پاسخگویی به تماس های شما کاربران محترم و رسیدگی به سفارشات از تاریخ 6 فروردین ماه امکان پذیر خواهد بود.

پیکسل شهیدجهاد مغنیه

پیکسل شهیدجهاد مغنیه

(1)

پیکسل با دو روی فلزی، که در دو سایز مختلف چاپ می شود. این نمونه به راحتی با دستمال نم دار تمیز شده و قابل شست‌وشو می باشد . شما می توانید این دایره فلزی کوچک را، با سنجاق، کلیپس یا مگنتی که پشت خود دارد، به هر جایی که بخواهید (کوله پشتی، کیف، لباس و ....) وصل نمایید.

نوع پیکسل:
سایز پیکسل:
جنس رویه:
4,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 5426
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

اندازه‌ها و اشکال پیکسل

پیکسل سوزنی ابعاد و انواع مختلفی دارد؛ چه از نظر ظاهری که اندازه‌های کوچک و بزرگ و گاهی مربع و مستطیل دارد که البته مثل پیکسل دایره‌ای محبوب نیستند و چه از نظر محتوایی که از تصاویر فانتزی، نوستالژیک، مذهبی و تایپوگرافی تشکیل شده است! با وجود اینکه پیکسل‌ها کابرهای زیاد و مهم دارند، اما این محصول بسیار با صرفه بوده و همچنین در کمتر از چند دقیقه ساخته می‌شود.

کاربرد پیکسل سوزنی

این محصول برای کودکان بسیار جذاب است. تصور کنید که تصویر تمام شخصیت‌های کارتنی مورد علاقه کودک شما روی کیف مدرسه او باشد یا برای تشویق به کارهای خوب، آنها را هدیه بگیرد. بسیار برای آنها خوشحال کننده است.

کاربرد دیگر پیکسل به عنوان گیفت و هدیه در مراسمات و همایش‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ است که معمولاً با بررسی علایق عموم جامعه تعدادی تصویر با مفاهیم مهم روز تولید می‌کنند و به افراد هدیه می‌دهند که علاوه بر جلب رضایت مشتریان، برند خود را در ذهن آنان نهادینه می‌کنند تا روزها و یا سال‌ها بعد، اگر این افراد به محصولات آنها نیاز داشتند اولین برند که به ذهشان می‌رسد نام آنها باشد.

در استارت اپ‌ها و گروه‌های مردمی و در بین جوانان پیکسل‌ها کاربرد بیشتری دارند. البته نباید فراموش کرد که پیکسل‌ها بر خلاف بج‌ها می‌توانند به عنوان یک هدیۀ هنری یا یک وسیلۀ هنری و زیبا مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید عکس عزیزانتان یا افراد مورد علاقه‌تان و یا بخشی از یک شعر دوست داشتنی و جملات زیبا را در قالب یک پیکسل چاپ کنید و بر روی لباس یا کیف یا روسری و یا دکور وسایل شخصی و یا حتی روی یخچال نصب کنید.

 

 

نگاهی به زندگی شهید جهاد عماد مغنیه

شهید جهاد عماد مغنیه، "جواد" 12 اردیبهشت 1370 (1991م) در "طیربا" لبنان در خانواده‌ای مبارز متولد شد. پدرش، عماد مغنیه، نام برادر شهیدش در مبارزه با صهیونیست‌ها را برای وی انتخاب کرد.

شهید جهاد مغنیه فرزند حاج رضوان بود که 23 سال قوی‌ترین سرویس‌های جاسوسی اسرائیل را به سخره گرفته و آنها نتوانسته بودند او را پیدا کنند. به همین دلیل در پی این سال‌ها صهیونیست‌ها دو برادر حاج رضوان یعنی عموهای جهاد عماد مغنیه به نام‌های فواد و جهاد را به شهادت رساندند.

شهید جهاد عماد مغنیه، چهارمین شهید از خانواده مغنیه می‌باشد. وی یک خواهر و یک برادر با نام‌های فاطمه و مصطفی دارد.

وی همواره در کنار پدرش که از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان بود، حضور داشت و پس از شهادت پدرش، رابطه تنگاتنگی با سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی داشت، بطوری که برخی از سید حسن نصرالله و سردار قاسم سلیمانی به عنوان پدران معنوی وی یاد می‌کنند.

تحصیلات

شهید جهاد مغنیه تحصیلات عالیه را در رشته‌ مدیریت در دانشگاه آمریکایی بیروت، یکی از بهترین دانشگاه‌های خاورمیانه شروع کرد. تنها یک درس باقی مانده بود تا مدرکش را بگیرد که به مقام والای شهادت نائل شد.

