نرم افزار سپاه در گذر انقلاب

نرم افزار سپاه در گذر انقلاب

(0)

• متن كامل 4 عنوان کتاب در موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 15 جلد، به کوشش: محمدقاسم فروغی جهرمی، شامل: سپاه در گذر انقلاب (11 جلد: از 22/11/1357 تا 29/12/1360)؛ اگر سپاه نبود (2 جلد: سپاه و پاسداری از انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی رحمه الله)؛ سپاه، مولود انقلاب (1 جلد: منشور سپاه؛ میثاق پاسداری بیانات مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با پاسداران و بسیجیان)؛ فرهنگ، نظام فرهنگی، تولیدات فرهنگی (1 جلد: رهنمودها، راهبردها، راهکارها بیانات مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حفظه الله)

30,000 تومان
24,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 3630
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

سپاه در گذر انقلاب
متن کامل 4 عنوان کتاب در 15 جلد با موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
موضوعات: تاریخ و فرهنگ، حقوق و سیاست
سیستم عامل: ویندوز
حجم: 0.24 گیگابایت

محتوا
•متن کامل 4 عنوان کتاب در موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 15 جلد، به کوشش محمدقاسم فروغی جهرمی به شرح زیر:
- سپاه در گذر انقلاب (11 جلد: از 22/11/1357 تا 29/12/1360)؛
- اگر سپاه نبود (2 جلد: سپاه و پاسداری از انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی رحمه‌الله؛
- سپاه، مولود انقلاب (1 جلد: منشور سپاه، میثاق پاسداری بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پاسداران و بسیجیان؛
- فرهنگ، نظام فرهنگی، تولیدات فرهنگی (1 جلد: رهنمودها، راهبردها، راهکارها و بیانات مقام معظم رهبری
 

امکانات و قابلیت‌ها
• متن قرآن کریم به همراه ترجمه و امکان جستجو در آیات
• ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات
• امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست
• امکانات پژوهشی به همراه قابلیت‌های: یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن
 

