نرم افزار مجموعه آثار علامه شیخ محمد جواد مغنیه رحمه الله

نرم افزار مجموعه آثار العلامه شیخ محمد جواد مغنیه رحمه الله

(0)

متن کامل 28 عنوان كتاب در 56 جلد، از آثار علامه شیخ محمدجواد مغنیه، به زبان عربی و فارسی، در موضوعات: تفسیر، حدیث، اخلاق، فقه، کلام و فلسفه

40,000 تومان
36,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 3539
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

نرم افزار مجموعه آثار العلامه شیخ محمدجواد مغنیه رحمه‌الله
متن کامل 28 عنوان کتاب در 56 جلد، از آثار علامه شیخ محمدجواد مغنیه، به زبان عربی و فارسی، در موضوعات: تفسیر، حدیث، اخلاق، فقه، کلام و فلسفه ...
موضوعات: آثار اندیشمندان و بزرگان
سیستم عامل: ویندوز
حجم: 0.20 گیگابایت

محتوا
•متن کامل 28 عنوان کتاب در 56 جلد، از آثار علامه شیخ محمدجواد مغنیه، به زبان عربی و فارسی، در موضوعات: تفسیر، حدیث، اخلاق، فقه، کلام و فلسفه
•ارائه کتاب‌های: تاریخ الفقه الجعفری، التفسیر الکاشف، در سایه‌ سار نهج البلاغه، الشیعه والحاکمون، فی ظلال الصحیفه السجادیه، معیارهای اخلاقی در فقه امام جعفر صادق علیه‌السلام، این است وهابیت، الحسین علیه‌السلام وبطله کربلاء، شبهات الملحدین والاجابه عنها، عقلیات اسلامیه، الجوامع والفوارق بین السنّه والشیعه
 

امکانات و قابلیت‌ها
نمایش‏
- امکان انتخاب دامنه براى نمایش منابع انتخابى؛
- دسترسى به فهرست درختى و گزینشى کتاب‌ها؛
- ابزار متن (تحقیقات) شامل رنگى کردن، حاشیه‌نویسى، نمایه‌زنى و علامت‌گذارى‏ و امکانات پژوهشى، مثل جست‌وجو در متن کتب، لغت‌نامه‌ها و قرآن با استفاده از کلیک راست.
جست‌وجو
مشاهده فهرست غیر تکرارى کلمات با دقت بسیار بالا با امکان جست‌وجوى انفرادى و ترکیبى آنها در مجموعه اطلاعات موجود در این نرم‌افزار، از ویژگی‌هاى این بخش است. بکارگیرى عملگرهاى مختلف در هنگام جست‌وجو در متن و یا فهرست منابع به‌صورت جداگانه و فهرست‌سازى با استفاده از کارکترهاى عمومى (* و ؟) در گروه‌هاى مختلف و ترکیب گروه‌ها یا کلمات آنها با استفاده از عملگرهاى مختلف نیز از قابلیت‌هاى این بخش است.
کتب مرتبط
با تلاش‌هاى صورت‌پذیرفته در این بخش از نرم‌افزار، ارتباط بین کتاب‌هاى متن و شرح برقرار شده است.
قرآن
در طراحى این نرم‌افزار، در کنار دسترسى به متون اصلى و شروح و ترجمه‌ها، می‌توان به قرآن مراجعه کرد و در صورت لزوم، به پژوهش و جست‌وجو در آن پرداخت. همچنین در این بخش، امکان مشاهده ترجمه قرآن نیز در دسترس کاربران، قرار دارد.
آیات در کتب
با توجه به اینکه علامه مغنیه صاحب دو دوره تفسیر قرآن هستند، بسیار ضروری بود که کارتابل آیات در کتب به قابلیت‌های این نرم‌افزار اضافه شود.
ابزار
شامل چاپ متن‌ها، انتقال فهرست و متن کتب به یادداشت، لغت‌نامه و راهنما می‌باشد.
امکانات
شامل هفت نوع صفحه کلید، هفت گروه قلم‏، مشخص کردن مسیر تحقیقات شخصى (رنگى کردن، حاشیه‌نویسى، نمایه‌زنى و علامت‌گذارى)، زبان با انتخاب زبان فارسى، عربى یا انگلیسى. در بخش زبان فقط رابط کاربرى تغییر خواهد کرد؛ به عبارت دیگر، زبان متن کتب تغییر نخواهد یافت.
 

