پیکسل نام امام علی علیه‌السلام

پیکسل نام امام علی علیه‌السلام

(4)

پیکسل با دو روی فلزی، که در دو سایز مختلف چاپ می شود. این نمونه به راحتی با دستمال نم دار تمیز شده و قابل شست‌وشو می باشد . شما می توانید این دایره فلزی کوچک را، با سنجاق، کلیپس یا مگنتی که پشت خود دارد، به هر جایی که بخواهید (کوله پشتی، کیف، لباس و ....) وصل نمایید.

نوع پیکسل:
سایز پیکسل:
جنس رویه:
4,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 1137
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

اندازه‌ها و اشکال پیکسل

پیکسل سوزنی ابعاد و انواع مختلفی دارد؛ چه از نظر ظاهری که اندازه‌های کوچک و بزرگ و گاهی مربع و مستطیل دارد که البته مثل پیکسل دایره‌ای محبوب نیستند و چه از نظر محتوایی که از تصاویر فانتزی، نوستالژیک، مذهبی و تایپوگرافی تشکیل شده است! با وجود اینکه پیکسل‌ها کابرهای زیاد و مهم دارند، اما این محصول بسیار با صرفه بوده و همچنین در کمتر از چند دقیقه ساخته می‌شود.

کاربرد پیکسل سوزنی

این محصول برای کودکان بسیار جذاب است. تصور کنید که تصویر تمام شخصیت‌های کارتنی مورد علاقه کودک شما روی کیف مدرسه او باشد یا برای تشویق به کارهای خوب، آنها را هدیه بگیرد. بسیار برای آنها خوشحال کننده است.

کاربرد دیگر پیکسل به عنوان گیفت و هدیه در مراسمات و همایش‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ است که معمولاً با بررسی علایق عموم جامعه تعدادی تصویر با مفاهیم مهم روز تولید می‌کنند و به افراد هدیه می‌دهند که علاوه بر جلب رضایت مشتریان، برند خود را در ذهن آنان نهادینه می‌کنند تا روزها و یا سال‌ها بعد، اگر این افراد به محصولات آنها نیاز داشتند اولین برند که به ذهشان می‌رسد نام آنها باشد.

در استارت اپ‌ها و گروه‌های مردمی و در بین جوانان پیکسل‌ها کاربرد بیشتری دارند. البته نباید فراموش کرد که پیکسل‌ها بر خلاف بج‌ها می‌توانند به عنوان یک هدیۀ هنری یا یک وسیلۀ هنری و زیبا مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید عکس عزیزانتان یا افراد مورد علاقه‌تان و یا بخشی از یک شعر دوست داشتنی و جملات زیبا را در قالب یک پیکسل چاپ کنید و بر روی لباس یا کیف یا روسری و یا دکور وسایل شخصی و یا حتی روی یخچال نصب کنید.

 

 

واژۀ «غدیر» در لغت به چند معنا آمده است؛ مانند «آبگیر»، «قطعه‌ای از آب» و «جای جمع شدن آب باران».

غدیر خُمّ در میان راه دو شهر بزرگ دنیای اسلام، مکه و مدینه، در محلی به نام «جُحفه» وجود دارد که در زمان رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم کاروانیان حج در آنجا از هم جدا می‌شدند و به طرف دیار خود می‌رفتند. دربارۀ علت نام‌گذاری این مکان به غدیر خمّ احتمالاتی داده شده است؛ مانند اینکه به اعتبار آب و هوای آن منطقه به این نام نامیده شده است.

پيامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به دستور خداوند در غدیر خمّ على بن ابی‌طالب علیه‌السلام را امام، وصی و جانشین خود به مردم معرّفى نمود.

آری، روز تاریخی‌ غدیر از اعیاد مهم اسلامی است و باید هم این‌چنین بـاشد. روز هجدهم ذی الحجه چنان جـای خـود را در میان روزهای شادی و اوقات جشن‌های دینی‌ گشوده است که هرگز فناپذیر نخواهد بود.

از آنجا که رسم این‌ است‌ که در روز تعیین ولیعهد، تاجگذاری صـورت مـی‌گیرد و سلاطین جـهان طی تشریفات باشکوهی جانشین خود را به اجتماع معرفی می‌کنند و می‌دانیم که نشانۀ پادشاهان جهان تاج‌های آراسته به طلا و مـرصع به جواهر گرانبها است‌ و هم می‌دانیم که پیغمبر اسلام به طلا و جواهر تـوجهی نـداشت، لذا بـه جای تاج‌ مرصع، عمامۀ مخصوص خود را که به عمامۀ سحاب (ابر) معروف بود، بـا دسـت خـود در آن اجتماع باشکوه بر فرق همایون علی علیه‌‌السّلام‌ نهاد.

پیغمبر اسلام صلی‌اللّه‌علیه‌وآله به امر پروردگار جهان با شرایط سنگین، قومی را که در گرداب‌ جهل و انحطاط و قساوت فرو رفته بـودند، به ساحل نجات می‌رساند و به شاه‎راه سعادت‌ آشنا می‌سازد. پس از بیست‌ و سه سال رنج و زحمت، قوانین روح ‌بخش اسلام را به جای‌ اوهام و بت ‌پرستی بر کرسی حکومت می‌نشاند. بت‌‌ها را می‌‌شکند، بت‌کده‌ها را به صورت معبد توحید درمی‌آورد؛ شالودۀ یـک حـکومت عالم‎گیر را می‌ریزد و بدین‌ ترتیب‌ مقام نبوت به وظیفۀ خود خاتمه می‌دهد و میدان انجام وظیفه و صحنۀ فعالیت را به منصب امامت و ولایت می‌سپارد و عهده‌‌دار و صاحب این مقام شامخ را در چنین روزی‌ معرفی می‌کند.

