نرم افزار مجموعه آثار مجلسیین رحمهما الله

نرم افزار مجموعه آثار مجلسیین رحمهما الله

(0)

45 عنوان کتاب در بیش از 253 جلد از آثار ملا محمد تقی مجلسی (رحمه الله) و علامه مجلسی (رحمه الله)
ارائه بیش از 80 تصویر، صوت و فیلم مرتبط با علامه مجلسیین (رحمهم الله)
متن 10 عنوان لغت نامه در 62 جلد کتابخانه ای است که ضمن معرفی این دو شخصیت علمی در ساحت علوم ومعارف اهل بیت (علیهم السلام) برخی از آثار آنان را نیز ارائه می دهد

40,000 تومان
36,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 3551
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

نرم افزار آثار ملا محمدتقی مجلسی و علامه مجلسی رحمهم‌الله
45 عنوان کتاب در بیش از 270 جلد از آثار ملا محمدتقی مجلسی و علامه مجلسی رحمهم‌الله به همراه ارائه بیش از 80 تصویر، صوت و فیلم مرتبط با علامه مجلسیین رحمهم‌الله و... .
نوع نرم‌افزار: معجم لفظی
موضوعات: فقه و احکام، عقاید و كلام، آثار اندیشمندان و بزرگان و معصومان علیهم‌السلام.
سیستم عامل: ویندوز

توضیحات
خاندان مجلسى از پرافتخارترین خاندان‌هاى شیعه در قرون اخیر است. در این خانواده، نزدیک به یکصد عالم وارسته دیده مى‌شود و از این تبار پس از بررسى، تنها علم و فضل، مشاهده مى‌شود. بزرگانى که تعدّد و تکثّر آنان مجال مناسبى را براى احصاء کامل مى‌طلبد، اما در این بین، دو خورشید خاندان مجلسى بیش از همه خودنمایى و جلوه مى‌کنند: ملا محمدتقى معروف به «مجلسى اول» و «مجلسى بزرگ» و ملا محمدباقر معروف به «علامه مجلسى» و «مجلسى دوم».
احادیث و گفتار معصومین براى ملا محمدتقى مجلسى ارزشى والا داشت، لذا بیشتر تألیفات این مرد بزرگ، دربارۀ روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام است و شهرت علامه مجلسى، گذشته از مقام علمى و جامعیت و مرجعیتى که در بین مردم و دولت صفویه داشت، اصولاً مرهون تألیفات بسیار اوست که همه مفید و قابل استفاده همگان بوده و در نهایت سلاست نوشته شده است. از این بین آنچه نظر همۀ علما و اندیشمندان را به خود معطوف داشته، کتاب پر ارجى است که تا قیامت بر تارک آثار مکتوب معارف بلند اهل‌بیت علیهم‌السلام خواهد درخشید، این کتاب که بحارالأنوار الجامعة لدرر أخبار أئمة الأطهار نامیده شده است، حاصل 36 سال تلاش مداوم علامه مجلسى است که در بیست و پنج جلد به انجام رسیده و در چاپ جدید در 110 جلد به زیور طبع آراسته شده است.
در این نرم افزار ضمن معرفى دو شخصیت علمى و جاودانه محلسیین رحمهم‌الله در ساحت علوم و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام، بخشى از آثار آنان نیز عرضه شده، امید آنکه چراغ راهى براى حوزویان و دانشگاهیان و سالکان مسیر حق باشد. ان‌شاءالله‏

محتوا
45 عنوان کتاب در بیش از 253 جلد از آثار ملا محمدتقی مجلسی و علامه مجلسی رحمهم‌الله؛
ارائه بیش از 80 تصویر، صوت و فیلم مرتبط با علامه مجلسیین رحمهم‌الله؛
متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه؛
متن 10 عنوان لغت‌نامه در 62 جلد.

