانشجو سنگرسازی کرد و اسلحه به دست گرفت و به سمت دولت و ملت انقلابی تیراندازی کرد. این کار، با کدام مقیاس، قابل فهم و باور است؟! دانشجویی که باید در برابر دشمنان انقلاب سینه سپر کند. و سپر بلای این انقلاب بشود، خودش بلایی به جان این انقلاب شد! این، اصلاً قابل باور نیست؛ اما اتفاق افتاد. (10/8/68- در آستانه 13 آبان- در دیدار دانش آموزان)

*ببینید عزیزان من! همه‌ی شما مثل فرزندان من هستید، من یک‌یک شما جوانان عزیز را از ته دل دوست می‌دارم و معتقدم هرکاری در این مملکت باید بشود و بتوان کرد، باید به دست شماها انجام شود. البته هرکاری ساز و کار دارد. مایلم صادقانه مطلب برای شما روشن شود. ما معتقدیم این چشم‌انداز، تحقق یافتنی است. اما باید برنامه‌ریزی و راه حرکت را پیدا کرد. کسی هم که عامل و مباشر این کار است، نسل جوان است. این که می‌گویم ما می‌توانیم یک تحلیل اسلامی قرآنی دقیق دارد. ما در اسلام و در تعبیرات دینی چیزی داریم به نام تقدیر، چیزی داریم به نام قضا، که روی هم گفته می‌شود قضا و قدر. ما به قضا و قدر اعتقاد داریم؛ هم قدر حق است، هم قضا حق است. بعضی‌ها خیال می‌کنند آدم اگر معتقد به قضا و قدر شد، نمی‌تواند اراده و قدرت انتخاب انسان را موثر بداند. این همان بد فهمیدن معنای قضا و قدر است. نخیر ما کاملاً به قضا و قدر و حق انتخاب انسان معتقدیم، این‌ها مکمل -یکدیگرند. (17/4/83- در جمع جوانان، اساتید و دانشجویان و دانشگاه‌های استان همدان)

*از خدا بخواهید تا وقتی انتخاب می‌کنید، در انتخاب درست شما را کمک کند. ما در باب گزینش راه تقدیر، گفتیم انتخاب با شماست- در این شکی نیست- اما نقش هدایت و کمک الهی را حتماً باید در نظر داشت. گاهی شما برای انجام کاری خسته می‌شوید، از خدای متعال نیرو می‌خواهید، خدا هم به شما نیرو می‌دهد و راه می‌افتید. گاهی در یک انتخاب دچار مشکل می‌شوید، از خدای متعال هدایت و دستگیری می‌خواهید، خدا هم شما را هدایت می‌کند. یکی هم هست که در آن شرایط از خدا نیرو نمی‌خواهد، نیرو هم گیرش نمی‌آید. از خدا هدایت نمی‌خواهد، هدایت هم گیرش نمی‌آید. پروردگار عالم به ما فرموده است: از من بخواهید؛ هدایت بخواهید. کمک بخواهید. توفیق بخواهید. معنای دعا این نیست که شما از خدا بخواهید و بنشینید و فکر نکنید. نه! از خدا بخواهید، تا وقتی حرکت می‌کنید، در حرکت شما را کمک کند. از خدا بخواهید تا وقتی انتخاب می‌کنید، در انتخاب درست شما را کمک کند. از خدا بخواهید تا اگر صحنه، صحنه‌ی دشواری است و قابل تشخیص نیست، در تشخیص به شما کمک کند. (17/4/83- در جمع جوانان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان همدان)

 

مشخصات

مشخصات کلی
شابک
9786008200345
موضوع
بیانات مقام معظم رهبری/ جوانان
قطع
رقعی(21*14)
تعداد صفحات
190
سال انتشار
1392
نوبت چاپ جاری
بیستم
تاریخ ثبت اطلاعات
1398/09/08
شناسه ملی
4290433
نویسنده
اسما حیدری
نوع جلد
شومیز / جلد نرم
وزن
233

دیدگاه ها (0)