فعالیت‌های شهید جهاد مغنیه در حزب الله

در طول سال‌های جنگ داخلی سوریه، حزب‌الله توانست به کمک ایران و سوریه زیرساخت‌های «جولان» را به دست بگیرد و پایگاه مهمی در آنجا دایر کند. مسئول اول این پایگاه شهید جهاد مغنیه، پسر شهید عماد مغنیه بود و مسئول دوم نیز «سمیر قنطار» است که در سال 2008 در توافق تبادل اسرا، میان اسرائیل و حزب الله آزاد شد.

حزب الله خطوط دفاعی گوناگونی را در این منطقه به وجود آورده و نزدیک به هزار نفر را در آن خطوط مستقر کرده است تا به این ترتیب از عبور بنیادگراهای سنی از سوریه به خاک لبنان جلوگیری کند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی ادعا کرده که خمپاره کاتیوشای 107 میلیمتری که در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه در تابستان گذشته از جولان به سمت اسرائیلی‌ها شلیک شد نیز از سوی عناصر حزب الله در این منطقه شلیک شده بود.

اهمیت منطقه جولان و حضور موثر جهاد مغنیه

سازمان امنیت نظامی ارتش آزاد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد حزب الله، جهاد مغنیه را مسئول پرونده «جولان» کرده است.

این چهره مخالف سوری همچنین گفت که: «نیروهای مسلح ارتش آزاد دریافته‌اند که حزب الله تا چه اندازه در منطقه جولان نفوذ دارد، تا آنجا که توانسته است بر منطقه استراتژیک «تل الحاره» مسلط شود. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که مراکز وابسته به حزب الله امکانات ویژه‌ای در اختیار دارند که می‌تواند آنها را به واحدهای مستقر در مرزهای جولان مرتبط کند.»

اهمیت این منطقه زمانی افزایش یافت که مخالفان مسلح توانستند پیشروی‌هایی در این منطقه داشته باشند و کنترل گذرگاه «قنیطره» و منطقه «تل الحاره» را به دست گیرند. اتفاقی که تأثیری بسیار در نقشه استراتژیک منطقه گذاشت.

بعد از آن حزب الله متوجه این منطقه شد و با حمله گسترده توانست کنترل این مناطق را به دست بگیرد و نیروهای مخالف سوری را به عقب براند.

سخنان جهاد مغنیه

شهید جهاد مغنیه بارها در مناسبت‌های مختلف به بالای منبر می‌رفت و سخنرانی می‌کرد که بارزترین آنها سالگرد ترور پدرش در دمشق بود که در سال 2008 انجام شد.

متن این سخنرانی به شرح زیر است:

«ما در مواجهه با مرگ، رسیدن به شهادت و بزرگی را انتخاب کرده‌ایم؛ ما فرزندان کسانی هستیم که مرگ راه آنها را نمی‌شناسد؛ چراکه آنها به وسیلۀ مرگ در مسیر خدا صعود کرده‌اند و به زندگی و نشاط و بشارت دست یافتند؛ زندگی که جز کسی که ابرها از دیدگانش کنار رفتند آن را احساس نمی‌‌کند؛ از این رو آنچه را که کسی ندیده می‌بیند و آنچه که به قلب کسی خطور نکرده به قلب وی خطور می‌کند.

ما فرزندان کسانی هستیم که در راه دفاع از مرزهای وطن جز زیبایی چیزی ندیدند. وطنی که ما شرم داریم آن را رها کنیم، هر چقدر تهدید هم باشد؛ ما سربلند می‌ایستیم و افتخار می‌کنیم که میوه‌های سال‌ها جهاد با چشمانی باز هستیم، با اختیار و اخلاص، چشمانی که با عشق و اراده با شهادت بسته شدند.

ما فرزندان مدرسه‌ای هستیم که در آنجا یاد گرفتیم آزاد زندگی کنیم، ما امنیت را از دشمن التماس و گدایی نمی‌کنیم؛ ما حق خود را با خون‌هایمان که برای سربلندی نذر شده و بر آزادگی ایستاده است، باز پس می‌گیریم.

ما یاد گرفتیم که اگر سلاحت را در جنگ خونین بیرون نیاوری، برده‌ای خواهی شد در بازار برده‌فروشان که رحم و مروتی دیگر در آنجا نیست.