اگر بـنا اسـت که روز تخت‌‌نشینی سلاطین را روز جشن و مسرت بنامند و روز تاجگذاری پادشاهان جهان را روز عید قرار دهند و به عنوان عظمت آن روز اجتماعاتی‌ تشکیل و به احترام آن، شعرها سروده‌ شود و زبان‌ها به تبریک و تهنیت گفتن گشوده‌ گردد و دسـت‌ها بـه منظور بذل و بخشش از آستین‌ها به درآید و رسم احسان و انعام اجرا شود (چنانکه در هر ملتی مرسوم و معمول است)، شایسته‌‌ترین روز برای‌ اجرای‌ این‌ مراسم روزی است که منصب خلافت کبرای‌ اسلامی‌ و ولایت عـظمای دیـنی بـا تشریفات‌ آسمانی و شکوه و جلال مـعنوی، طـبق وحـی الهی به امیر مؤمنان علی علیه‌السّلام اعطاء می‌شود، روزی‌ که‌ در آن آیۀ 3 سورۀ مبارکۀ مائده نازل گشته است: «الیوم اکملت لکم‌ دینکم و اتممت‌ عـلیکم نـعمتی و رضـیت لکم الاسلام دینا»؛ امروز دین شما را به حد کـمال رسانیدم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان دین برای شما برگزیدم.

طارق بن شـهاب کـتابی یـهودی یا نصرانی، روزی در مجلس خلیفۀ دوم گفت:‌ اگر در دین‌ ما چنین آیـه‌ای (آیۀ 3 سورۀ مبارکۀ مائده) دربارۀ روزی نازل‌ می‌‌شد، مسلماً ما آن روز را عید می‌گرفتیم و خلیفۀ دوم هم تصدیق نمود.

روی هـمین اصـل مـسلمانان‌ شرق‌ و غرب‌ از دوران نبوت، این روز را روز عید و سرور قرار داده‌اند (الاثار البـاقیه‌ فـی‌ القرون الخالیه، تألیف ابوریحان بیرونی،‌ ص 334).

در کـتاب‌ کـافی (ج 1، ص303) آمده است که حسن‌ بن‌ راشد از امام صادق علیه‌السّلام مـی‌پرسد غـیر از عـید فطر و اضحی (جمعه) برای‌ مسلمانان‌ عید دیگری هست؟ امام می‌فرماید: «بلی عیدی است‌ که بزرگ‌تر و شریف‌تر از آنـها اسـت.» مـی‌گوید: «آن‌ چه روزی است؟‌» می‌فرماید: «روزی‌ که امیرمؤمنان علی علیه‌السّلام به پیشوایی امت مـعرفی شـده‌ است‌.»

ماجراي غدير

در سال دهم هجرت، پيامبر از طرف خداوند مأمور شدند تا دو مسئله مهم دين اسلام را به مردم ابلاغ نمايند و آن دو مسئله عبارت بودند از حج و ولايت و خلافت دوازده امام علیهم‌السلام. پس از اين اعلان، مردم با عجله آماده خروج از مكه شدند. بعد از اينكه افراد به محل غدير خمّ رسيدند، پيامبر بر روي منبري در زير درخت كهنسالي كه در آنجا ساخته بودند رفت و سپس دستور داد تا اميرالمومنين علیه‌السلام را فراخواندند و دستور دادند بالاي منبر پيامبر و دست راست آن حضرت بايستد، پس پيامبر منتظر ايستادند تا مردم كاملاً جمع شدند و آنگاه خطابه رسمي خود را بيان نمودند.

ايشان در اثناي خطبه دو عمل را انجام دادند، در ابتدا پس از مقدمه‌چيني و ذكر مقام خلافت و ولايت اميرالمومنين علیه‌السلام براي اينكه هرگونه شك و شبهه‌اي را برطرف نموده باشند، پس از شرح مقام ولايت به صورت لساني حضرت علي عليه‌السلام را جانشين خود خواندند و آن را بدين‌گونه عنوان كردند كه: «باطن قرآن و تفسير آن را براي شما بيان نمي‌كند، مگر اينكه كسي كه دست او را مي‌گيرم و او را بلند مي‌كنم و بازويش را گرفته‌ و او را بالا مي‌برم»، سپس حضرت بازوان علي علیه‌السلام را گرفتند و فرمودند: «هر كس من مولي و صاحب اختيار اويم، اين علي مولي و صاحب اختيار اوست».

اقدام عملي دوم پيامبر، بيعت گرفتن از مردم بود؛ چون زياد بود و گرفتن بيعت از آن جمعيت انبوه غيرممكن بود، لذا ممكن بود كه افرادي به بهانه‌هاي مختلف از بيعت شانه خالي كنند، حضرت فرمودند به خاطر ازدحام جمعيت امكان بيعت‌گرفتن از همه وجود ندارد، اين سخن را كه من مي‌گويم تكرار كنيد و بگوييد: «ما فرمان تو را از جانب خداوند كه دربارۀ علي‌بن‌ابيطالب و امامان و مريدانش به ما رساندي اطاعت مي‌كنيم و به آن راضي هستيم و با قلب و جان و زبان و دستمان با تو بر اين مدعا بيعت مي‌كنيم. عهد و پيمان در اين‌باره براي آنان از ما، از قلب‌ها و جان‌ها و زبان‌ها و ضماير و دستانمان گرفته شد. هر كس با دستش توانست وگرنه با زبانش بدان اقرار كرده است.»

