دستبند چرم علی مع الحق والحق مع علی

دستبند چرم علی مع الحق والحق مع علی

زمان ساخت این محصول 10 روز کاری
(2)

دستبند چرمی 

دستبند چرم علی مع الحق والحق مع علی

عیارنقره 925

ارسال رایگان به سراسر کشور 

845,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 1728
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
50 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم: «عَلِی مَعَ الحَقِّ وَ الحَقُّ مَعَ عَلِی وَ لَنْ یفْتَرِقَا حَتّی یرِدَا عَلَی الحَوْضِ یوْمِ القِیامَة»؛ علی با حق و حق با علی است و از هم جدا نمی‌شوند تا در کنار حوض کوثر در قیامت بر من وارد شوند.

(وسائل الشيعه، ج 4، ص 828)

یکی از روایاتی که عصمت مطلق امام علی علیه‌السّلام و برتری بی‌چون و چرای آن حضرت را بر تمام اصحاب و بلکه بر تمام امت ثابت می‌کند، روایت مشهور «علی مع الحق و الحق مع علی» است. چرا که طبق این روایت، امیرمومنان علی علیه‌السلام همواره با حق است و هرگز از حق جدا نخواهد شد و حق گرداگرد آن حضرت می‌چرخد، هرجا که علی بن ابی‌طالب علیه‌السّلام باشد. و این همان عصمت مطلقی است که شیعیان قائل هستند؛ زیرا معنای عصمت مطلق، چیزی غیر از «همراهی همیشگی با حق و صواب، و عدم اشتباه در گفتار و کردار» نیست و زمانی که رسول خدا شهادت دهد که امیرمؤمنان در همۀ حالات و همواره با حق است و هیچگاه از حق جدا نمی‌شود، عصمت مطلق آن حضرت ثابت می‌شود؛ زیرا کردار و گفتار انسان خطاکار، همواره با حق نیست و ممکن است گاهی بر خلاف حق باشد؛ چون امکان خطا و اشتباه برای افراد غیر معصوم همواره وجود دارد.

مبغضان و منکران فضایی اهل‌بیت علیهم‌السّلام وقتی با این روایت و با چنین مضمونی روبه‌رو شده‌اند، به شدت در برابر آن موضع‌گیری کرده‌اند؛ از جمله ابن‌تیمیه حرانی، همان کسی که در انکار فضائل اهل‌بیت علیهم‌السّلام ید طولایی دارد، با چشمان بسته ادعا کرده که این روایت نه سند صحیح دارد و نه حتی سند ضعیف!!!

علي مع الحق و الحق مع علي عليه‌السلام نوشته سعید ابومعاش، بیست‌ویکمین اثر از سری کتاب‌های «سلسلة الشيعة الفرقة الناجية» است. موضوع این اثر عربی، امامت است. نویسنده در این اثر سعی کرده روایات رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، استنادات امیرالمؤمنین و خلفا و نقل‌قول‌های علما در کتاب‌هایشان، به‌ویژه عالمان اهل سنت دربارۀ «معیت علی و حق» را نقل کند.

انگیزۀ نویسنده از تألیف کتاب، دفع شبهه ابن‌تیمیه مبنی بر جعلی و ضعیف بودن روایت معیت علی و حق است.

ساختار

کتاب ساختار مدون و مرتبی ندارد و مطالب آن در چهل‌ونه شماره ذکر شده و در پایان هر روایت یا نقل‌قول، مصادر آن از شیعه و عامه ذکر شده است.

کتب تاریخی همچون تاریخ خلفای سیوطی و تاریخ بغداد؛ کتب حدیثی همچون مستدرک حاکم نیشابوری، الجامع الصغیر؛ کتب تفسیری چون مجمع البیان طبرسی و تفسیر فخر رازی و... از منابع مورداستفاده نویسنده به شمار می‌رود.

گزارش محتوا

حدیث اول، از جلد سوم صحیح ترمذی از پیامبر اکرم و با این مضمون است: «رحم الله عليا اللهم أدر الحق معه حيثما دار»؛ خدا علی را رحمت کند. پروردگارا حق را مدار او بگردان.

نویسنده منابع متعددی از عامه را که این حدیث در آنها آمده، ذکر می‌کند.

حدیث دوم از حافظ بدخشی در «مفتاح النجا» است که در آن پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به علی علیه‌السلام فرمود: «يا علي إن الحق معك و الحق علی لسانك و في قلبك و بين عينيك»؛ ای علی حق با تو و بر زبان و قلبت و پیش چشم توست.