ما امروز اینجا آمدیم تا به دشمن صهیونیستی بگوییم که اگر خونی را ریختی، این خون‌ها جوی‌هایی می‌شود در مسیر قدس و فلسطین. ما آمده‌ایم که به مجاهدان و مبارزانی که در مسیر شهدا گام برمی‌دارند بگوییم که ثبات زمین از پافشاری‌های شماست و ثبات آسمان از ثبات شما می‌باشد و ما و شما قسم خورده‌ایم که سلاح‌هایمان را رها نسازیم و مرزها را ترک نکنیم.

ما امروز اینجا آمدیم تا بگوییم ما در مسیر شما گام برمی‌داریم؛ مسیر عشق و جهاد، مسیر تصمیم برای پیروزی. ای شیخ راغب، ای سید عباس و ای حاج عماد، شما چراغ‌هایی بودید که راه را روشن ساختید و چراغ‌ها در پی شما و در راه شما روشن شدند؛ ما برای تمامی جهانیان خواهیم گفت که چگونه آزادی بدست می‌آید و چگونه با خون پیروزی محقق می‌گردد.

اما در آخر سخن التفاتی به آقا و مولایمان صاحب العصر و الزمان -روح من و همگان فدای خاک پای ایشان باد- می‌کنیم؛ ای آقا و مولای ما، برای ما نزد خدای متعال شهادت طلب کن که ما تا آخرین نفس در راه خدا ایستادیم و بزرگترین آرزوی ما در این راهِ پر از قربانی و فیض و سرور این است که خود و ارواحمان را فدای این خط مقدس سازیم؛ در زیر پرچم حزب الله و با چتر پیروزی خدا[وند] متعال.

بسم الله الرحمن الرحیم؛ أُذن للذين يقاتلون بأنهم ظُلموا، وإنّ الله على نصرهم لقدير؛ به آنان كه جنگ بر آنها تحميل می‌شود رخصت جهاد و نبرد داده شد، زيرا به آنها ستم شده، و البته خداوند بر يارى آنها كاملا تواناست.

(سوره حج، آیۀ 29)

آخرین کلام ما حمد و سپاس پروردگار جهانیان است.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

اولین حضور آشکار جهاد عماد مغنیه

اولین بار وقتی مردم با چهره جهاد مغنیه آشنا شدند که او در مراسم ختم والده سردار سلیمانی شرکت کرده بود. فرزند خوش ‌سیمای حاج رضوان درست پشت سر سردار ایستاده بود و به میهمان خوش‌‌آمد می‌‌گفت. گاهی شانه‌‌های سردار را می ‌بوسید و سردار گاه بر می‌‌گشت و با او نجوا می‌‌کرد. رابطه صمیمانه حاج قاسم و این جوان او را در کانون توجهات قرار داد. سردار گاه او را به بعضی‌ از میهمانان معرفی می‌‌کرد و آنها با لبخند او را در آغوش می‌‌کشیدند.

شهادت


بر اساس اعلام حزب ‌الله لبنان، 18 ژانویه 2015 سالروز پایان جنگ 22 روزه غزه و شکست اسراییل در این جنگ، گروهی از رزمندگان حزب الله در حین بازدید میدانی از شهرک «الامل» در «قنیطریه» سوریه مورد حمله موشکی اسرائیل قرار گرفتند.

این حمله تروریستی هنگامی روی داد که دو خودروی نیروهای مقاومت لبنان در حال بازدید از منطقه مرزی جولان اشغالی بودند.

یک بالگرد اسرائیلی، دو موشک به نقطه‌‌ای در جنوب سوریه شلیک کرد. این بالگرد رژیم صهیونیستی نقطه‌‌ای در شهرک «مزرعة الامل» در منطقه «قنیطره» در جنوب سوریه را هدف قرار داد.

کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در پشت هجوم «قنیطره» قرار داشته و هدف، ترور یکی از فرماندهان حزب الله بوده است که جهاد عماد مغنیه و «محمد عیسی»، مسئول نیروهای ضربتی حزب الله لبنان، در این حمله به شهادت رسیدند. اسامی شهدای این حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به شرح زیر است:

فرمانده شهید محمد عیسى (ابو عیسى الاقلیم)

شهید جهاد عماد مغنیه (جواد عطوی)

شهید مجاهد سید مهدی محمد ناصر الموسوی (سید مسلم)

شهید مجاهد سید علی فؤاد حسن (سید امیر)

شهید مجاهد سید حسین حسن حسن (ابو زهراء)

شهید المجاهد حسین اسماعیل الاشهب (قاسم)

شهید سردار سرتیپ محمدعلی الله داد

پیکر شهید جهاد مغنیه در کنار آرامگاه پدرش، شهید عماد مغنیه در «ضاحیه جنوبی» در مقبره «روضة الشهیدین» مزار سربازان شهید مقاومت به خاک سپرده ‌شد.