شخصیت‌شناسی علامه محمدجواد مغنیه
محمّدجواد مغنیه، در سال 1322ق در خانواده آل مغنیه که به فضل و دانش شهرت دارند، در قریه «طیردبا» از روستاهای جبل عامل به دنیا آمد. پدرش شیخ محمود از علمای لبنان بود و مادرش نیز از سلاله سادات بود.
دوران کودکی
وی پس از مرگ مادر همراه پدر به عراق رفت و در آنجا خط و حساب و زبان فارسی را آموخت. پدرش شیخ محمود بعد از 4 سال اقامت در نجف، به دعوت مردم منطقه عبّاسیه، به جبل عامل بازگشت. محمدجواد پس از مرگ پدر در سال 1334ق همراه برادر کوچک خود به «طیردبا» بازگشت و برادر بزرگش، شیخ عبدالکریم سرپرستی آنان را بر عهده گرفت. با کوچ شیخ عبدالکریم به نجف، روزهای سختِ محمدجواد آغاز شد، روزهایی که فقط نخود و فندق غذای او را تشکیل می‌داد. گاه 3 روز می‌گذشت و چیزی برای خوردن پیدا نمی‌کرد (مغنیه، تجارب محمدجواد مغنیه، ص25).
تحصیلات
شیخ محمدجواد، سال‌های اولیه عمر خود را در همان روستا سپری کرد و سپس دروس مقدماتی را نزد شیوخ آن دیار فراگرفت. از آنجا که حوزه علمیه نجف اشرف را مأمن مناسبی برای بحث و تحقیقات علمی خود یافت .بدانجا مهاجرت کرد و از محضر اساتید و دانشمندان بزرگی از جمله سید حسین الحمامی که در عصر خود از علمای برجسته نجف به شمار می‌رفت، کسب فیض کرد (امین، اعیان الشیعة، ج9، ص205).
دیگر اساتید او عبارتند از: آیت الله خویی، شیخ عبدالکریم مغنیه، محمّدسعید فضل‌اللَّه، شیخ حسین کربلائی و...
فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی
محمدجواد پس از مرگ برادرش، نجف را به سوی «معرکه» (یکی از روستای جبل عامل) ترک گفت. مردم استقبال گرمی از او نمودند و تقاضا کردند که به جای برادرش منصب امامت جماعت را به عهده بگیرد. مغنیه نیز قبول نمود و در کنار اقامه نماز جماعت، به تدریس قرآن و معارف پرداخت.
منصب قضاوت در بیروت
شیخ محمدجواد در سال 1367ق قاضی شد و سال بعد، مشاور عالی و از سال 1370 تا 1375 رئیس دادگستری شیعیان لبنان شد. بعد از اینکه از ریاست عزل شد، تا سال 1378ق به عنوان مشاور باقی ماند. او در مدتی که در دادگستری بود، سعی کرد به عدالت رفتار کند. مثلاً در سال 1376ق وزیر کشاورزی (کاظم الخلیل) به او گفت: خواسته مرا انجام بده تا در ریاست ابقا شوی. مغنیه جواب داد: ثابت ماندن دینم، مهم است؛ کرسی ریاست، سایه‌ای رفتنی است (امین، اعیان الشیعه، ج9، ص205).
ایجاد وحدت بین مسلمانان
مهم‌ترین نگرانی شیخ محمدجواد، وحدت ملی و وحدت اسلامی بود. وی تلاش گسترده‌ای برای وحدت اسلامی انجام داد و در هر فرصتی با عالمان دینی اهل سنت مذاکره می‌کرد و راه‌های وحدت را بررسی می‌نمود. شیخ مغنیه به وحدت اعراب و مسلمانان می‌اندیشید و عقیده داشت که علّت دشمنی اهل تسنّن با شیعیان، عدم آگاهی آنان از عقاید اصیل شیعه است.
تألیفات
تفسیر الکاشف: اوّلین اثر تفسیری ایشان بر قرآن کریم تحت عنوان الکاشف فی تفسیر القرآن الکریم است که در هفت مجلد در بیروت به چاپ رسیده و مفسّر در این تفسیر، از مجموع روش‌های تفسیری بهره جسته است.
التفسیر المبین: مغنیه پس از آنکه تفسیر الکاشف را به تحریر درآورد با عنایت به اهمیت نسل جوان مصمم گردید تفسیری بر قرآن با قلمی روان و مستند و در عین حال مختصر که مورد پسند جوانان باشد تحت عنوان التفسیر المبین به نگارش درآورد.
مغنیه در سال‌های آخر عمر خود جهت کسب علم و تدریس در حوزه علمیه قم به ایران مهاجرت کرد و چند سال نیز در آنجا به تحقیق، پژوهش و تدریس علوم حوزوی از جمله تفسیر قرآن پرداخت که حاصل تلاش‌های او ده‌ها اثر ارزشمند در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی است (کاظمی، مفسر عالی‌قدر محمدجواد مغنیه و آثار او، 1377ش).
شیخ مغنیه و انقلاب اسلامی ایران
از دیدگاه مغنیه، انقلاب اسلامی ایران، نظامی است که پا جای پای نظام اسلامی پیامبر(ص) گذاشته است.
او درباره انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران، ضربه‌ای کوبنده بر دشمنان اسلام و انسانیت وارد آورده است (سایت فرهیختگان تمدن شیعی).
وفات
وی در 19 محرم 1400ق به علت بیماری قلبی وفات یافت و پیکرش جهت تدفین در حرم امام علی (ع) به نجف انتقال یافت و در یکی از حجرات حرم امام علی(ع) به خاک سپرده شد. سید ابوالقاسم خویی بر پیکر او نماز خوانده است (مغنیه، تجارب محمدجواد مغنیه، ص534).
 

مشخصات

مشخصات کلی
تولید کننده
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
تعداد دیسک
1 DVD
تعداد کتاب ها
28
دارای نسخه شبکه‌ای
@Ph.Yes
سیستم عامل
ویندوز
زبان رابط کاربر
فارسی,عربی,انگلیسی
نسخه نرم‌افزار
1.00
نوع دیسک
CD
شناسه
8-02202-048149
بسته بندی
سلفون کشی شده بوسیله پلاستیک های حباب دار و بسته بندی پستی .
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)