کتاب آب هرگز نمی میرد

کتاب آب هرگز نمی میرد

(0)

کتاب " آب هرگز نمی میرد " دربردارنده خاطرات جانباز سرافراز دفاع مقدس  حاج میرزا محمد سلگی است که به قلم توانا و زیبای نویسنده نام آشنای دفاع مقدس، جناب آقای حمید حسام به رشته تحریر درآمده است.پیش از این کتاب های پرفروش خداحافظ سالار، غواص ها بوی نعنا می دهند و.. از این نویسنده چاپ و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته بود.

میرزا محمد سلگی از رزمندگان فعال عرصه جهاد و دفاع مقدس  می باشد که از همدان به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و در لشکر 82 انصار الحسین دوشادوش سایر رزمندگان به مجاهدت پرداخت.

میرزا محمد که 4 سال فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع) لشکر انصار الحسین (ع) همدان بود. به تاسی از علمدار کربلا جانانه در راه دفاع از حق جنگید و در این راه به افتخار جانبازی نائل آمد و از ناحیه هر دو پا جانباز شد.

سردار شهید حاج حسین همدانی که زمانی فرمانده لشکر 82 انصار الحسین همدان بود در تعبیری در مورد حاج میرزا محمد سلگی گفته بود: رشادت ها و نقش میرزا محمد سلگی در عملیات مرصاد مغفول ماند.

لازم به ذکر است این کتاب مورد توجه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) قرار گرفته و در زمره کتب تقریظی معظم له قرار دارد.

 دوره جدید پویش کتاب خوانی " کتاب قهرمان" با محوریت کتاب " آب هرگز نمی میرد" و با جوایز ارزنده و میلیونی، به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی از مرداد ماه سال98 آغاز و تا پایان مهرماه سال98 ادامه خواهد داشت.

60,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 6548
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
ارزان ترین قیمت در فروشگاه بهشت قلم
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا
فهرست فروشندگان
بهشت قلم
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
60,000
تومان

اطلاعات بیشتر

کتاب " آب هرگز نمیمرد" از جمله کتاب هایی است که با تکنیک تاریخ شفاهی جمع آوری و تدوین شده است.نگارنده این کتاب سردار حمید حسام به همراه مصاحبه گر کتاب جمشید طالبی هردو از جانیازان دفاع مقدس بوده که پای صحبت های بزرگ مردی از خطه همدان نشسته و خاطرات وی را جمع آوری کرده اند.

حمید حسام در جهت تدوین هرچه بهتر کتاب پای صحبت های تعداد دیگری از رزمندگان لشکر انصار الحسین و فرماندهان این لشکر سرافراز همدان نشسته و خاطرات این عزیزان را  هم جمع آوری کرده و پس از تدوین تمامی این خاطرات حاصل زحماتشان را در کتاب آب هرگز نمی میرد به رشته تحریر در آوردند که مزد این زحمات بعد از خوانده شدن کتاب توسط مقام معظم رهبری و تحسین این کتاب توسط معظه له بود که به نویسنده عنایت شد.

متن تقریظ امام خامنه ای بر کتاب آب هرگز نمی میرد:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

سلام بر یاران حسین (علیه‌السّلام) و سلام بر لشگر انصارالحسین همدان؛ و سلام بر شهیدان، دلاوران، فدائیان، شیران روز و عابدان شب؛ و سلام بر شهید زنده میرزا محمد سُلگی و بر همسر باایمان و صبور او؛ و سلام بر حمید حسام که دردانه‌هایی چون سُلگی و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعتهای خوش و باصفائی را با این کتاب گذراندم و بارها با دریغ و حسرت گفتم:

درنگی کرده بودم کاش در بزم جنون من هم / لبی تر کرده زان صهبای جام پرفسون من هم

هزاران کام در راه است و دل مشتاق و من حیران / که ره چون میتوانم یافتن سوی درون من هم ...

در میان کتابهای خاطرات جنگ، این، یکی از بهترین‌ها است. نگارش درست و قوی، ذوق سرشار، سلیقه و حوصله، همّت بلند، همه با هم دست به کار تولید این اثر شده‌اند. کتاب خانم ضرّابی در شرح حال شهید عالی‌مقام علی چیت‌سازیان نیز دارای همین برجستگی‌ها است. این دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.