علت ترور جهاد مغنیه از دید تحلیلگران صهیونیسم

تحلیلگران صهیونیستی اعلام کردند که تصمیم ترور جهاد مغنیه از سوی شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی صادر شده بود.

به ادعای این تحلیلگران، این فرمان پس از آن صادر شد که سازمان ضد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی "آمان" مدعی شده بود که جهاد مغنیه بر فرماندهی نیروهای حزب الله که در بخش غیر اشغالی بلندی‌های جولان سوریه مستقر هستند، نظارت دارد.

طبق اعلام این تحلیلگران، در نتیجه "موشه یعلون" وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی پیشنهاد این حمله و ترور جهاد مغنیه را به نتانیاهو می‌‌دهد و به وی می‌گوید: «جهاد مغنیه مسئول انفجارهای اخیر در نزدیکی مرزهای رژیم صهیونیستی بوده است».

همچنین طبق اعلام تحلیلگران صهیونیست، نتانیاهو ترور جهاد مغنیه را یک نوع موفقیت برای تحکیم جایگاه خود همزمان با انتخابات وقت این رژیم قلمداد کرد.

واکنش حزب الله لبنان به اقدام تروریستی علیه فرماندهانش

حزب‌الله لبنان در واکنش نسبت به ترور فرماندهان حزب الله در جولان اعلام کرد که: «با روش و مقیاسی که فعلاً پرده از آن برنمی‌دارد، به حمله بالگرد رژیم صهیونیستی و کشته شدن فرزند عماد مغنیه پاسخ می‌دهد.»

"الکس فیشمن"؛ تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت"، بر این باور است که اعلام رسمی ایران برای تشییع جنازه شهدای این عملیات از جمله شهید جهاد مغنیه به معنای پیامی برای افکار عمومی منطقه‌ای و جهانی با این مضمون است که: «ما قصد واکنش داریم...» و در چنین حالتی همه بازیگران تجمیع قوا خواهند کرد و به حالت آماده‌باش در خواهند آمد؛ از ارتش لبنان تا نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل در جنوب لبنان و ارتش اسرائیل در شمال.

بیانیه حزب الله

حزب الله لبنان با صدور بیانیه شماره یک خود تأکید کرد شمار زیادی از خودروهای نظامی ارتش اسرائیل در عملیات گردان‌های "شهدای القنیطره" در مزارع اشغالی "شبعا" منهدم و شمار زیادی از نظامیان این رژیم به هلاکت رسیدند.

در ادامه این بیانیه آمده است؛ کاروان نظامی رژیم صهیونیستی با تسلیحات موشکی مناسب هدف قرار گرفت.
مبارزان حزب الله لبنان در این عملیات بزرگ در مزارع اشغالی "شبعا" از موشک‌های ضد زره هدایت شونده استفاده کردند.

جواب کوبنده حزب الله به اسرائیل

حزب الله لبنان در پاسخ به حملۀ هوایی ارتش اسرائیل در القنیطره سوریه، 28 ژانویه 2015 بر اثر کمین بر سر راه یک کاروان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه "برکه النقار" در مزارع "شبعا"، 9 خودروی ارتش اسرائیل در مزارع "شبعا" را منهدم کرد و در این عملیات 17 صهیونیسم به هلاکت رسیدند و یک نفر اسیر شد.

شبکه "المیادین" اعلام کرد فرمانده تیپ ویژه "گولانی" ارتش اسرائیل در این عملیات موفقیت‌آمیز حزب الله به هلاکت رسید.

"آسوشیتدپرس" هم اعلام کرد در این کاروان اسرائیلی چند افسر بلندپایه این رژیم نیز حضور داشتند. در این حال منابع اسرائیلی اعلام کردند که نظامیان تیپ ویژه "گولانی" هدف حمله حزب الله به مزارع شبعا بودند.

پیامدهای عملیات حزب الله در شبعا

به ‌دنبال عملیات پیچیده حزب‌الله، صهیونیست‌ها، شهرک‌‌نشینان را به پناهگاه‌ها هدایت کرده و چند فرودگاه غیرنظامی را تعطیل کردند. مقامات رژیم اشغالگر همچنین در جلسه‌ای اضطراری تلاش کردند موقعیت به ‌وجود آمده را بررسی کنند. آنها با گلوله‌باران بخشی از جنوب لبنان تلاش کردند به عملیات حزب‌الله پاسخ دهند. همزمان سازمان ملل تلاش‌هایی را برای آتش‌بس میان دو طرف انجام داد.

