نرم افزار حکیم بو علی سینا رحمه الله

نرم افزار حکیم بو علی سینا رحمه الله

(0)

متن کامل 77 عنوان کتاب، شرح، ترجمه و حاشیه در 100 جلد از آثار مربوط به حکیم ابو علی سینا به زبان فارسی و عربی در موضوعاتی چون: الهیات، نبوت، معاد، حکمت مشاء، حکمت عملی، طبیعیات، علوم غریبه، منطق، ادبیات، طب، ریاضیات، فیزیک و سیاست

ارتباط میان کتب با شروح و ترجمه آن ها در برنامه
جست‌وجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب
 

40,000 تومان
36,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 3546
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
10 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

حکیم بو علی سینا رحمه‌الله
متن کامل 77 عنوان کتاب، شرح، ترجمه و حاشیه در 100 جلد از آثار مربوط به حکیم ابو علی سینا به زبان فارسی و عربی
موضوعات: آثار اندیشمندان و بزرگان، طب، منطق و فلسفه، الهیات، نبوت، معاد، حکمت مشاء، حکمت عملی، طبیعیات، علوم غریبه، ادبیات، ریاضیات، فیزیک، سیاست و...
سیستم عامل: ویندوز
حجم: 2.63 گیگابایت
 


 

محتوا
متن کامل 77 عنوان کتاب، شرح، ترجمه و حاشیه در 100 جلد از آثار مربوط به حکیم ابو علی سینا به زبان فارسی و عربی در موضوعات: الهیات، نبوت، معاد، حکمت مشاء، حکمت عملی، طبیعیات، علوم غریبه، منطق، ادبیات، طب، ریاضیات، فیزیک، سیاست و...
•متن کامل 9 عنوان فرهنگ‌نامه در 13 جلد به زبان‌های: فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی
•شخصیت‌ شناسی ابو علی سینا و اطلاعاتی چند درباره کتب و مؤلفان برنامه
•متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی
•نمایش 24 قطعه فیلم مربوط به زندگانی حکیم ابو علی سینا
 

امکانات و قابلیت‌ها
•ارتباط میان کتب با شروح و ترجمه آنها در برنامه
•جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب
•قابلیت جستجو در آیات قرآن کریم
 

توضیحات
فلسفه یونانى در مشرق زمین، هیچ‌گاه مفسرى به ژرف‌اندیشى و باریک‌بینى ابن‌سینا نداشته است. ابن‌سینا، فلسفه ارسطو را با آراى مفسران اسکندرانى و فلسفه نوافلاطونى آمیخت و بر پایه نبوغ ویژه‌اش، آنها را در چارچوب دیدگاه یکتاپرستانه اسلام گنجاند و بدین شیوه، مباحثى در فلسفه مشایى مطرح کرد که در اصل یونانى آن وجود نداشت. وى به‌رغم اینکه فلسفه یونانى را بزرگ می‌داشت، همواره مى‌کوشید که اندیشه‌هاى فلسفى‌اش را با اصول اسلامى سازگار کند. ازاین‌رو، به قدر امکان براى نزدیک کردن فلسفه یونانى به دین اسلام تلاش مى‌کرد؛ زیرا بر این باور بود که آن فلسفه از چراغ نبوت فروغ می‌گیرد. بنابراین، فلسفه ابن‌سینا پخته‌ترین و کامل‌ترین بازگفتِ فلسفه مشایى در جهان اسلام به‌شمار مى‌رود.
مطالعه ابن‌سینا تنها ویژگى تاریخى ندارد و او نه تنها با درآمدن به جرگه قهرمانان فرهنگى و داستان‌هاى توده، به بزرگ‌ترین درجه افتخار رسید که بزرگ‌ترین فیلسوف و دانشمند اسلام در قرن‌هاى پى‌درپى و از پاسداشت دیگران برخوردار بود و امروز نیز چنین جایگاهى دارد و طبیب و حکیمى صاحب نظر و زنده است.
برخى از اندیشه‌ورزان گفته‌اند: اهمیت شیخ در فلسفه، طب و دیگر علوم، به دلیل ابتکارات او نیست؛ زیرا وى در فلسفه، پیرو ارسطوست و چیز تازه‌اى نیاورده، اما به راستى او آن مسائل را پخته‌تر بازگفته و افزون‌براین، آنها را با معارف اسلامى و آموزه‌هاى دینى تطبیق کرده است. اهمیت ابن سینا، بیشتر از دید شمار نوشته‌ها و کلاسیک کردن (دسته‌بندى) فلسفه و پزشکى است؛ زیرا او فلسفه را سامان‌مند و روان ساخت و زمینه دسترسى توده را بدان فراهم آورد و کتاب‌هاى فراوانى در این زمینه براى طبقات گوناگون محصلان نوشت. ازاین‌رو، هر مبتدى و متوسط و منتهى، در هر یک از فنون از آثار شیخ مى‌تواند بهره گیرد. او براى هر گروه تیزهوش یا کندفهم و متوسطى کتاب دارد و به همین دلیل آثارش بیش از نوشته‌هاى دیگر مؤلفان در تعلیم و تعلّم به کار مى‌آید و از هزار سال پیش تا کنون از رده آموزشى و برنامه مدارس بیرون نرفته است. ابن سینا در طب، جالینوس ایران و عرب خوانده مى‌شود و در فلسفه، آثارش براى طبقات در جاى کتاب‌هاى ارسطو مى‌نشیند. کتاب‌هاى شیخ، از سندهاى فلسفه به‌شمار مى‌رود. دانشمندان بر آنها شرح‌هایى نوشته‌اند و در اختلافات خود، به گفته‌هاى وى تمسک و استدلال کرده‌اند.
ابن سینا، بزرگ‌ترین فیلسوف مسلمان است؛ زیرا اگر او را از تاریخ فلسفه برداریم، نه تنها جایش تهى مى‌ماند، که بى‌اغراق باید گفت فلسفه را از معارف اسلامى برداشته‌ایم؛ چنانکه اگر ابن سینا برود، فیلسوفان بزرگ دیگرى هم که از شاگردان و پیروان مکتب اویند، همگى حذف خواهند شد. اگر ابن سینا نبود، خواجه نصیر و شرح اشارات، میرداماد و قبسات و ملاصدرا و اسفار و صدها فیلسوف و کتاب فلسفه دیگر هم نبود. اگر این فیلسوف ایرانى نبود، بى‌گزافه‌گویى شرق کسى را نداشت که به رخ فلاسفه غرب بکشد.
میراث سینایى از نسلى به نسل دیگر رفت تا به دوره شاهان صفوى رسید و فیلسوفانى مانند صدرالدین دشتکى و غیاث‌الدین منصور شیرازى و جلال‌الدین دوانى، در این دوره کتاب‌هایى نوشتند که در همه آنها اثر اندیشه ابن سینا هست. (حسین نصر، سه حکیم مسلمان، ترجمه احمد آرام، فصل ابن سینا).

مشخصات

مشخصات کلی
تولید کننده
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی
تعداد دیسک
1 DVD
تعداد کتاب ها
72
دارای نسخه شبکه‌ای
@Ph.Yes
سیستم عامل
ویندوز
زبان رابط کاربر
فارسی,عربی,انگلیسی
نسخه نرم‌افزار
1.00
حجم نرم‌افزار
2.63 گیگابایت
نوع دیسک
CD
شناسه
8-02202-022498
بسته بندی
سلفون کشی شده بوسیله پلاستیک های حباب دار و بسته بندی پستی .
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)