سومین مورد، احتجاج امیرالمومنین علیه‌السلام در روز شورا است. موفق بن احمد خوارزمی در مناقب آورده که ابوطفیل عامر بن وائله گفت: در روز شورا، پیش در نشسته بودم و شنیدم که... علی علیه‌السلام به آنان درباره کلام رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم «... الحق مع علی و علی مع الحق یدور الحق مع علی کیف دار...» احتجاج کرد و همه وی را تصدیق کردند.

مورد چهارم را ابوبکر بغدادی صاحب کتاب «تاریخ بغداد» از قول ام‌سلمه نقل می‌کند. در این روایت از قول ابوثابت نقل شده که بر ام‌سلمه وارد شدم و او اشک‌ریزان عبارات «علی مع الحق و الحق مع علی و لن یفترقا حتی یردا علی الحوض یوم القیامة» را از قول رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌گفت.

بسیاری از مطالب کتاب برگرفته از احادیث نبوی و اهل‌بیت علیهم‌السلام است، لکن در میان آنها نقل‌قول حاکمان نیز به چشم می‌خورد؛ بیستمین موردی که نویسنده بر معیت حضرت علی علیه‌السلام با حق برمی‌شمرد، داستانی از معاویة بن یزید بن معاویة بن ابوسفیان است؛ ابن‌حجر هیثمی در صواعق المحرقه می‌گوید: معاویه بن یزید بعد از مرگ پدرش بالای منبر رفت و گفت این خلافت، ریسمان الهی است و جدم معاویه با علی علیه‌السلام که شایسته خلافت بود منازعه و جدال کرد. جدم معاویه، آن کارهای خلافی که انجام داد، رفت به درون قبر و با گناهانش در آنجا قرین گشت؛ سپس پدرم یزید آمد خلافت را تصاحب کرد و اهلیت نداشت و با فرزند دختر رسول خدا نزاع و جنگ کرد و او هم رفت به درون قبر، چه بد جایگاهی رفته... عترت پیامبر اکرم را مظلومانه کشت، خمر را مباح دانست، کعبه را ویران کرد، شیرینی خلافت را نتوانست درک کند... به خدا قسم اگر دنیا خیر باشد که ما بهره خویش را از آن گرفته‌ایم و اگر شر باشد پس بس باشد برای خاندان ابوسفیان از آن چیزی که انجام داده‌اند... . ایشان بعدازاین سخنرانی از منبر پایین آمد و خلافت را واگذاشت و ناپدید شد و بعد از چهل روز از دنیا رفت. در این نمونه نیز می‌بینیم که معاویة بن یزید بر حقانیت و شایستگی حضرت علی علیه‌السلام اقرار می‌کند.

چهل‌ونهمین شماره از موارد کتاب، تبیین شبهۀ ابن‌تیمیه در کلمات «علی مع الحق و الحق مع علی...» است. او معتقد است این حدیث، کذب است و هیچ‌کسی آن را حتی با سند ضعیف از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نقل نکرده است. نویسنده پاسخ ابن‌تیمیه را از الغدیر علامه امینی می‌دهد. ایشان با استخراج این روایت از منابع اهل سنت به پاسخگویی به عناد و شبهه مطرح شده ابن‌تیمیه برخاسته است.

ایشان در ادامه می‌گوید: عناد ابن‌تیمیه با امیرالمومنین علیه‌السلام باعث نادیده گرفتن این دست از روایات می‌شود.

قرآن کلام خدا و قانون اساسی اسلام است و اصول و فروع اسلام را در بر دارد و مفاهیمش همچون ذات خدا بی‌نهایت است. این کلام اللَّه صامت با کلام اللَّه ناطق همراه است و از هم جدا نیستند. اگر بر فرض ما قول کسانی را که منکر نصّ بر خلافت و ولایت هستند بپذیریم و بخواهیم خلیفه‌ای انتخاب کنیم، عقل سلیم می‌گوید باید شخص برتر را انتخاب کرد و برتر کسی است که حق با او است و او با حق، و قرآن با اوست و او با قرآن. هر انسان حق‌طلبی اگر سخنان پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را در حقّ علی علیه‌السلام در کتب اهل سنّت مطالعه کند، مشاهده می‌کند که باید علی علیه‌السلام را خلیفه قرار داد.