امکانات و قابلیت‌ها
نمایش: این بخش مشتمل بر 45 عنوان کتاب در 251 جلد است. 3 عنوان از مرحوم مجلسى اول، 38 عنوان از علامه مجلسى و سایر عناوین، کتب مرتبط با این کتاب‌ها است.
از جمله قابلیت‌هاى این بخش، امکان انتخاب دامنه براى نمایش منابع انتخابى و دسترسى به فهرست درختى و گزینشى کتاب‌ها است. براى تسهیل در امر پژوهش در هنگام مطالعه منابع، تعداد ده عنوان از کتب لغت در این بخش در اختیار محققان قرار گرفته که با استفاده از گزینه لغت‌نامه مى‌توان از آن بهره برد. لازم به ذکر است با توجه به وجود نسخ خطى برخى از آثار استفاده شده، در این قسمت امکان آن فراهم شده که صفحات اول و آخر نسخ خطى موجود به کتب چاپى مرتبط شود که با استفاده از کلیدهاى تعبیه شده، این تصاویر قابل مشاهده هستند.
جستجو: مشاهده فهرست غیرتکرارى بیش از 332000 کلمه با دقت بسیار بالا با امکان جستجوى انفرادى و ترکیبى آنها در مجموعه اطلاعات موجود در این نرم افزار و بکارگیرى عملگرهاى مختلف در هنگام جستجو در متن و یا فهرست منابع به صورت جداگانه از دیگر قابلیت‌هاى این بخش است.
کتب مرتبط: در این بخش از نرم افزار، ارتباط بین کتاب‌هاى متن و شرح و متن و ترجمه برقرار شده و با توجه به این امکان کاربر مى‌تواند به شرح و ترجمه متن در حال نمایش به صورت هم‌زمان دسترسى داشته باشد.
قرآن: در کنار دسترسى به متون اصلى و شروح و ترجمه‌ها، مى‌توان به قرآن مراجعه و در صورت لزوم به پژوهش و جستجو در آن پرداخت. همچنین امکان مشاهدۀ ترجمۀ قرآن نیز در دسترس کاربران، قرار دارد.
نگارخانه: با توجه به وجود برخى اماکن مرتبط با این دو بزرگوار در شهر اصفهان، در این بخش تصاویر و فیلم‌هاى تهیه شده به نمایش گذاشته شده است.


تألیفات
علامه در عمر 73 سالۀ خویش بیش از یکصد کتاب به زبان فارسى و عربى نوشته که تنها یک عنوان آن بحارالأنوار است با 110 جلد و عنوان دیگر مرآة العقول با 26 جلد.
حدود 40 کتاب به ایشان نسبت داده شده که اولین تألیف علامه را کتاب الأوزان و المقادیر یا میزان المقادیر دانسته‌اند که در سال 1063 تألیف شده است. آخرین تألیف ایشان هم کتاب حق الیقین مربوط‍‌به سال 1109 هجرى، یعنى یک سال قبل از وفات ایشان است.
وفات
چراغ عمر علامه مجلسى پس از 73 سال نور افشانى در شب 27 رمضان 1110ق، در شهر اصفهان خاموش گشت و جهان از فیض وجود این عالم گرانمایه محروم شد.
علامه هنگام مرگ کارهاى نیمه تمامى داشت که موفق به اتمام آنها نشد، از قبیل تکمیل بحارالأنوار، نگارش مستدرک البحار و... گرچه پس از ایشان شاگردان و ادامه دهندگان این راه پر فروغ، خدمات ارزشمندى ارائه نمودند، اما جاى خالى یک عالم فرزانه را هیچ‌کس و هیچ چیز پر نمى‌کند.
 

مشخصات

مشخصات کلی
تولید کننده
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
تعداد دیسک
1 DVD
تعداد کتاب ها
44
دارای نسخه شبکه‌ای
@Ph.Yes
سیستم عامل
ویندوز
زبان رابط کاربر
فارسی,عربی,انگلیسی
نسخه نرم‌افزار
1.00
نوع دیسک
CD
شناسه
8-02202-018431
بسته بندی
سلفون کشی شده بوسیله پلاستیک های حباب دار و بسته بندی پستی .
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)