نرم افزار درس هایی از قرآن کریم

نرم افزار درس هایی از قرآن کریم

(0)

صوت و متن کامل جلسات درسهایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از سال های 1358 تا 1390 شمسی شامل موضوعات گوناگون، همچون: دینی، قرآنی، اخلاقی، تربیتی، علمی، اجتماعی و سیاسی

30,000 تومان
24,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 3598
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

درس‌هایی از قرآن کریم
صوت و متن کامل جلسات درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از سال های 1358 تا 1390 شمسی شامل موضوعات گوناگون، همچون: دینی، قرآنی، اخلاقی، تربیتی، علمی و...
موضوعات: قرآن و علوم قرآن
سیستم عامل: دستگاه پخش صوت
حجم: 2.91 گیگابایت

محتوا
•صوت و متن کامل جلسات درس‌هایی از قرآن حجت الاسلام و المسلمین قرائتی از سال‌های 1358 تا 1390 شمسی شامل موضوعات: دینی، قرآنی، اخلاقی، تربیتی، علمی، اجتماعی و سیاسی
 

امکانات و قابلیت‌ها
•دسترسی به فهرست درختی مباحث براساس ترتیب زمانی
•قابلیت جستجو در فهرست درختی و متن جلسات
•ارتباط بین عناوین فهرست، صوت و متن هر جلسه
•امکان کپی‌برداری و ذخیره‌سازی متن جلسه دلخواه جهت استفاده‌های پژوهشی
•ارائه امکانات متنوع صوتی به منظور بهره‌مندی آسان از صوت جلسات
•امكان استفاده در رايانه و دستگاه پخش صوت
 

شخصیت‌شناسی محسن قرائتی
محسن قرائتی در سال 1324ش در کاشان به دنیا آمد. پدرش علی‌نقی قرائتی از متدینین بازار کاشان بود. از آنجا که پدربزرگ وی در دوره سلطنت رضا‌شاه‌ پهلوی، اقدام به برگزاری جلسات قرائت قرآن می‌نمود، شهرت و بعدها نام‌خانوادگی وی قرائتی نام گرفت. محسن قرائتی با راهنمایی پدر خود، در 14 سالگی وارد حوزه‌علمیه کاشان شد و در کنار دروس حوزه در درس تفسیر شیخ علی آقا نجفی شرکت می‌کرد. وی از سال دوم به حوزه علمیه قم رفت و در مدرسه خان و مدرسه آیت‌الله گلپایگانی به تحصیل مشغول شد. پس از آن به حوزه علمیه نجف رفت و پس از بازگشت به مطالعه و مباحثه تفاسیر مختلف مانند مجمع البیان مشغول شد و اقدام به یادداشت برداشت‌های تفسیری خود نمود. قرائتی به مدت 15 سال در تدوین تفسیر نمونه همکاری داشته است.
فعالیت‌ها و مسئولیت‌ها
محسن قرائتی علاوه بر فعالیت در صدا و سیما،‌ چندین مسئولیت را در جمهوری اسلامی ایران برعهده داشته است، ازجمله: ریاست نهضت سوادآموزی، تأسیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، تأسیس ستاد اقامه نماز، تأسیس ستاد زکات، تأسیس ستاد تفسیر، تأسیس ستاد ترویج فرهنگ قرآنی، تأسیس بنیاد فرهنگی امام زمان (عج)، تأسیس مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن (بن‌عباس، قرائتی از قرائتی، ص78-85).
درس‌هایی از قرآن
برنامه درس‌هایی از قرآن که در آن قرائتی به تفسیر آیاتی از قرآن می‌پردازد، از سال 1359ش از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. پخش این برنامه به پیشنهاد مرتضی مطهری و موافقت امام خمینی از چهارم فروردین 1359ش، در شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی آغاز شد. البته چند سال پس از پخش برنامه، رئیس وقت صدا و سیما می‌خواست برنامه را تعطیل کند که با مخالفت امام خمینی مواجه شد (همان).
نظرات و دیدگاه‌ها
از منظر قرائتی، دین همراه و همگام با سیاست است. وی اندیشه کسانی که دین را از سیاست جدا می‌بینند و همچنین کسانی که تنها به عبادت شخصی دلخوش هستند را نادرست می‌داند. او در نامه‌ای به اهل سیاست، دلایل متعددی از قرآن بر نفی جدایی دین از سیاست ارائه نموده و اعلام می‌کند که اگر دین از سیاست جدا بود، نباید انبیا و یارانشان کشته، تبعید و یا شکنجه می‌شدند (خبر آنلاین).
قرائتی به طلاب توصیه می‌کند که گرایش سیاسی حاد نداشته باشند، چرا که در وظیفه خود ناموفق خواهند بود و می‌بایست حول محور ولایت فقیه گردش نمایند (سایت خبری تابناک). او در یک برنامه تلویزیونی شعار مرگ بر آمریکا را دارای ریشه‌ای قرآنی دانسته است.
فعالیت‌های تبلیغی
قرائتی با اعتقاد به اینکه ما پزشک اطفال داریم اما روحانی اطفال نداریم، تصمیم گرفت، اسلام و معارف قرآنی را با زبان ساده و روان به مردم منتقل کند. استفاده اولیه از واژه خنده حلال از جمله رویکردهای او در امر تبلیغ دین است. قرائتی ضمن تأکید به اهمیت خنده حلال، بیان می‌دارد که ده هزار متن در خصوص خنده حلال از میان سخنرانی‌هایش استخراج نموده است.
قرائتی معتقد است تفاسیر قرآن می‌بایست دائماً به روز گردد. او قرآن را مهجور و مسئولان ایران را کم‌توجه به آن خوانده است.
تألیفات
از محسن قرائتی آثاری حدود 61 جلد در موضوعات مختلف به چاپ رسیده است. خاطرات (2 جلد)،‌ تفسیر آیات دین و زندگی (2 جلد)، 300 نکته در مدیریت اسلامی، تفسیر قرآن برای جوانان، راه رشد، هزار و یک نکته از قرآن کریم، یکصد و پنجاه موضوع از قرآن و احادیث از جمله آثار وی است.
مهم‌ترین اثر وی مجموعه تفسیر نور به زبان فارسی با متنی ساده و روان است. این تفسیر، همه قرآن را دربردارد و در دو چاپ 10 و 12 جلدی منتشر شده است. تفسیر نور در سال 1376ش به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران برگزیده و در سال 1393ش به زبان عربی ترجمه و منتشر شد.
(برگرفته از: زندگینامه خودنوشت حجت‌الاسلام قرائتی»، مرکز فرهنگی درس‌هایی از قرآن)
 

مشخصات

مشخصات کلی
تولید کننده
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
تعداد دیسک
1 DVD
دارای نسخه شبکه‌ای
@Ph.Yes
سیستم عامل
قابل اجرا در دستگاه های پخش
زبان رابط کاربر
فارسی
نسخه نرم‌افزار
1.00
حجم نرم‌افزار
2.91 گیگابایت
نوع دیسک
CD
فضای مورد نیاز
3040
شناسه
8-02202-048748
بسته بندی
سلفون کشی شده بوسیله پلاستیک های حباب دار و بسته بندی پستی .
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)