هراس صهیونیست‌ها از قدرت مقاومت در منطقه در حالی به اوج رسید که این عملیات بازتاب وسیعی در سطح رسانه‌‌ای یافت و روزنامه عرب ‌زبان "رای‌الیوم" نوشت: «حزب الله سیلی دردناکی به اسرائیل زد.»

ویژگی‌های شهید جهاد مغنیه

جهاد فردی بی‌نظیر بود. وی یک مبارز بزرگ بود. همانگونه که می‌دانید حاج عماد مغنیه تنها یک عنصر مقاومت در لبنان محسوب نمی‌شد، بلکه در تمامی کشورهای اسلامی فعالیت می‌کرد و خدمات زیادی به کشورهای مختلف از جمله عراق، فلسطین، سودان، حتی ایران و دیگر کشورها ارائه کرد.

جهاد مسئول یک پرونده بسیار حساس بود؛ «پرونده جولان اشغالی» و فرماندهی گروهی از اعضای مقاومت را در جولان عهده‌دار شده بود. جهاد، ویژگی‌های خود را از خصایص شخصیتی حاج عماد کسب کرده بود. وی در واقع نسخه کوچک شده حاج عماد محسوب می‌شد. تمامی توانایی‌های جهاد از جمله قدرت مدیریت، قدرت برقراری ارتباط با مردم و محبت به آنها همگی نشأت گرفته از ویژگی‌های شخصیتی حاج عماد بود. جهاد تمام تلاش خود را کرد تا از گنجی به نام عماد مغنیه نهایت بهره‌برداری را داشته باشد. اگر ما شخصیت عماد مغنیه را نشناسیم، شخصیت جهاد را هم نخواهیم شناخت. جهاد یکی از ثمرات عماد محسوب می‌شود.

حاج عماد پیش از شهادت، بسیار به جهاد رسیدگی می‌کرد. وی جهاد را به کلاس‌های آموزش نظامی می‌فرستاد و مهارت‌های مختلف را به او آموزش می‌داد. علاوه بر این، حاج عماد تلاش بسیاری را برای تقویت جهاد در زمینه‌های فرهنگی و علمی به کار بست. جهاد تلاش گسترده‌ای برای فراگیری علوم مختلف داشت. در فراگیری و هضم و بهره‌برداری از علوم مختلف بسیار سریع عمل می‌کرد. حتی در مواقعی که جهاد بنابر دلایل مختلف از جمله شرایط سنی قادر به فراگیری برخی از علوم در فضای دانشگاه نبود، به مطالعه دقیق کتاب‌های مربوط به حوزه مورد علاقه‌اش می‌پرداخت و بدون رفتن به دانشگاه هر آنچه را که اراده می‌کرد، فرا می‌گرفت.

در همین ارتباط خاطره‌ای به یاد دارم که جهاد برایم تعریف کرد. وی زمانی که یازده سال داشت از طریق شبکه المنار برای فراگیری برخی توانایی‌های فنی از جمله آشنایی با نرم افزارهای پیشرفته و نحوه استفاده از آنها به سوریه رفت. وی با افرادی به دمشق رفته بود که به مراتب سن و سال بیشتری از وی داشتند. زمانی که استاد برگزاری کلاس مذکور در حال توضیح و شرح نحوه بهره‌برداری و استفاده از نرم افزارهای پیشرفته بود، به ناگهان جهاد خطاب به وی می‌گوید که اطلاعات شما در این زمینه اشتباه است، چراکه برای استفاده از این نرم افزارها می‌توان از راه‌های دیگری نیز بهره برد که به مراتب آسان‌تر از راهی است که شما معرفی می‌کنید.

بدون شک شهادت پدر انقلاب بزرگی در درون جهاد به وجود آورد. وی تصمیم گرفت تمامی مهارت‌هایی را که حاج عماد از آنها برخوردار بود، فرا بگیرد. دقت کنید؛ جهاد این مسأله را زمانی مطرح می‌کند که تنها یازده سال داشت. پس از آن، استاد برگزاری کلاس از وی پرسید: تو از کجا به چنین اطلاعاتی دست یافته‌ای؟ وی در پاسخ گفت: «پدرم چندین کتاب در این زمینه داشت که من با مطالعه آنها و سپس تکرار و تمرین، توانستم این مطالب را یاد بگیرم.»

