نرم افزار نور الفقاهه 3

نرم افزار نور الفقاهه 3

(1)

نمایش متن کامل 6 عنوان کتاب فقهی و اصولی در 33 مجلد
متن کامل 6 عنوان فرهنگ اصطلاحات فقه و اصول در 8 مجلد
توضیح 10008 واژه و اصطلاح فقهی و اصولی بر اساس 6 مأخذ معتبر
ارائه بیش از 18000 کلیدواژه، 84000 نمایه و مدخل به همراه 86000 موضوع برگرفته از کتب فقهی و اصولی

40,000 تومان
36,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 3571
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

نرم افزار نور الفقاهه 3؛ فرهنگ موضوعی فقه اسلامی

نمایش متن کامل 6 عنوان کتاب فقهی و اصولی در 33 مجلد به همراه متن کامل 6 عنوان فرهنگ اصطلاحات فقه و اصول در 8 مجلد.

موضوعات: فقه و احکام، اصول فقه

سیستم عامل: ویندوز

حجم: 0.14 گیگابایت

محتوا

نمایش متن کامل 6 عنوان کتاب فقهی و اصولی در 33 مجلد؛

متن کامل 6 عنوان فرهنگ اصطلاحات فقه و اصول در 8 مجلد؛

توضیح 10008 واژه و اصطلاح فقهی و اصولی براساس 6 مأخذ معتبر؛

ارائه بیش از 18000 کلیدواژه، 84000 نمایه و مدخل به همراه 86000 موضوع برگرفته از کتب فقهی و اصولی.

 

کتاب های موجود در نور الفقاهة 3 شامل عناوین ذیل است:

الف) متون اصلی

فرائد الاصول، 2 جلد، شیخ مرتضی انصاری (متوفای 1281ق)؛ این اثر یکی از مهم‌ترین کتب درسی حوزه‌های علمیه در زمینه اصول فقه است که تا به حال شروح و تعلیقه‌های بسیاری بر آن نگاشته شده است؛

کفایة الاصول، 1 جلد، آخوند ملا محمدکاظم خراسانی (1255-1329ق)؛ این کتاب یک دوره کامل علم اصول فقه است که با عباراتی مختصر و موجز به ارائه دقیق و علمی مباحث این علم پرداخته است؛

الروضة البهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة، 10 جلد، شهید ثانی (متوفای 966ق)؛ اثر یادشده از بهترین شروح موجود بر کتاب اللمعة الدمشقیة تألیف شهید اوّل است که دربردارنده یک دوره نیمه استدلالی فقه امامیه است و به واقع، از بهترین شروح مزجی فقه شیعه به‌شمار می‌رود؛

المکاسب، 3 جلد، شیخ مرتضی انصاری (متوفای 1281ق)؛ در زمره کتب فقه استدلالی محسوب می‌شود.

العروة الوثقی، 2 جلد، سیدمحمدکاظم طباطبایی یزدی؛ این کتاب از جمله آثاری است که با نگاهی دقیق و موشکافانه مسائل فقهی را عرضه داشته و از جایگاهی والا در میان کتب فقهی برخوردار است؛

مستمسک العروة الوثقی، 14 جلد، سیدمحسن طباطبائی حکیم؛ اثر مزبور یکی از مهم‌ترین متون فتوایی فقه شیعه بوده و نقش به سزایی در پژوهش‌های فقهی ایفا می‌کند.

ب) فرهنگ اصطلاحات

الحدود و الحقائق، 1 جلد، علی بن حسین موسوی شریف مرتضی؛

المصطلحات الفقهیة، 1 جلد، میرزا علی مشکینی؛

القاموس الفقهی لغةً و اصطلاحاً، 1 جلد، ابوحبیب سعدی؛

الاصطلاحات الفقهیة فی الرسائل العملیة، 1 جلد، یاسین عیسی؛

معجم المصطلحات و الالفاظ الفقهیة، 3 جلد، عبدالرحمان محمود؛

اصطلاحات الاصول، 1 جلد، میرزا علی مشکینی.