در وسائل الشيعه، ج 4، ص 828 در مورد قرآن آمده است: «مَنْ جَعَلَهُ أمَامَهُ قَادَهُ إلَی الجَنَّةِ وَ مَنْ جَعَلَهُ خَلْفَهُ سَاقَهُ إلَی النَّارِ»؛ کسی که قرآن را در مقابلش قرار دهد، قرآن او را به جنّت راهنمایی می‌کند و کسی که قرآن را پشت سرش قرار دهد، او را به جهنّم سوق می‌دهد.

از روایات استفاده می‌شود که حوض کوثر نهری است که از تحت عرش الهی جاری است و در دروازه بهشت قرار دارد و ساقی آن پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله است و از قراین و روایات استفاده می‌شود این نهر برای آن است که بهشتیان از آن بنوشند و هر چه ناخالصی در وجود آنان است از بین برود و پاک و خالص و شستشو شده، وارد بهشت شوند. قرآن، حق، علی علیه‌السلام و عترت آنجا وارد شده (مطابق روایت ثقلین) و در آنجا تکلیف همه روشن می‌شود.

معنای حق

حق از الفاظی است که زیاد استفاده می‌شود. گاهی به واقعیت‌های تکوینی و گاهی به واقعّیت‌های تشریعی گفته می‌شود؛ به عنوان مثال خداوند، آفرینش آسمان و زمین، آمدن انسان به روی زمین، نظام آفرینش، همه واقعیت‌های تکوینی و حق هستند و تمام احکام تشریعی مثل نماز، جهاد و... واقعیت‌های تشریعی و حقّ هستند، ولی حق از دیدگاه هر گروه به گونه‌ای تعبیر می‌شود و از این روست که تضاد و اختلاف به وجود می‌آید.

مراحل ساخت چرم به روش سنتی

تهیه‌ی پوست: در روش سنتی تولید چرم، اغلب از پوست گاو برای تبدیل به چرم استفاده می‌کنند، به این خاطر که این نوع پوست نرم‌تر از پوست گاومیش و ضخیم‌تر از پوست گوسفند است و در مرحلۀ لش‌زنی و سایر مراحل برای تبدیل، امکان صدمه دیدن پوست بسیار کمتر می‌باشد. از سوی دیگر محصولاتی که با این نوع چرم ساخته می‌شوند، مرغوب‌تر هستند.

شستشو: پوست‌ها را برای تبدیل باید به حالت طبیعی خود بازگرداند، به همین خاطر آنها را 3 الی6  روز در آب نگه می‌دارند تا نمک از پوست خارج شود و حالت خشکی آن از بین برود.

موگیری: در این مرحله پوست‌ها را که به حالت طبیعی درآمده‌اند 3 الی 10 روز در محلول آرد جو یا آهک نگه‌داری می‌کنند، این عمل باعث تخمیر پوست می‌گردد، به طوری که مو از آن به راحتی کنده می‌شود. از این رو به پوست‌ها توله آهکی نیز گفته می‌شود.

لش‌زنی: برای این کار پوست را به دو میخ آویزان کرده با داس یا اَرسَن (چاقوی دو دسته با تیغه‌ی بلند) چربی‌ها و ضایعات را از آن جدا می‌کنند.

خوابانیدن در فضله: پوست‌ها را برای چند روز در محلولی از آب و فضله‌ی مرغ و کبوتر می‌خوابانند. این عمل برای از بین بردن پروتئین‌های اضافی پوست می‌باشد که سبب خرابی آن می‌شود و همچنین باعث نرمی و لطافت و انعطاف پوست در برابر سرما و گرما می‌گردد. برای نرمی پوست از زاج نیز استفاده می‌شود.

نمک‌زنی: در این مرحله برای ثابت نگه داشتن حالت پوست و فاسد نشدن به آن نمک می‌زنند تا این مرحله به اصطلاح امروزی پوست سالمبور گفته می‌شود.

دباغی یا مازوکاری: برای دباغی پوست‌ها را داخل گودال‌هایی به عمق 2 متر گذارده، به روی آنها محلولی از آب و مازو می‌ریزند و لگدمال می‌کنند. پوست‌ها برای دو دوره‌ی 10 روزه، در این محلول خوابانده شده و هر روز لگدمال می‌شوند تا مازو به خوبی وارد پوست شود. سپس آنها را در آفتاب خشک می‌کنند. از این مرحله به پوست‌ها توله‌های آهکی گفته می‌شود.