یکی از ویژگی‌های بارز جهاد این بود که اگر به علمی احتیاج نداشت، هیچ‌گاه سراغ یادگیری آن نمی‌رفت. بارها من به وی پیشنهاد خواندن کتاب‌های مختلف را دادم، اما وی در پاسخ می‌گفت که در صورت خواندن این کتاب‌ها و فراگیری آنچه که در آنها آمده، مسئولیت بزرگی بر دوشم گذاشته خواهد شد و باید به آنچه که یاد گرفته‌ام عمل کنم. بنابراین تلاش می‌کرد تا آنچه را که شک نداشت می‌تواند و می‌خواهد که به آن عمل کند، فرا بگیرد.

و اما مادر گرامی شهید جهاد و همسر صبور شهید عماد مغنیه، یکی از شیرزنان لبنانی است که درس ایمان و صبر و شجاعت را از حضرت زینب علیهاالسلام به ارث برده است. خواهر شهید جهاد می‌گوید: «مادر من یک زن فوق‌العاده است. وقتی خبر شهادت بابا رسید، رفت دو رکعت نماز خواند. همه ما را مادرمان آرام کرد. بدون اینکه حرفی مستقیم به ما بزند، وقتی دید در مواجه با پیکر بابا بی‌تاب شده‌ایم، خطاب به بابا گفت: «الحمدالله که وقتی شهید شدی، کسی خانواده‌ات را به اسارت نگرفت و به ما جسارت نکردند.» همین یک جمله ما را آن قدر خجالت داد که آرام شدیم. بعد خودش رفت و وقتی مراسم تشییع برگزار می‌شد، یک ساعت در قبری که برای بابا آماده کرده بودند ماند و قرآن و زیارت عاشورا خواند.

خبر شهادت جهاد را هم که شنید همین طور.» دلم سوخت وقتی پیکر جهاد را دیدم. مثل بابا شده بود. خون‌ها را شسته بود، ولی جای زخم‌ها و پارگی‌ها بود. جای کبودی و خون مردگی‌ها. تصاویر شهادت بابا و جهاد با هم یکی شده بود. یک لحظه به نظرم رسید من دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. باز مادر غیرمستقیم ما را آرام کرد. وقتی صورت جهاد را بوسید، گفت: «ببین دشمن چه بلایی سر جهادم آورده. البته هنوز به ارباً اربا نرسیده. لایوم کیومک یا ابا عبدالله علیه‌السلام.» ما هم از خجالت آرام شدیم.

بعد هم مادرم خودش توی قبر جهاد رفت. همان قبر! سه ساعت قرآن و زیارت عاشورا و دعا در قبر خواند.

پیکسل چیست؟

پیکسل سوزنی در واقع نوعی بج سینه است. پیکسل در ایران به این نام مشهور است و در خارج از ایران به نام button یا همان دکمه آن را می‌شناسند. حتی دستگاهی که پیکسل به وسیلۀ آن تولید می‌شود را تحت عنوان پیکسل زن می‌شناسیم؛ این در حالی است که خارجی‌ها از آن تحت عنوان دکمه‌ساز یا button maker یاد می‌کنند.

فرق پیکسل و بج سینه را می‌توان در رنگی و چاپی بودن پیکسل دانست. تفاوت بج سینه و پیکسل را می‌توان در شکل و اندازه ثابت و محدود پیکسل دانست. هرچند که هر دوی اینها یعنی بج و پیکسل، هدف یکسانی دارند اما بج سینه از انعطاف بیشتری در تولید به شکل دلخواه مشتری برخوردار است. این را هم بگوییم که بج سینه دارای محدودیت‌هایی در چاپ رنگی می‌باشد و اصلاً با قابلیت چاپ پذیر بودن پیکسل قابل مقایسه نیست.

پیکسل‌ها عموماً به شکل پیکسل گرد یا پیکسل دایره‌ای شناخته شده هستند، اما پیکسل‌های مربعی و مستطیلی هم وجود دارند. پیکسل مستطیل و پیکسل مربع، هرگز به محبوبیت شکل رایج پیکسل دایره نیست.

پیکسل برای طیف سنی نوجوانان دارای محبوبیت خاصی می‌باشد؛ زیرا علاوه بر کاربست به عنوان جایگزین بج سینه از پیکسل روی کفش، آستین لباس و کوله‌پشتی نیز استفاده می‌کنند.

قیمت پیکسل ارزان است و همین ارزان بودن پیکسل سبب شده تا گاهی به عنوان پیکسل هواداری در لیست اقلام هواداری جای بگیرد. با نصب تصویر بازیگران و بازیکنان یا لوگوی تیم‌ها روی سینه، می‌توان تعلق خاطر به گروه یا فردی خاص را ابراز کرد.