حاج میرزا محمد سلگی راوی کتاب آب هرگز نمی میرد متولد نخستین روز فروردین ماه سال 1335 از روستای هادی آباد در فاصله 25 کیلومتری شهرستان نهاوند است که سومین فرزند خانواده شیخ علی محمد سلگی است.
فصل اول کتاب به معرفی راوی و نحوه بزرگ شدن او در خانواده ای مذهبی در روستا و ارادت مردم لر زبان این خطه به حضرت ابوالفضل (ع) و شخصیت های عاشورایی می پردازد، در بخشی از فصل دوم راوی از روستا برای کار نقاشی ساختمان به همراه برادرش به تهران سفر می کند در بخش هایی از این قسمت به دوران انقلاب و فرهنگ حاکم در پوشش زنان و دختران و فرهنگ غربی نیز اشاره می شود که در شهر فرنگ، تهران آن زمان حاکم بود و راوی در سال 54 عازم خدمت سربازی می شود و در سایر فصول نیز به فعالیت ها و مصاحبه های انجام شده و عملیات های آن دوران پرداخته می شود.

کتاب «آب هرگز نمی میرد» شامل 11 فصل و عنوان های کُر شیخ علی ممد، رنگ خدا، زیر علم عباس، گردان سقا ها، مجنون؛ جنگ آب و آتش، شب عاشورایی انصار الحسین، فاو؛ سلام بر تشنگی، آب هرگز نمی میرد، ما گردان ابالفضلیم، با دو پای بریده و فصلی با عنوان خدا با ما بود می باشد و در خلال کتاب نیز تصاویر مرتبط با هر فصل نیز آورده شده است.

مشخصات

مشخصات کلی
شمارگان
3000
انتشارات
نشر27
شابک
978-600-331-019-3
موضوع
خاطرات سردار جانباز میرزا محمد سلگی فرمانده گردان 152 حضرت اباالفضل علیه السلام لشکر 32 انصارالحسین علیه السلام
سایز
14*21
نویسنده
حمیئد حسام

دیدگاه ها (5)

- علی آذرنیا | کاربر
17 / تیر / 1400
بد نبود ارزش خوندن داشت
- امیر محمد شجاعی | کاربر
17 / تیر / 1400
سلام ممنون از سایتتون من کلا توی یه هفته هم سفارش دادم هم برام پست شد هم خوندمش خیلی پستتون سریع و قیمت پستتون هم واقعا از همه جا ارزون تره در ضمن واقعا هم کتاب زیبا وقابل استفاده بود در زندگی!
کیمیا سامانه | مدیر سایت
17 / تیر / 1400
سلام بزرگوار ممنون از نظر لطف شما دعا کنید ما در موسسه ربیع بتونیم امکانت و خدمات بهتری به خلق الله ارائه بدیم خدمت گذاران شما در فروشگاه آرزویشان رضایت شماس! در خدمتیم یاعلی ع
زهرا چهاردولی . | کاربر
17 / تیر / 1400
واقعا زیبا بود من نیز مطالعه کردم
فاطمه ابوالحسنی | کاربر
17 / تیر / 1400
من هم این کتاب را خریدم و مطالعه کردم واقعا جای تفکر داشت که این عزیزان چقدر بزرگ هستند این کتاب آب هرگز نمی میرد خاطرات جانباز سرافراز دفاع مقدس حاج میرزا محمد سلگی است من خودم بچه همدان هستم و از نزدیک حاج میرزا رو می شناسم واقعا خاطراتش تعمل برانگیزه ممنون از سایت خوبتون مدیریت ربیع خواهش میکنم کتاب های بیشتری بیارید من هرچی میخواهم را از فروشگاه ی شما تهیه میکنم! بازم ممنون از سایت خوبتون واقعا پیچ اینستاگرام خوبی هم دارید!! قشنگ محصولات رو تحلیل میکنید! اونجا می تونیم قشنگ انتخاب کنیم!
کیمیا سامانه | مدیر سایت
17 / تیر / 1400
سلام علیکم بزرگوار چشم ممنون از نظر لطفتون تیم پشتیبانی در نظر دارد که کتاب های بیشتری در سایت آپلود شود جهت بهره مندی شما دوستان عزیز! در خدمتیم!!!
زهرا اسفندیاری | کاربر
17 / تیر / 1400
واقعا کتاب خوبی است وکتاب آب هرگز نمی میرد ارزش چند بار خوندن را دارد