ج) لغت‌نامه

العین، 8 جلد، خلیل بن احمد فراهیدی؛

لسان العرب، 15 جلد، ابن‌منظور؛

مجمع البحرین، 6 جلد، فخرالدین طریحی.

امکانات و قابلیت برنامه

قابلیت‌های اصلی این برنامه در دو معجم لفظی و موضوعی ارائه شده است:

الف) معجم موضوعی

معجم موضوعی، مشتمل بر امکانات متعددی است که در بخش‌های گوناگون برنامه قابل دستیابی هستند. این امکانات عبارت‌اند از:

1. کلیدواژه

بخش کلیدواژه، شامل دو قسمت کلیدواژه و ریشه است. در قسمت «کلیدواژه»، فهرست کلیدواژه‌ها شامل کلیدواژه‌های اصلی، مترادفات و الفاظ مشترک فعال است و از چهار طریق ترتیب الفبایی، تعداد نمایه، تعداد موضوعات و مراحلِ وصول از کلیدواژه به موضوع قابل تنظیم است.

قابلیت مرتبط محض، از دیگر امکانات این قسمت است که به وسیله آن، مجموع مرتبطات یک واژه به فهرست کلیدواژه‌های اصلی اضافه می‌شود. ضمن اینکه طریق گزینه پنجره مرتبطات می‌توان کلیدواژه‌های اصلی مرتبط با کلیدواژه جاری را در پنجره‌های جداگانه مشاهده کرد.

یکی از راه‌های گسترده کردن محدودۀ پاسخ‌ها در هنگام تحقیق، جست‌وجو از طریق کلیدواژه‌های هم‌خانواده است. با استفاده از امکانات موجود در قسمت «ریشه» می‌توان به تمامی کلیدواژه‌های مشتق دسترسی پیدا کرد و جواب‌های مربوط به آن را مشاهده نمود. به منظور بالا بردن سرعت قابلیت ترکیب بین ریشه‌ها، کلیدواژه‌های اَعلام اشخاص و کتب نیز به فهرست ریشه‌ها افزوده شده‌اند.

2. نمایه

بخش نمایه دارای دو قسمت اصلی با کارایی‌های متفاوت است؛ در قسمت «نمایه»، فهرستی از نمایه به ترتیب الفبایی ارائه شده است که به وسیله برگه «فهرست منتخب» می‌توان فهرستی از نمایه‌های دلخواه را فراهم ساخت و تحقیقات خود را در مورد آنها سامان بخشید.

اما در قسمت «کلمات نمایه»، فهرستی از کلمات تشکیل‌دهندۀ نمایه‌ها مشاهده می‌شود که به ترتیب حروف الفبا چیده شده‌اند و می‌توان آنها را بر مبنای تعداد نمایه‌ها مرتب کرد و با انتخاب هر نمایه، به نمایه یا نمایه‌های مرتبط با آن نیز دست یافت.

3. موضوع

این بخش دارای دو قسمت اصلی است؛ در قسمت «موضوع»، موضوعات کتاب انتخابی به ترتیب حروف الفبای عربی یا براساس تعداد فیش‌های هر موضوع فهرست شده‌اند. فیش‌های موجود، طبق موضوع به پنج دستۀ، عادی، خطوط کلی، مطالب کلیدی، استنباطات و استطرادیات تقسیم شده که برگه «فهرست منتخب» امکان تهیۀ فهرستی از موضوعات با ویژگی‌های مورد نظر را در اختیار کاربر می‌نهد.

اما در قسمت «کلمات موضوع»، فهرستی از کلمات تشکیل‌دهندۀ موضوعات فیش‌ها قابل دستیابی است. در حالت اوّلیه، این فهرست به ترتیب حروف الفبا مرتب گردیده و در آن، امکان چینش کلمات براساس تعداد موضوع‌های هر کلمه وجود دارد.

4. نشانی

در این بخش، فهرستی از فیش‌های تحقیقاتی به همراه شماره، عنوان، عناوین سرفصل و نشانی هر فیش قابل مشاهده است. ضمن اینکه فهرست نمایه‌ها و کلیدواژه‌های هر فیش به‌طور جداگانه در دسترس پژوهشگر قرار دارد.