اکثر افراد جامعه سعی در نمایش تفکرات خود دارند؛ مثلا لباس و پوششی را انتخاب می‌کنند که بیانگر تفکر، عقاید و علایق آنها است. این تفکرات و علایق را به شکل نماد، جمله و یا تصویری مفهومی در ظاهر خود به نمایش می‌گذارند.

برای نمایش علایق افراد در زمینه‌های مختلف می‌توان از پیکسل استفاده کرد. این محصول از در دسترس‌ترین و مناسب‌ترین ابزار برای بیان عقاید و علایق یک فرد است.

نمادهای چاپ شده روی پیکسل‌ها می‌تواند مفاهیم زیادی نظیر عشق، ترس، امید و ناامیدی و برندی خاص و حتی طرفداری از سبک یا شخصیت خاصی را نشان دهند. پیکسل باعث می‌شود تا شما بدون کوچک‌ترین کلمه‌ای علایق و عقاید خود را به دیگران معرفی کنید.

در دنیای کنونی نمادها نقش مهمی در انتقال تفکر افراد جامعه دارند. با استفاده از نمادها می‌توان فرهنگ‌ها و سبک زندگی‌های مختلف را به جامعه نشان داد. هر تفکری می‌تواند نمادهای خاص خودش را داشته باشد و با اشکال مختلف نشان داده شود. به طور کلی نمادها زبان جامعه امروز است؛ به طوری که همۀ برندهای برتر دنیا سعی در بولد کردن و به نمایش گذاشتن نمادهای خود هستند.

لوگوهای تبلیغاتی معرف شرکت‌های بزرگ هستند. با اینکه پیکسل و بج سینه هر دو کاربرد مشابهی دارند اما بج سینه از انعطاف بیشتری در تولید به شکل دلخواه، برخوردار است. در حالی که قابلیت چاپ رنگی در پیکسل، بسیار بهتر می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت در صورتی که می‌خواهید عکس مورد نظر خود (به خصوص عکس رنگی) را به عنوان شیئی تزئینی چاپ کنید، استفاده از پیکسل گزینه مناسب‌تری است.

شاید در نگاه اول کاربرد پیکسل به عنوان شیئی فقط تزیینی باشد اما این تنها کاربرد آن محسوب نمی‌شود، به عنوان مثال شما می‌توانید از پیکسل برای تبلیغ برند یا لوگو، عقیده و... استفاده کنید یا طرفداری خود از شخص یا گروهی و... را نشان دهید؛ همچنین با استفاده از پیکسل مذهبی یا پیکسلی که متن اخلاقی یا آموزنده‌ای بر روی آن چاپ شده باشد، می‌توانید بدون سخن گفتن به امر به معروف و نهی از منکر بپردازید.

پیکسل از 4 جزء تشکیل می‌شود: 1- صفحۀ رویه که تصویر روی آن قرار می‌گیرد؛ 2- طرح چاپ شده که به اندازۀ ابعاد صفحۀ رویه است و به صورت دایره‌ای برش خورده است؛ 3- سلفون شفاف که بر روی تصویر قرار می‌گیرد. 4- قسمت پشتی دستگاه که مدل‌های مختلفی دارد (مدل سنجاقی برای زدن به لباس، کیف و هر چیزی که سوزن از آن رد شود؛ مدل آهنربایی یا مگنتی برای زدن روی تختۀ وایت برد؛ مدل جاکلیدی که دقیقاً به شکل یک جاکلیدی اما با طرح دلخواه و مناسب برای تبلیغات است).

تاریخچۀ پیکسل

شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که از چه تاریخی پیکسل‌ها اختراع شده‌اند. تا حالا کمتر جایی از گذشتۀ پیکسل‌ها حرفی زده است. اولین بار از پیکسل‌ها در زمان افتتاح اولین مراسم ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 1789 استفاده شده است. زمانی که طرفداران جورج واشنگتن برای اولین بار از پیکسل‌هایی با یک شعار طرفداری از جورج واشنگتن استفاده کردند. این پیکسل‌ها را به لبۀ کت و یا به عنوان آویز استفاده می‌کردند. اولین پیکسل‌های کمپینی نیز در مبارزات انتخاباتی با عکس‌های ساخته شده از آبراهام لینکلن در سال 1860 استفاده می‌شده است.

بنجامین اس.وایتهد نخستین نوآوری را در طراحی پیکسل در سال 1893 با قرار دادن یک ورق شفاف ساخته شده از سلولوئید بر روی یک عکس برای محافظت تصویر از خراش و سایش، اختراع کرد و همین آقای وایتهد به همراه جناب هاگ در تاریخ 21 جولای 1896 یک پین فلزی به پشت پیکسل گذاشتند. تغییرات جزیی دیگر نیز در سال‌های بعد به وسیلۀ افراد دیگر صورت گرفت.