وقتي كلام حضرت پايان يافت همۀ مردم سخن ايشان را تكرار نمودند و بدين‌وسيله بيعت عمومي گرفته شد. در مراسم بيعت، پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم عمامۀ خود را كه «سحاب» نام داشت، به عنوان تاج افتخار بر سر اميرالمومنين علیه‌السلام قرار دادند.

ادعاي منافقان و دشمنان علي علیه‌السلام مبني بر اينكه هدف از مراسم غدير، اعلان دوستي پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم به علي عليه‌السلام است:

پيامبر زماني كه صحابه جمع شدند تا ايشان خطبۀ غدير و مراسم غدير را اجرا كنند، فرمودند: «اي مردم من علي را دوست دارم!» و چند بار اين جمله را تكرار نمودند و سؤالي كه مطرح مي‌شود اين است كه آن حادثه‌اي كه پيامبر مي‌خواست مردم ببينند و آن را به گوش ديگران برسانند، آيا به اين علت بود كه پيامبر علي را دوست دارد؟ آيا چنين حركتي از يك انسان عادي قابل قبول است؟ و آيا حركتي بيهوده نبوده است؟ و مگر مسلمانان نمي‌دانستند كه پيامبر علی علیه‌السلام را دوست دارد؟ ولي مي‌توان اين موضوع را اينگونه پاسخ داد كه اگر روز غدير تنها براي ابلاغ دوستي بود، پس چرا جبرييل، آن فرشتۀ بزرگ وحي بيايد و رسول خدا را از پيام وحي آگاه كند و چنانكه خود شخص رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: «همانا جبرييل كه درود خدا بر او باد، سه بار بر من نازل شده و سلام خدا را رساند و فرمود كه در اين مكان (غدير خمّ) توقف نمايم و به سياه و سفيد شما اعلام كنم كه علي‌بن‌ابيطالب وصي و جانشين و پيشواي شما بعد از من است؛ جايگاه او نسبت به من، مانند هارون نسبت به موسي پيامبر است، با اين تفاوت كه پس از من پيامبري نخواهد آمد. علي علیه‌السلام پس از پيامبر، رهبر شماست و خداوند بزرگ آيه‌اي در قرآن در همين مسئله نازل فرموده كه: همانا رهبر و سرپرست شما خدا و رسول او و كساني كه ايمان آوردند و نماز را به پاي دارند و در حال ركوع زكات بپردازند.» همانطور كه مي‌دانيم علي‌ عليه‌السلام نماز را به پاداشت و در حال ركوع زكات پرداخت و در هر حال خدا را مي‌طلبيد و اگر هدف آن حضرت تنها اعلان دوستي با علي عليه‌السلام بوده، پس چرا نزول آيۀ 55 سورۀ مائده (بلغ ما انزل اليك) به اعلام رهبري امام علي عليه‌السلام ارتباط دارد كه در اين آيه خداوند مي‌فرمايد: «اي رسول خدا آنچه دربارۀ علي از طرف خدا بر تو نازل شد، ابلاغ كن؛ يعني رهبري علي عليه‌السلام بر امت اسلامي را به مسلمانان بازگو و چرا در سخنراني خود، امامت و وصايت امام علي عليه‌السلام را آشكارا بيان نمود.»

خطابه‌هاي قبل از غدير

اولين خطابۀ حضرت رسول در منا بود. اين خطبه اشاره به امنيت اجتماعي مسلمين از نظر مال و جان و آبرو داشت، سپس آن حضرت خون‌هاي به ناحق ريخته شده و اموال به ناحق گرفته شده در دوران جاهليت را بخشيدند تا بدين وسيله كينه‌توزي‌ها از بين برود و سپس در اين خطابه فرمودند: «اگر من نباشم علي‌بن‌ابيطالب در مقابل متخلفين خواهد ايستاد» و سپس ايشان حديث ثقلين را بيان فرمودند: « من دو چيز گرانبها در ميان شما باقي مي‌گذارم كه اگر به اين دو تمسك كنيد هرگز گمراه نمي‌شويد؛ كتاب خدا و عترتم يعني اهل‌بيتم.»

دومين خطابه را حضرت در مسجد حنيف در منا فرمودند؛ ايشان در اين خطبه به اخلاق عمل، دلسوزي براي امام مسلمين و تفرقه نينداختن سفارش فرمودند و تساوي همۀ مسلمانان در برابر حقوق و قوانين الهي را اعلام كردند.

 نگاهي به حديث روز غدير در منابع اهل سنت

در صفحات 55 و 56، جلد اول سنن ابن‌ماجه چنين آمده است كه: «همراه رسول خدا از سفر حج برمي‌گشتيم كه در ميان راه ايشان دستور دادند تا همۀ افراد جمع شدند. آنگاه خطاب به جمعيت فرمود: «آيا من بر مؤمنان از خودشان سزاوارتر نيستم؟» گفتند: «آري»، فرمود: «اين شخص (علي عليه‌السلام) ولي هر كسي است كه من مولاي اويم، خدايا! دوست بدار هر كه را كه او را دوست مي‌دارد و دشمن بدار هر كه را كه او را دشمن مي‌دارد».»