نقش سپاه در گذر انقلاب
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی و اطلاعاتی کارآمد و خستگی ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی است. وقتی که این نیروی انقلابی تشکیل شد، می‌بایست از انقلاب اسلامی و دستاوردهایش که همه کفر برای نابودی و سرنگونی آن بسیج شده بود، حفاظت و پاسداری کند. پاسداران انقلاب اسلامی در این راه چنان از خود ایثار، فداکاری و رشادت به خرج دادند که امام خمینی(ره) پس از گذشت دو سال از تشکیل آن، فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».
بحران‌های گنبد و ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و آذربایجان به دست سپاه به کلی از بین رفتند و چندین کودتا و طرح براندازی توسط آن خنثی و سرکوب شد. همچنین بسیاری از احزاب، گروه‌ها و افراد ضد انقلاب و معاند با نظام جمهوری اسلامی که در برابر آن دست به خشونت و اسلحه برده بودند، توسط این نهاد انقلابی فروپاشیده یا کشته شدند. در این زمان، نظام نوپای جمهوری اسلامی می‌رفت تا دوران بحران اولیه انقلاب را پشت سر بگذارد و وارد دوره ثبات، بازسازی و استحکام خود شود که رژیم بعث صدام با تمام توان خود به یاری شرق و غرب آن را مورد تاخت و تاز قرار داد. پس از این حادثه، سپاه چاره‌ای جز این نداشت که مقابله با دشمن متجاوز و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور را به دفاع از انقلاب و دستاوردهایش ضمیمه کند. وقتی سپاه وارد جنگ شد، خوش‌بین‌ترین فرد در داخل و خارج از ایران تصور نمی‌کرد که فرزندان خمینی کبیر(ره)، بتوانند ارتش تا بُن دندان مسلح عراق را پس از هشت سال نبرد بی‌وقفه، به زانو درآورند و عملیات‌هایی را طراحی و اجرا کنند که باعث حیرت ارتش‌های بزرگ دنیا شود!
پس از پایان جنگ تحمیلی، سپاه وارد عرصه سازندگی و عمران و آبادانی کشور شد و امکانات مهندسی خود را به میدان آورد و بزرگترین طرح‌های عمرانی و سازندگی کشور را با دقت و مهارت طراحی و اجرا کرد. هم‌زمان با اجرای طرح‌های بزرگ از نظر سازمانی، تجهیزات و تکنولوژی نظامی و آموزش نیروهای انسانی هم رشد و تکامل پیدا کرد و توان نظامی و رزمی‌اش را ارتقاء داد و هم اکنون یکی از نیروهای نظامی برجسته منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.
انقلاب به مفهوم مکتبی، یعنی تغییر حاکمیت طاغوت [هر تجاوزگر و یا هر معبودی غیر از خدای تعالی] به منظور استقرار حاکمیت اللَّه است. انقلاب اسلامی، یک انقلاب سیاسی صرف یا دگرگونی اجتماعی محض نیست، بلکه به معنای تجدید حیات اسلام در تمام وجوه و ابعاد آن و متضمن بازگشت به اصول اسلامی به عنوان تنها مکتب جامع، اصیل و حاوی طرح کاملی برای زندگی و تضمین‌کننده عدالت، امنیت، صلح، آزادی، ارتقای فرهنگی و معنوی است. 
نقش سپاه در جنگ تحمیلی
شکست توطئه‌های کودتای نظامی و بحران‌های قومیتی و براندازی و ترور علیه جمهوری اسلامی باعث شد که دولتمردان آمریکایی به راه حل نظامی روی بیاورند. به همین دلیل، صدام حسین به دلیل مسائلی که از قبل با ایران داشت، گزینه مناسب برای این کار بود. ارتش عراق در 31 شهریور 1359، تجاوز گسترده خود را از زمین، هوا و دریا علیه ایران آغاز کرد. این در حالی بود که نظام نوپای جمهوری اسلامی هنوز بحران‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در داخل را پشت سر نگذاشته بود، از بیرون هم مورد خشم و تجاوز قرار گرفت و از این به بعد باید در دو جبهه داخلی و خارجی با دشمنان خود مبارزه می‌کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در اردیبهشت 1358 به عنوان یک نیروی محدود برای دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تشکیل شده بود، در طول جنگ تحمیلی به یک نیروی نظامی و دفاع نوین تبدیل شد و نیروهای پنج‌گانه آن شکل گرفت. نیروهای سپاه و بسیج نقش مؤثری در شکست ارتش بعث عراق داشتند و به همراه ارتش جمهوری اسلامی ایران از کیان نظام و کشور دفاع کردند و اجازه ندادند، دشمن به هیچ یک از خواسته‌های خود برسد.
از زمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکنون در هر زمینه‌ای که نظام نوپای جمهوری اسلامی با مشکل مواجه شده یا مورد تهدید قرار گرفته، سپاه وارد شده و مأموریتش را به بهترین شکل ممکن انجام داده است، در حال حاضر هم این نهاد انقلابی از هر جهت آماده دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و با وجود آن، نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ تهدید داخلی و خارجی ترسی به خود راه نمی‌دهد. در واقع، با وجود سپاه و بسیج، نظام جمهوری اسلامی بیمه شده است و آینده آن نیز روشن و مشخص است؛ زیرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نظر سازمانی، فناوری، تجهیزات نظامی، اطلاعاتی، امنیتی و نیروی انسانی دارای بهترین وضعیت ممکن است. علاوه بر آن نیروهای سپاه از نظر معنوی، اعتقادی، روحیه ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی نیز سرآمد تمام ارتش‌های جهان هستند و همین ویژگی است که آن را با دیگر ارتش‌های جهان متمایز می‌کند.
 

مشخصات

مشخصات کلی
تولید کننده
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
تعداد دیسک
1 DVD
تعداد کتاب ها
4
دارای نسخه شبکه‌ای
@Ph.No
سیستم عامل
ویندوز
حجم نرم‌افزار
0.24 گیگابایت
نوع دیسک
CD
شناسه
054333 ـ 02202 ـ 8
بسته بندی
سلفون کشی شده بوسیله پلاستیک های حباب دار و بسته بندی پستی .
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)