نرم افزار مجموعه آثار آخوند ملا محمد کاظم خراسانی رحمه الله

نرم افزار مجموعه آثار آخوند ملا محمد کاظم خراسانی رحمه الله

(1)

متن کامل 69 عنوان کتاب در 207 جلد از آثار آخوند ملا محمدکاظم خراسانی و دیگر منابع مرتبط با آثار ایشان، به زبان عربی و فارسی در موضوعات: اصولی، فقهی، سیاسی و اجتماعی
به همراه آثار علمی کنگره آخوند خراسانی در محورهایی مانند: زندگی‌ نامه، شناخت‌ نامه، مقالات، اندیشه سیاسی و فقه فتوایی
ارائه فیلم و تصاویر مرتبط با آخوند خراسانی

40,000 تومان
36,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 3650
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

نرم افزار مجموعه آثار آخوند ملا محمد کاظم خراسانی رحمه‎الله
متن کامل 69 عنوان کتاب در 207 جلد از آثار آخوند ملا محمدکاظم خراسانی و دیگر منابع مرتبط با آثار ایشان، به زبان عربی و فارسی
موضوعات: فقه و احکام، آثار اندیشمندان و بزرگان، اصولی، سیاسی و اجتماعی، و... .
سیستم عامل: ویندوز
حجم: 1.08 گیگابایت


 

محتوا
- متن کامل 69 عنوان کتاب در 207 جلد از آثار آخوند ملا محمدکاظم خراسانی و دیگر منابع مرتبط با آثار ایشان، به زبان عربی و فارسی؛
- برخی کتب ارائه شده در این نرم‌افزار عبارتند از: کفایة الأصول؛ الرسائل الفقهیه؛ تکمله التبصره؛ حاشیه المکاسب؛ فوائد الأصول و... به همراه آثار علمی کنگره آخوند خراسانی؛
- ارتباط دوسویه متن کفایه الأصول آخوند خراسانی با شروح و حواشی آن؛
- ارتباط دوسویه متن مکاسب شیخ انصاری با حاشیه مکاسب آخوند خراسانی؛
- ارائه فیلم و تصاویر مرتبط با آخوند خراسانی.
 