ترمذي در جلد دوم جامع خود با سند خويش از مسلم ‌بن كهيل نقل مي‌كند كه مي‌گفته است؛ از ابوالطفيل شنيده كه او از ابوسريحه يا از زيد بن ارحم از فرموده رسول خدا صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم نقل كرده كه پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم فرموده‌اند: «هر كه من مولاي اويم، علي مولاي اوست.» در كتاب مجمع الزوائد خود، حديث غدير را نخست به نقل از طيرني آورده و سپس از گفتۀ امام علي عليه‌السلام نقل مي‌كند كه فرموده است: «به دستور پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم در منطقۀ خمّ نخست زير درختي را از خار و خاشاك پاك كردند، آنگاه پيامبر در حالي كه دست مرا در دست گرفته بودند، خطاب به مردم فرمودند: «اي مردم! آيا شما گواهي نمي‌دهيدكه خداوند پروردگار شماست؟» گفتند: «آري، گواهي مي‌دهيم.» سپس فرمود: «آيا گواهي نمي‌دهيد به اينكه خدا و رسول او بر شما از خودتان سزاوارترند و اينكه خدا و رسول خدا مولاي شمايند؟» گفتند: «آري، همين‌گونه است.» پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله فرمودند: «هر كس كه خدا و رسولش مولاي اويند، اين مرد مولاي او خواهد بود».»

غدير از نظر اهل‌بيت عليهم‌السلام

پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله فرمودند: «روز غدير خمّ برتر اعياد امت من است و آن روزي است كه خداي متعال به من امر فرمودند تا برادرم علي‌بن‌ابيطالب عليه‌السلام را به عنوان علم (هدايت) براي امتم معرفي كنم تا پس از من به وسيلۀ او هدايت شوند.»

حضرت علي عليه‌السلام در سالي كه روز جمعه و عيدغدير در يك روز افتاده بود فرمود: «امروز، روزي بس بزرگ است. امروز روز كامل‌شدن دين است، امروز روز عهد و پيمان است. امروز،‌ روز بيان حقايق ايمان است. امروز روز راندن شيطان است.»

محمد بن لبيد گويد: روزي به حضرت فاطمه علیهاالسلام عرض كردم، آيا رسول خدا بر امامت علي‌ عليه‌السلام تصريح فرمودند، حضرت فرمودد: «واعجبا، آيا روز غدير را فراموش كرديد!»

امام حسن مجتبي در سال 41 هجري، زماني‌ كه امام حسن مجتبي عليه‌السلام مي‌خواست پيمان صلح را با معاويه منعقد كند، خطبه‌اي خواندند كه در ضمن آن خطبه فرمودند: «اين امت، جدم صلي‌الله‌عليه‌وآله را ديدند و از او شنيدند كه دست پدرم را در غدير خمّ به دست گرفت و به آنها فرمود: «من كنت مولاه فعلي مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه»، سپس به آنها امر فرمود كه حاضران به غايبان بگويند.»

امام محمد باقر عليه‌السلام فرموده: «ابليس چهار روز از سر ضعف و عجز ناله سر داد؛ روزي كه مورد لعن قرار گرفت، روزي كه به زمين فرستاده شد، روزي كه پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله به نبوت مبعوث شد و روز عيد غدير خمّ.»

در كتاب ثواب الاعمال روايتي به نقل از قاسم بن يحيي از پدربزرگش حسن بن راشد آمده كه گفته است: به امام صادق عليه‌السلام عرض كردم: «فدايت شوم آيا براي مسلمانان عيد ديگري جز فطر و قربان وجود دارد؟» فرمود: «اي حسن! آري، عيدي كه از اين دو عيد شريف‌تر و برتر است.» گفتم: «آن كدام است؟» فرمود: «روزي كه اميرالمومنين علیه‌السلام براي مردم به عنوان نشانۀ هدايت برگزيده شد.» پرسيدم: «كدام روز هفته بوده است؟» فرمود: «روزي در سال‌ها تغيير مي‌كند، آن‌ روز هجدهم ذي الحجه است.» گفتم: «فدايت شوم، براي ما چه كاري شايسته است كه در آن روز انجام دهيم؟» فرمود: «اي حسن! آن روز را روزه بگير و فراوان بر محمد و اهل بيت او درود فرست و به پيشگاه خداوند از آنان كه بر ايشان ستم كرده‌اند و منكر حق آنان شده‌اند، بيزاري بجوي! و پيامبران گذشته به اوصياي خود سفارش مي‌كرده‌اند كه اين روز را عيد بگيرند.» حسن بن راشد مي‌گويد گفتم: «براي كسي از ما كه آن روز را روزه بدارد چه پاداشي است؟» فرمود: «معادل شصت ماه روزه گرفتن.»

امام رضا عليه‌السلام مي‌فرمايد: «اين روز، روز عيد اهل‌بيت محمد عليهم‌السلام است. هر كس اين روز را عيد بگيرد خداوند مالش را زياد مي‌كند.»

امام هادي عليه‌السلام مي‌فرمايد: «روز غدير، روز عيد است و افضل اعياد نزد اهل بيت و محبان ايشان به شمار مي‌آيد.»