ویژگی دیگری که در بخش نشانی ارائه شده، امکان انتقال به بخش «پژوهش» و دستیابی به متن مربوط به فیش جاری است. که در آنجا می‌توان از امکاناتی چون: پاسخ بعدی، پاسخ قبلی و نمایش کتاب انتخابی بهره‌مند شد.

5. پژوهش

این بخش جهت به سامان رساندن تحقیقات در قسمت‌های مختلف برنامه در نظر گرفته شده است. ازاین‌رو، از جمله کاربردی‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های برنامه به‌شمار می‌آید. گفتنی است در دیگر بخش‌های اصلی، یعنی کلیدواژه، نمایه، موضوع، نشانی، نمایش و جست‌وجو گزینه‌های متعددی مانند کلیدواژه، نمایه، موضوع، نشانی و متن گنجانده شده که از طریق آنها می‌توان به بخش پژوهش منتقل شد و روند تحقیقات را در آنجا ادامه داد.

ب) معجم لفظی

امکانات معجم لفظی این لوح فشرده عبارت است از: نمایش، جست‌وجو و فرهنگ‌نامه.

1. نمایش

فهرستی از مجلدات کتاب انتخابی به همراه متن کتاب در این بخش عرضه شده و کاربر می‌تواند از قابلیت گزینش، جلد و صفحه مورد نظر از راه‌های مختلف بهره‌مند شود؛ به طوری که با انتخاب شمارۀ جلد دلخواه به ابتدای آن جلد از کتاب منتقل می‌شود و با درج صفحۀ مورد نظر، متن نمایش به اوّل همان صفحه از جلد جاری انتقال می‌یابد. از قابلیت‌های دیگر این بخش، تطبیق فهرست با متن انتخابی است که مشاهدۀ عنوان باب و فصل و متن پژوهشی را امکان‌پذیر می‌کند.

به منظور انجام پژوهش‌های تطبیقی و مقایسۀ مباحث مختلف با یکدیگر، امکان مطالعۀ هم‌زمان دو متن از یک مجلد و یا مطالب دو مجلد متفاوت از یک کتاب، در برنامه پیش‌بینی شده که از جمله ویژگی‌های مهمّ بخش نمایش به‌شمار می‌رود.

2. جست‌وجو

از ویژگی‌های کاربردی این بخش، جست‌وجو در متن یا جست‌وجو در عناوین، فصل‌ها و ابواب کتاب انتخابی است. هنگامی که «جست‌وجو در متن» فعال باشد، فهرست کلمات متن کتاب به صورت الفبایی در دسترس قرار می‌گیرد و می‌توان به کاوش در متن کتاب جاری پرداخت و چنانچه »جست‌وجو در فهرست» فعال باشد، عملیات جست‌وجو فقط در عناوین کتاب انتخابی انجام می‌شود.

همچنین امکانات ویژه‌ای جهت فهرست‌سازی و انجام عملیات گوناگون در فهرست‌های ایجاد شده در برنامه عرضه شده است، با استفاده از این قابلیت پیشرفته می‌توان فهرست‌های پویا و متنوعی از کلمات را به شکل‌های مختلف تهیه کرده و آنگاه آنها را در متن جاری برنامه جست‌وجو نمود یا با یکدیگر ترکیب ساخت و پژوهش‌های نوینی را به انجام رساند.

3. فرهنگ‌نامه

فرهنگ اصطلاحات: به منظور آشنایی کاربر با اصطلاحات فقه و اصول، فهرستی از فرهنگ اصطلاحات این دو علم به همراه شرح کوتاهی دربارۀ هریک از آنها در این قسمت ارائه شده است. ضمن اینکه هم‌زمان با نمایش شرح هر اصطلاح، نام و نشانی مأخذی که شرح جاری در آن نقل شده نیز مشخص می‌گردد.

فرهنگ لغات: در این برنامه، سه لغت‌نامه معتبر: العین، لسان العرب و مجمع البحرین جهت فهم معانی لغات دشوار گنجانده شده که فرهنگ لغات دارای دو قسمت «ریشه» و «مشتق» با کارایی‌های متفاوت، اما مرتبط به یکدیگر هستند.