امکانات و قابلیت‎ها
نمایش‎

در بخش نمایش، مى‎توان به تمام آثار موجود در برنامه دست پیدا کرد؛ به طورى که متن کامل کتب موجود در نرم‎افزار و امکانات مربوط به هر بخش به نمایش گذاشته مى‎شود. انتخاب فهرست درختى و گزینشى و ارتباط دو سویه آن با متن و امکان انتخاب عنوان کتاب، جلد و صفحه و گسترده کردن صفحه متن و بزرگ‎نمایى آن، از ویژگى‎هاى این بخش است. در قسمت نمایش مى‎توان به مقایسه دو متن به صورت هم‎زمان و محدود کردن دامنه کتب، ابواب و سرفصل‎ها اقدام نمود.
جستجو
این بخش، به کاربر امکان انجام جستجوى ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب برنامه را فراهم مى‎کند. با انتخاب این گزینه، توانایى‎هاى مختلفى به منظور جستجوى الفاظ و عبارات به روش‎هاى گوناگون براى کاربر امکان‎پذیر است. انواع جستجوى پیشرفته در فهرست و متن کتب برنامه با کمک عملگرهاى جستجو و امکان فهرست‎سازى از فهرست و متن کتاب‎ها با استفاده از علائم عمومى یا Wildcard (علامت سؤال(؟)، ستاره (*) و همچنین انجام عملیات مختلف در فهرست‎هاى ایجاد شده، در این قسمت وجود دارد. دستیابى به متون مورد نظر از طریق شماره جلد و صفحه، بازسازى فهرست کلمات با تغییر دامنه جستجو، از دیگر قابلیت‎هاى این بخش است. ویژگى «الگوسازى» نیز از دیگر توانایى‎هاى بخش جستجو است که با بهره‎گیرى از خطّ ورود مى‎توان فهرست واژه‎هایى را که داراى حروف مشخصى هستند، فراهم آورد.
قرآن‎
در این بخش، متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسى ارائه شده و در قسمت «نمایش»، متن کامل سوره‎ها و آیات در دسترس کاربر قرار گرفته و در قسمت «جستجو»، قابلیت کاوش در ریشه و مشتق کلمات قرآن کریم براى محقق فراهم آمده است.
دامنه (انتخاب)
در تحقیقات رایانه‎اى، وسیع بودن عرصه پژوهش به سود محقق نیست و گاه امر تحقیق را با دشوارى‎هایى چند روبه‎رو می‎کند. ازاین‎رو، وجود ابزارى کارآمد براى محدود کردن دامنه تحقیق لازم است. کاربر مى‎تواند با انتخاب این گزینه، دامنۀ تحقیق خود را محدود کند تا سریع‎تر به مطلب مورد نظر دست یابد.
فهرست درختى‎
با انتخاب این گزینه که در بخش نمایش قابل دسترسى است، فهرست درختى کتب برنامه در اختیار کاربر قرار مى‎گیرد. این فهرست در ابتدا تنها نام کتب را دربر دارد که با کلیک روى علامت کنار نام هر کتاب، عناوین ابواب و فصول آن کتاب، عرضه خواهد شد.
فهرست گزینشى
چنانچه این گزینه فعال باشد، فهرست عناوین ابواب و فصول تمامى کتب برنامه در اختیار محقق قرار مى‎گیرد و با کلیک پیاپى روى هر یک از این عناوین، مى‎توان متن مربوط به آن را در پنجرۀ روبه‎روى فهرست مشاهده کرد.
لغت‎نامه‎
این بخش به‎منظور فهم آسان واژه‎ها و دستیابى به معانى عبارت‎ها در اختیار محققان و کاربران قرار گرفته است. در این بخش، به‎راحتى مى‎توان از طریق ریشه یا مشتق به معانى و ریشه هر لغت دست یافت و در صورت نیاز، متن کامل لغت‎نامه را مطالعه کرد.
یادداشت‎بردارى
در تمام صفحات برنامه‎هاى نور، امکان ذخیره‎سازى متن و ویرایش آن در قسمت یادداشت وجود دارد و پژوهشگر مى‎تواند از امکان انتقال متن از صفحه یادداشت به محیط drow-sM و برعکس بهره‎مند شود.
پژوهش فعال
گزینه «پژوهش فعال» به‎منظور ارتباط آسان‎تر با دیگر بخش‎هاى برنامه ارائه شده است. در صورتى که کاربر هنگام ملاحظه متن نیازمند مراجعه به قسمت‎هاى دیگر (نمایش، جستجو، قرآن و یا لغت‎نامه) باشد، مى‎تواند از این قابلیت استفاده کند.
معرفى کتاب
به کمک این گزینه مى‎توان درباره نسخه کتب موجود در برنامه‎اطلاعات مفیدى به دست آورد.
چاپ
در این بخش از برنامه‎هاى نور، کاربر مى‎تواند در صورت نیاز از گزینه چاپ استفاده کرده، از قابلیت‎هاى متعدد آن جهت چاپ متون موجود در نرم‎افزار و یادداشت‎هاى خود بهره ببرد.
راهنما
با انتخاب گزینه «راهنما» مى‎توان توضیحات مفیدى را در خصوص آشنایى بیشتر با قسمت‎هاى مورد نظر برنامه به دست آورد.
امکانات پژوهشى
نمایه‎گذارى بر متن: یکى از روش‎هاى نوین در بازیابى اطلاعات است که پژوهشگر مى‎تواند با استفاده از این قابلیت متون مختلف را مطالعه و محتواى اصلى آن را در چند عبارت یا کلمه خلاصه کند و در انتها با حذف موارد مشابه و کنار هم چیدن نمایه‎ها، نکات جدیدى را به دست آورده، به نتیجه‎گیرى از آنها بپردازد.
حاشیه‎نویسى: این قابلیت موجب هموار شدن امر تحقیق مى‎شود. کاربر مى‎تواند با استفاده از این قابلیت، نکته، نظر یا مطلب مورد نظر خود را به طور اختصار یا تفصیل در قسمت حاشیه‎نویسى یادداشت کند تا در مراحل بعدى پژوهش به آنها مراجعه و تحقیق خود را عمق یا وسعت بخشد.
رنگى کردن: یکى دیگر از امکانات پژوهشى جهت بازیابى اطلاعات در متن است. با این گزینه مى‎توان با رنگى کردن متن مورد نظر خود و متمایز ساختن آن با دیگر قسمت‎هاى متن و در نظر گرفتن عنوانى خاص براى قسمت رنگى‎شده، هنگام رجوع مجدد به متن، سریع‎تر به مطالب دلخواه دست یافت.
علامت‎گذارى: با استفاده از این گزینه مى‎توان بخش‎هاى مهم متن را علامت‎گذارى و در صورت نیاز به آنها مراجعه کرد. محقق با این روش به‎آسانى مى‎تواند قسمتى از متن را مشخص نموده، در صورت لزوم آن را با قسمت‎هاى دیگر مقایسه کند.
 

امکانات جانبى‎
در این بخش جهت سهولت در استفاده از نرم‎افزارها، هفت نوع قلم نمایش براى کاربر وجود دارد و محقق در قسمت «تحقیقات» مى‎تواند براى ضبط پژوهش‎هاى خود مسیرى را مشخص کند و به حذف نمایه‎ها، حاشیه‎ها، رنگ متن‎ها و علامت‎هاى موجود در کتب اقدام نماید. در قسمت «زبان» امکان تغییر زبان برنامه به فارسى، عربى یا انگلیسى فراهم آمده که با انتخاب زبان دلخواه تمامى گزینه‎هاى برنامه، به جز متن کتب، به زبان مورد نظر تغییر مى‎یابد.
 

مشخصات

مشخصات کلی
تولید کننده
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
تعداد دیسک
1 DVD
تعداد کتاب ها
68
دارای نسخه شبکه‌ای
@Ph.Yes
سیستم عامل
ویندوز
زبان رابط کاربر
فارسی
نسخه نرم‌افزار
1.00
حجم نرم‌افزار
1.08 گیگابایت
نوع دیسک
CD
شناسه
8-02202-023910
بسته بندی
سلفون کشی شده بوسیله پلاستیک های حباب دار و بسته بندی پستی .
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)