آيا غدير يك حركت دفعي و يك عمل يك‌باره بود يا در مورد آن تصميم گرفته شد؟

يكي از سؤالاتي كه در مورد غدير مطرح مي‌شود اين است كه آيا اين ماجرا يك حركت دفعي بوده يا در مورد آن تصميم گرفته شده است؟ و يا اينكه اصلاً بحثي در اين رابطه بوده و در سرزمين (جحفه) يك مرتبه به پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله وحي نازل شد كه علي عليه‌السلام را به عنوان جانشين خود انتخاب كن. در غير اين صورت اصلاً دين را تبليغ نكرده‌اي، كدام يك از اين دو ديدگاه درست است؟ به احتمال زياد ديدگاه دوم صحيح است و اين چنين نبوده كه در غدير و يك مرتبه و بدون هيچ سابقه‌اي پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله وحي شده باشد كه علي عليه‌السلام را به عنوان جانشين خود معرفي كن و اگر معرفي نكني دين را تبليغ نكرده‌اي. خير، اين‌گونه نبوده است؛ زيرا سابقه جانشيني علي عليه‌السلام به زمان اعلان رسمي و علني دين اسلام برمي‌گردد و از زماني كه آيۀ 214 سورۀ مبارکۀ شعرا (و انذر عشيرتك الاقربين) نازل شد، طبق آن پيامبر مأمور شدند تا بستگان خود را جمع و آنها را با دعوت و سخن خود آشنا نمايد، در همان روز جانشيني علي عليه‌السلام اعلام شده و از آن پس هم حضرت رسول در طول دورۀ نبوت خود بارها موضوع جانشيني حضرت علي عليه‌السلام را مطرح كردند. در اين مورد اسناد بسيار معتبري داريم كه حتي برخي از محققين اهل سنت هم به آن اذعان مي‌كنند. به عنوان مثال؛ عمران بن حصين مي‌گويد؛ پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله فرمودند: «به درستي كه علي از من است و من هم از او هستم،‌ و او ولي هر مؤمن است بعد از من.»

غدیر اكمال دين و اتمام نعمت

غدير اساس دين اسلام و ثمرۀ نبوت پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است. نام غدير تعيين كنندۀ صراط مستقيم تا آخرين روز دنياست‌ و خطابۀ غدير زنده‌ترين سند آن و نتيجه‌اش ولايت اميرالمومنين علیه‌السلام است. در طول تاريخ بعثت پيامبر اسلام تنها حكم غدير است كه با مقدماتي خاص دور مكاني خاص و در بين اجتماعي عظيم مطرح شده است؛ زيرا احكام الهي ديگر يا در مسجد پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و يا در خانۀ آن حضرت براي عده‌اي گفته مي‌شد و بعد خبر به همه مي‌رسيد. از اين رو ما مي‌توانيم به متمايز بودن مسئله غدير پي ببريم.

غدير و فلسفۀ سياسى اسلام

خداوند متعال به عنوان تنها قانونگذارى كه با شناخت كامل انسان (مخلوق خويش) پيامبران الهى را به سوى مردم فرستاد تا «دين خدا» و برنامه‌‏هاى سعادت‏ بخش آن را به انسان ابلاغ نمايند. براى تداوم رهبرى الهى امت اسلامى نيز امامانى انتخاب فرمود و به وسيلۀ رسول خويش به مردم شناساند تا پس از وى رهبرى او را گردن نهند.

در فلسلفۀ سياسى اسلام چند مسأله به عنوان اصل شناخته شده‌‏اند:

  1. اهميت زندگى اجتماعى.
  2. ضرورت وجود قانون.
  3. واضع قانون.
  4. مجرى قانون.

اهميت زندگى اجتماعى و ضرورت قانون براى ادارۀ جامعه از جمله امور بديهى است كه تمامى انسان‌ها بر آن واقفند. مسأله‏‌اى كه نظام‌هاى فلسفى را دچار اختلاف كرده و بعضى از آنان را به انحراف كشانده، اصل قانون‏گذارى براى ادارۀ نظام اجتماعى است. هر چند خود بشر به نقصان خويش در قانون‏گذارى واقف است، ليكن همواره بر آن اصرار ورزيده و با حكومت‌هاى ناپايدار خويش، انسان‌ها را از سعادت حقيقى و هدف زندگى دور ساخته و در منجلاب شهوات فرو برده است.

از آنجايي كه انسان موجودى داراى ابعاد گوناگون است و درصدد تكامل و سعادت جاودانى و هر چند ازلى نيست، موجودى ابدى است و بايد در اين دنيا سعادت اخروى خويش را تأمين كند. قانونگذارى بايد براى وى تعيين برنامه نمايد كه شناخت كامل از انسان داشته باشد و با بی‌نيازى و بی‌‏غرضى كه در خويش دارد، قوانين را بر وفق سعادت و خوشبختى انسان وضع نمايد. چنين كسى جز خداوند متعال نيست. مجرى قانون نيز بايد كسى باشد كه علاوه بر آگاهى به قانون بر تمايلات خويش مسلط باشد و با شجاعت و حسن مديريتى كه دارد، در جامعه حكومت ‏بپا دارد و جلوی تخلفات را گرفته و از بروز هرج و مرج و پايمال شدن حقوق ضعيفان جلوگيرى نمايد. اين شخص جز فرد معصوم كس ديگری نيست كه از ديدگاه مسلمانان حضرت رسول اكرمصلى‌الله‌عليه‌وآله است و از نظر شيعۀ اماميه، دوازده امام معصوم عليهم‌السلام نيز در اين رديف قرار دارند و در صورت غيبت معصوم، بنا بر دستورى كه از جانب پيشوايان دينى صادر شده، دين ‏شناسان متعهد (فقيهان با تقوا) اين مسئوليت ‏خطير را بر عهده دارند.