ج) امکانات پژوهشی

ابزارهای پژوهشی متنوعی، همچون علامت‌گذاری در متن جهت علامت گذاشتن در جاهای مختلف متن به منظور مراجعات بعدی، نمایه بر متن برای قرار دادن نمایه یا عنوان خاص برای متن مورد مطالعه و مراجعه دوباره در صورت لزوم، رنگی کردن متن به منظور رنگی کردن متن مورد نظر و ایجاد زمینه‌های مختلف به رنگ‌های دلخواه و انتخاب عنوان برای هر رنگ و نیز انتقال متن انتخابی به دفترچه یادداشت، حاشیه‌نویسی جهت درج دیدگاه‌ها و نکته‌های مهم کاربر و دستیابی آسان به آنها در صورت نیاز، همگی از قابلیت‌های کارآمد پژوهشی به‌شمار می‌روند که کاربر را در استفاده بهتر از برنامه یاری می‌کنند.

از دیگر امکانات پژوهشی این برنامه، دستیابی به گزینه پژوهش فعّال در بخش‌های مختلف معجم لفظی برنامه است. در صورتی که کاربر هنگام ملاحظه متن، نیازمند مراجعه به قسمت دیگر، همچون نمایش، جست‌وجو، فرهنگ لغات یا فرهنگ اصطلاحات باشد، می‌تواند از این قابلیت استفاده کند.

د) سایر امکانات

کاربر به وسیله امکان «کتاب شناسی» می‌تواند به فهرست کتب برنامه دست پیدا کند که با گزینش هر عنوان کتاب، مطالبی چند درباره کتاب انتخابی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. به وسیله قابلیت «زندگی‌نامه مؤلفان»، فهرست نام نویسندگان ارائه شده که با انتخاب اسم هر مؤلف، افزون بر اینکه نام کتاب یا کتاب‌های وی که در برنامه موجود است، مشاهده می‌شود، نوشتاری نیز در مورد شرح‌حال او در معرض مطالعه قرار می‌گیرد.

در تمام صفحات برنامه، امکان ذخیره‌سازی متن و ویرایش آن در قسمت یادداشت وجود دارد و پژوهشگر می‌تواند از امکان انتقال متن از صفحه یادداشت به محیط MS-Word و برعکس بهره‌مند شود. قسمت یادداشت، به کاربر امکان می‌دهد که به ویرایش مطالب و ذخیره آنها با فرمت‌های گوناگون بپردازد. در این قسمت، امکانات متنوعی جهت ساماندهی حاصل تحقیق در دسترس قرار دارد.

به منظور چاپ مطالب مورد نظر می‌توان از گزینۀ چاپ استفاده کرد و از قابلیت‌های متعدد آن جهت چاپ متون و فهرست‌ها بهرۀ لازم را برد. به کمک گزینه راهنما که در تمامی قسمت‌های برنامه ارائه شده، می‌توان توضیحاتی چند را در خصوص آشنایی بیشتر با قسمت مورد نظر به دست آورد.

به منظور تسهیل در استفاده از برنامه، 7 نوع صفحه کلید رایج در اختیار کاربر قرار دارد و امکان تغییر قلم نمایش در قسمت‌های مختلف برای او فراهم است. همچنین به وسیله امکان تحقیقات می‌توان مسیری را برای ضبط تحقیقات شخصی معین کرد و از قابلیت‌های گوناگون آن بهره‌مند شد.

ضمایم برنامه

ویرایشگر فارسی و لاتین نورنگار و برنامه مبدّل نور از ضمایم موجود در این نرم‌افزار است.

مشخصات

مشخصات کلی
تولید کننده
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
تعداد دیسک
1 DVD
تعداد کتاب ها
6
دارای نسخه شبکه‌ای
@Ph.Yes
سیستم عامل
ویندوز
زبان رابط کاربر
فارسی
نسخه نرم‌افزار
3.00
حجم نرم‌افزار
0.14 گیگابایت
نوع دیسک
CD
شناسه
38-69-9
بسته بندی
سلفون کشی شده بوسیله پلاستیک های حباب دار و بسته بندی پستی .
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)