اوایل تولیدات انبوه پیکسل‌ها در سال 1898 با چاپ شخصیت کارتونی محبوب The Yellow Kid به همراه یک عدد آدامس به کودکان عرضه می‌شد و به همین منوال در این قطعۀ به ظاهر کم اهمیت تغییراتی پیدا شد. این دایرۀ خاص به  pinback buttonsمعروف است و ما فارسی زبان‌ها به آن پیکسل یا وصله یا دکمه می‌گوییم.

مواد خام پیکسل

دستگاه‌های ساخت پیکسل عموماً از کشور چین وارد ایران می‌شوند و تا به الان در ایران ساخته نشده‌اند. این دستگاه چاپ پیکسل یا به عبارت درست‌تر دستگاه پرس پیکسل کلاً دو نوع دارد: دستگاه پیکسل زن ریلی و دستگاه پیکسل زن چرخشی. منظور از چرخشی و یا ریلی مدل حرکت قالب‌ها روی دستگاه است. در دستگاه ریلی قالب به صورت ریلی حرکت می‌کند و در دستگاه‌های چرخشی قالب به صورت چرخشی حرکت می‌کند.

طبق تجربه حرکت قالب به صورت چرخشی کمی راحت‌تر و سریع‌تر است که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. از طرف دیگر برخی دستگاه‌های چرخشی علاوه بر قالب دایره امکان نصب قالب‌های دیگر مانند مربع و مستطیل را نیز دارند.

اندازه‌ها و اشکال پیکسل

پیکسل سوزنی ابعاد و انواع مختلفی دارد؛ چه از نظر ظاهری که اندازه‌های کوچک و بزرگ و گاهی مربع و مستطیل دارد که البته مثل پیکسل دایره‌ای محبوب نیستند و چه از نظر محتوایی که از تصاویر فانتزی، نوستالژیک، مذهبی و تایپوگرافی تشکیل شده است! با وجود اینکه پیکسل‌ها کابرهای زیاد و مهم دارند، اما این محصول بسیار با صرفه بوده و همچنین در کمتر از چند دقیقه ساخته می‌شود.

تبلیغ بدون هزینه

از پیکسل برای اهداف تبلیغاتی مثل برندها، فروشگاه‌ها و فن پیج‌ها استفاده می‌شود. شرکت‌های تجاری، فرهنگی و هنری با اهدای پیکسل لوگوی خود به مراجعین و هواداران خود علاوه بر معرفی بهتر خود به مشتریان؛ به صورت غیر مستقیم مشتریان خود را مبلغ خود می‌کنند؛ زیرا هر مشتری با استفاده پیکسل و وصل کردن آن به لباس، کیف و کولۀ خود یک مبلغ بدون هزینه برای شرکت‌هاست!

کاربرد پیکسل سوزنی

این محصول برای کودکان بسیار جذاب است. تصور کنید که تصویر تمام شخصیت‌های کارتنی مورد علاقه کودک شما روی کیف مدرسه او باشد یا برای تشویق به کارهای خوب، آنها را هدیه بگیرد. بسیار برای آنها خوشحال کننده است.

کاربرد دیگر پیکسل به عنوان گیفت و هدیه در مراسمات و همایش‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ است که معمولاً با بررسی علایق عموم جامعه تعدادی تصویر با مفاهیم مهم روز تولید می‌کنند و به افراد هدیه می‌دهند که علاوه بر جلب رضایت مشتریان، برند خود را در ذهن آنان نهادینه می‌کنند تا روزها و یا سال‌ها بعد، اگر این افراد به محصولات آنها نیاز داشتند اولین برند که به ذهشان می‌رسد نام آنها باشد.

در استارت اپ‌ها و گروه‌های مردمی و در بین جوانان پیکسل‌ها کاربرد بیشتری دارند. البته نباید فراموش کرد که پیکسل‌ها بر خلاف بج‌ها می‌توانند به عنوان یک هدیۀ هنری یا یک وسیلۀ هنری و زیبا مورد استفاده قرار بگیرند. شما می‌توانید عکس عزیزانتان یا افراد مورد علاقه‌تان و یا بخشی از یک شعر دوست داشتنی و جملات زیبا را در قالب یک پیکسل چاپ کنید و بر روی لباس یا کیف یا روسری و یا دکور وسایل شخصی و یا حتی روی یخچال نصب کنید.

دیدگاه ها (0)