معجزۀ غدير

واقعۀ عجيبي كه به عنوان يك معجزه تلقي مي‌شد در روز عيد غدير اتفاق افتاد و آن ماجراي «حارث فهوي» بود. در آخرين ساعات از روز سوم،‌ او با 12 نفر از اصحابش نزد پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله آمد و گفت: «اي محمد! سه سؤال از تو دارم؛ آيا شهادت به يگانگي خداوند و پيامبر خود را از جانب پروردگارت آورده‌اي يا از پيش خود گفتي؟ آيا نماز و زكات و حج و جهاد را از جانب پروردگار آورده‌اي يا از پيش خود گفتي؟ آيا اينكه درباره علي‌بن‌ابيطالب گفتي: «من كنت مولاه فعلي مولاه...» از جانب پروردگار بود يا از پيش خود گفتي؟»

حضرت در جواب هر سه سؤال فرمودند: «خداوند به من وحي كرده است و واسطۀ بين من و خدا جبرييل است و من اعلان كنندۀ پيام خدا هستم و بدون اجازۀ پروردگارم خبري را اعلان نمي‌كنم.»

حارث گفت: «خدايا، اگر آنچه محمد مي‌گويد حق و از جانب توست، سنگي از آسمان بر ما ببار يا عذاب دردناكي بر ما بفرست.» سخن حارث تمام شد و به راه افتاد. خداوند سنگي از آسمان بر او فرستاد كه از مغزش وارد شد و از دبرش خارج گرديد و همانجا او را هلاك كرد. بعد از اين جريان، آيۀ 21 سورۀ مبارکۀ معارج (سال سائل بعذاب واقع، للكافرين ليس له دافع) نازل شد. پيامبر صلي‌الله‌عليه‌وآله به اصحابشان فرمودند: «آيا ديديد و شنيديد؟» گفتند آري. با اين معجزه، بر همگان مسلم شد كه «غدير» از منبع وحي سرچشمه گرفته و يك فرمان الهي است.

 نتيجه

روز غدير به فرمودۀ امام جعفر صادق عليه‌السلام بزرگترين و از بهترين اعياد اسلامي است. غدير عيدي است كه از تمام اعياد، عظمت و شرافت و فضيلت و حرمتش بيشتر است. در اين روز پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله به امر پروردگار حضرت علي عليه‌السلام را به امامت و خلافت پس از خود منصوب فرمودند و به نص قرآن كريم در چنين روزي اكمال دين و اتمام نعمت الهي بر مسلمانان گرديد و به فرمودۀ امام صادق عليه‌السلام لازم است در چنين روز باعظمتي جشن و سرور به پا نمايند و به ديدار يكديگر بروند و تبريك و تهنيت بگويند.

مقاصد حضرت رسول از خطبه غدير را در چند مورد مي‌توان بيان كرد:

  1. نتيجه‌گيري از زحمات 23 ساله با تعيين جانشيني كه ادامه دهندۀ اين راه باشد.
  2. حفظ دائمي اسلام از كفار و منافقين با تعيين جانشيناني كه از عهدۀ اين مهم برآيند.
  3. اقدام رسمي براي تعيين خليفه كه از نظر قوانين ملل در هميشه تاريخ سنديت دارد.
  4. بيان يك دور جامع از برنامۀ 23 ساله و گذشته و حال مسلمين.
  5. ترسيم خط مشي آيندۀ مسلمين تا آخر دنيا.
  6. اتمام حجت بر مردم كه از مقاصد اصلي در ارسال پيامبران است.

پیکسل چیست؟

پیکسل سوزنی در واقع نوعی بج سینه است. پیکسل در ایران به این نام مشهور است و در خارج از ایران به نام button یا همان دکمه آن را می‌شناسند. حتی دستگاهی که پیکسل به وسیلۀ آن تولید می‌شود را تحت عنوان پیکسل زن می‌شناسیم؛ این در حالی است که خارجی‌ها از آن تحت عنوان دکمه‌ساز یا button maker یاد می‌کنند.

فرق پیکسل و بج سینه را می‌توان در رنگی و چاپی بودن پیکسل دانست. تفاوت بج سینه و پیکسل را می‌توان در شکل و اندازه ثابت و محدود پیکسل دانست. هرچند که هر دوی اینها یعنی بج و پیکسل، هدف یکسانی دارند اما بج سینه از انعطاف بیشتری در تولید به شکل دلخواه مشتری برخوردار است. این را هم بگوییم که بج سینه دارای محدودیت‌هایی در چاپ رنگی می‌باشد و اصلاً با قابلیت چاپ پذیر بودن پیکسل قابل مقایسه نیست.

پیکسل‌ها عموماً به شکل پیکسل گرد یا پیکسل دایره‌ای شناخته شده هستند، اما پیکسل‌های مربعی و مستطیلی هم وجود دارند. پیکسل مستطیل و پیکسل مربع، هرگز به محبوبیت شکل رایج پیکسل دایره نیست.

پیکسل برای طیف سنی نوجوانان دارای محبوبیت خاصی می‌باشد؛ زیرا علاوه بر کاربست به عنوان جایگزین بج سینه از پیکسل روی کفش، آستین لباس و کوله‌پشتی نیز استفاده می‌کنند.

قیمت پیکسل ارزان است و همین ارزان بودن پیکسل سبب شده تا گاهی به عنوان پیکسل هواداری در لیست اقلام هواداری جای بگیرد. با نصب تصویر بازیگران و بازیکنان یا لوگوی تیم‌ها روی سینه، می‌توان تعلق خاطر به گروه یا فردی خاص را ابراز کرد.

اکثر افراد جامعه سعی در نمایش تفکرات خود دارند؛ مثلا لباس و پوششی را انتخاب می‌کنند که بیانگر تفکر، عقاید و علایق آنها است. این تفکرات و علایق را به شکل نماد، جمله و یا تصویری مفهومی در ظاهر خود به نمایش می‌گذارند.

برای نمایش علایق افراد در زمینه‌های مختلف می‌توان از پیکسل استفاده کرد. این محصول از در دسترس‌ترین و مناسب‌ترین ابزار برای بیان عقاید و علایق یک فرد است.

نمادهای چاپ شده روی پیکسل‌هامی‌تواند مفاهیم زیادی نظیر عشق، ترس، امید و ناامیدی و برندی خاص و حتی طرفداری از سبک یا شخصیت خاصی را نشان دهند. پیکسل باعث می‌شود تا شما بدون کوچک‌ترین کلمه‌ای علایق و عقاید خود را به دیگران معرفی کنید.

در دنیای کنونی نمادها نقش مهمی در انتقال تفکر افراد جامعه دارند. با استفاده از نمادها می‌توان فرهنگ‌ها و سبک زندگی‌های مختلف را به جامعه نشان داد. هر تفکری می‌تواند نمادهای خاص خودش را داشته باشد و با اشکال مختلف نشان داده شود. به طور کلی نمادها زبان جامعه امروز است؛ به طوری که همۀ برندهای برتر دنیا سعی در بولد کردن و به نمایش گذاشتن نمادهای خود هستند.

لوگوهای تبلیغاتی معرّف شرکت‌های بزرگ هستند. با اینکه پیکسل و بج سینه هر دو کاربرد مشابهی دارند اما بج سینه از انعطاف بیشتری در تولید به شکل دلخواه، برخوردار است. در حالی که قابلیت چاپ رنگی در پیکسل بسیار بهتر می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت در صورتی که می‌خواهید عکس مورد نظر خود (به خصوص عکس رنگی) را به عنوان شیئی تزئینی چاپ کنید، استفاده از پیکسل گزینه مناسب‌تری است.

شاید در نگاه اول کاربرد پیکسل به عنوان شیئی فقط تزیینی باشد، اما این تنها کاربرد آن محسوب نمی‌شود، به عنوان مثال شما می‌توانید از پیکسل برای تبلیغ برند یا لوگو، عقیده و... استفاده کنید یا طرفداری خود از شخص یا گروهی و... را نشان دهید؛ همچنین با استفاده از پیکسل مذهبی یا پیکسلی که متن اخلاقی یا آموزنده‌ای بر روی آن چاپ شده باشد، می‌توانید بدون سخن گفتن به امر به معروف و نهی از منکر بپردازید.

پیکسل از 4 جزء تشکیل می‌شود: 1- صفحۀ رویه که تصویر روی آن قرار می‌گیرد؛ 2- طرح چاپ شده که به اندازۀ ابعاد صفحۀ رویه است و به صورت دایره‌ای برش خورده است؛ 3- سلفون شفاف که بر روی تصویر قرار می‌گیرد؛ 4- قسمت پشتی دستگاه که مدل‌های مختلفی دارد (مدل سنجاقی برای زدن به لباس، کیف و هر چیزی که سوزن از آن رد شود؛ مدل آهنربایی یا مگنتی برای زدن روی تختۀ وایت برد؛ مدل جاکلیدی که دقیقاً به شکل یک جاکلیدی اما با طرح دلخواه و مناسب برای تبلیغات است).

تاریخچۀ پیکسل

شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که از چه تاریخی پیکسل‌ها اختراع شده‌اند. تا حالا کمتر جایی از گذشتۀ پیکسل‌ها حرفی زده است. اولین بار از پیکسل‌ها در زمان افتتاح اولین مراسم ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 1789 استفاده شده است. زمانی که طرفداران جورج واشنگتن برای اولین بار از پیکسل‌هایی با یک شعار طرفداری از جورج واشنگتن استفاده کردند. این پیکسل‌ها را به لبۀ کت و یا به عنوان آویز استفاده می‌کردند. اولین پیکسل‌های کمپینی نیز در مبارزات انتخاباتی با عکس‌های ساخته شده از آبراهام لینکلن در سال 1860 استفاده می‌شده است.

بنجامین اس.وایتهد نخستین نوآوری را در طراحی پیکسل در سال 1893 با قرار دادن یک ورق شفاف ساخته شده از سلولوئید بر روی یک عکس برای محافظت تصویر از خراش و سایش، اختراع کرد و همین آقای وایتهد به همراه جناب هاگ در تاریخ 21 جولای 1896 یک پین فلزی به پشت پیکسل گذاشتند. تغییرات جزیی دیگر نیز در سال‌های بعد به وسیلۀ افراد دیگر صورت گرفت.

اوایل تولیدات انبوه پیکسل‌ها در سال 1898 با چاپ شخصیت کارتونی محبوب The Yellow Kid به همراه یک عدد آدامس به کودکان عرضه می‌شد و به همین منوال در این قطعۀ به ظاهر کم اهمیت تغییراتی پیدا شد. این دایرۀ خاص به pinback buttonsمعروف است و ما فارسی زبان‌ها به آن پیکسل یا وصله یا دکمه می‌گوییم.

مواد خام پیکسل

دستگاه‌های ساخت پیکسل عموماً از کشور چین وارد ایران می‌شوند و تا به الان در ایران ساخته نشده‌اند. این دستگاه چاپ پیکسل یا به عبارت درست‌تر دستگاه پرس پیکسل کلاً دو نوع دارد: دستگاه پیکسل زن ریلی و دستگاه پیکسل زن چرخشی. منظور از چرخشی و یا ریلی مدل حرکت قالب‌ها روی دستگاه است. در دستگاه ریلی قالب به صورت ریلی حرکت می‌کند و در دستگاه‌های چرخشی قالب به صورت چرخشی حرکت می‌کند.

طبق تجربه حرکت قالب به صورت چرخشی کمی راحت‌تر و سریع‌تر است که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. از طرف دیگر برخی دستگاه‌های چرخشی علاوه بر قالب دایره امکان نصب قالب‌های دیگر مانند مربع و مستطیل را نیز دارند.

اندازه‌ها و اشکال پیکسل

پیکسل سوزنی ابعاد و انواع مختلفی دارد؛ چه از نظر ظاهری که اندازه‌های کوچک و بزرگ و گاهی مربع و مستطیل دارد که البته مثل پیکسل دایره‌ای محبوب نیستند و چه از نظر محتوایی که از تصاویر فانتزی، نوستالژیک، مذهبی و تایپوگرافی تشکیل شده است! با وجود اینکه پیکسل‌ها کابرهای زیاد و مهم دارند، اما این محصول بسیار با صرفه بوده و همچنین در کمتر از چند دقیقه ساخته می‌شود.

تبلیغ بدون هزینه

از پیکسل برای اهداف تبلیغاتی مثل برندها، فروشگاه‌ها و فن پیج‌ها استفاده می‌شود. شرکت‌های تجاری، فرهنگی و هنری با اهدای پیکسل لوگوی خود به مراجعین و هواداران خود علاوه بر معرفی بهتر خود به مشتریان؛ به صورت غیر مستقیم مشتریان خود را مبلغ خود می‌کنند؛ زیرا هر مشتری با استفاده پیکسل و وصل کردن آن به لباس، کیف و کولۀ خود یک مبلغ بدون هزینه برای شرکت‌هاست!

کاربرد پیکسل سوزنی

این محصول برای کودکان بسیار جذاب است. تصور کنید که تصویر تمام شخصیت‌های کارتنی مورد علاقه کودک شما روی کیف مدرسه او باشد یا برای تشویق به کارهای خوب، آنها را هدیه بگیرد. بسیار برای آنها خوشحال کننده است.

کاربرد دیگر پیکسل به عنوان گیفت و هدیه در مراسمات و همایش‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ است که معمولاً با بررسی علایق عموم جامعه تعدادی تصویر با مفاهیم مهم روز تولید می‌کنند و به افراد هدیه می‌دهند که علاوه بر جلب رضایت مشتریان، برند خود را در ذهن آنان نهادینه می‌کنند تا روزها و یا سال‌ها بعد، اگر این افراد به محصولات آنها نیاز داشتند اولین برند که به ذهشان می‌رسد نام آنها باشد.

در استارت آپ‌ها و گروه‌های مردمی و در بین جوانان پیکسل‌ها کاربرد بیشتری دارند. البته نباید فراموش کرد که پیکسل‌ها بر خلاف بج‌ها می‌توانند به عنوان یک هدیۀ هنری یا یک وسیلۀ هنری و زیبا مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید عکس عزیزانتان یا افراد مورد علاقه‌تان و یا بخشی از یک شعر دوست داشتنی و جملات زیبا را در قالب یک پیکسل چاپ کنید و بر روی لباس یا کیف یا روسری و یا دکور وسایل شخصی و یا حتی روی یخچال نصب کنید.

پیکسل‌ها هدیه‌هایی مناسب، ارزان و زیبا هستند که به راحتی می‌توانند مفهومی که شما مد نظرتان هست را منتقل کنند.

با اینکه فرهنگ استفاده از پیکسل تا حدود زیادی در بین ایرانیان گسترش یافته؛ اما با این حال هنوز منبع ثابتی برای تهیۀ پیکسل در بین مردم وجود نداشته است. در این میان تنها فروشگاه‌های کمی به عرضۀ پیکسل های از قبل طراحی شده و محدود می‌پردازند که آن هم به ندرت در معرض دید بوده است.

ربیع با هدف شناخته‌تر شدن هر چه بیشتر این ابزار تبلیغاتی و زینتی و همچنین ارتقای نحوۀ فروش پیکسل، پیکسل‌هایی را در طرح‌های متنوع برای دوستداران ولایت طراحی کرده تا به نوعی مروّج غدیر باشند، حتی با استفاده از پیکسل مذهبی یا پیکسلی که متن اخلاقی یا آموزنده‌ای بر روی آن چاپ شده باشد، می‌توانید بدون سخن گفتن به امر به معروف و نهی از منکر بپردازید.

ما انواع پیکسل‌های ملی و مذهبی را کار می‌کنیم؛ هر چیزی که شما فکرش را بکنید. شما می‌توانید انواع تنوع محصولی ما را ببینید و نگران این نباشید که مثلا فلان طرح را نداریم. فقط باید از طریق صفحه سفارش پیکسل عکس دلخواه خود را برای ما آپلود کنید و پیکسلی با طرح دلخواه خودتان داشته باشید.

دیدگاه ها (0)