نمک‌زنی: چرم‌ها را برای مدت 48 ساعت در محلولی از آب و نمک قرار می‌دهند تا نمک به آهستگی جذب آنها شود و مانع از فساد و نابودی آن گردد. سپس چرم‌ها را در آفتاب خشک می‌کنند.

سنگ زنی: پوست‌های نیمه خشک را بر روی تخته‌ای بعضاً به شکل هلال که به خرک مشهور است، می‌خوابانند. طرف لش را با سنگ‌پا و طرف رخ را با سنگ صاف معمولی می‌مالند تا بلورهای نمک از چرم خارج شود و موجب خشکی و ترکیدگی پوست نگردد، سپس آنها را زیر آفتاب پهن می‌کنند تا کاملاً خشک شود.

پیه‌زنی یا پیه‌کاری: در این مرحله برای نرمی آن از پیه آب‌شده، استفاده می‌شود.

شستشو: این عمل یک ساعت تا چند روز پس از پیه‌کاری انجام می‌شود.

رنگ‌زنی: پس از شستن نوبت به رنگ زدن می‌رسد. به این منظور صاحبان چرم آنها را به رنگرزهایی که از قدیم به این کار اشتغال داشته‌اند، می‌دهند. با آنکه رنگ‌های مختلفی وارد بازار شده ‌است، اما رنگرزها همانند گذشته مایلند از رنگ نارنجی استفاده کنند تا اصالت آن را حفظ نمایند. در گذشته برای رنگ چرم‌ها از گلرنگ، گل و گِل‌وَرَز استفاده می‌شد. گِل‌وَرَز گیاه کوچک و سفید رنگ است که از کوهستان جمع‌آوری می‌شود و برای استفاده، خشک‌شده‌ی آن را ساییده با آب مخلوط می‌کنند تا رنگ نارنجی به دست آید. پس از رنگ زدن، آن‌ها را به میله‌های چوب آویزان می‌کنند تا کاملاً خشک شود.

سنگ‌زنی: برای براق شدن روی آن را با سنگ یَشم که سنگی سبزرنگ و صاف است، می‌سایند. در گذشته تمام مراحل تولید به روش سنتی حدوداً 3 ماه به طول می‌انجامید.

دستبند چرمی و آشتی با طبیعت

دستبند چرمی اگر با استفاده از چرم طبیعی ساخته شود، می‌تواند حس خوشایند طبیعت را برای شما به ارمغان بیاورد. بوی یک دستبند چرم طبیعی شما را به اعماق طبیعت فرو می‌برد و در دشت‌زارهای زیبا غوطه‌ور می‌سازد.

به نظر می‌رسد دستبندهای چرمی اگر از نوع طبیعی باشند، خواص فوق العاده‌ای برای بدن انسان دارند. شما با بستن دستبند چرمی نبض طبیعت را به دستان خود می‌بندید. طبق تحقیقات به عمل آمده پوشیدن منسوجات چرمی مثل دستبند، جریان خون را در بدن انسان تنظیم می‌کند.

استفاده از دستبند چرمی علاوه بر ویژگی‌هایی که گفته شد، نوعی آشتی با طبیعت است. استفاده از این نوع اکسسوری به جای اکسسوری‌های پلاستیکی که به هیچ عنوان جذب طبیعت نمی‌شوند، خود کمکی بزرگ به جریان یافتن حیات در طبیعت خداوندی است.

انواع چرم در ایران

چرم سبک: چرمی است که از پوست حیواناتی مانند گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می‌آید که بسیار ظریف و نازک است و به همین علت در ساخت محصولاتی مانند لباس، کاپشن و دستکش استفاده شده و از نوع کیفیت پایین‎تر آن به عنوان آستری کفش و لباس استفاده می‌گردد.

چرم نیمه سنگین: به چرمی گفته می‌شود که از پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شترمرغ به دست می‌آید و به علت کمیاب و گران قیمت بودن بیشتر در ساخت محصولاتی که جنبه تزیینی دارند و یا لوکس محسوب می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرم سنگین: به چرمی گفته می‌شود که از پوست حیواناتی مانند گاو، گاومیش، گوساله، شتر و... به دست می‌آید. چرم سنگین بهترین نوع جهت استفاده‌های معمول می‌باشد و دارای بیشترین مقاومت و زیباترین رخ در میان دیگر انواع است.

این نوع چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و رویه کفش، ساخت کیف‌های دستی و جیبی مرغوب و یا تسمه‌های ماشین‌آلات صنعتی و... می‌رسد.

استفاده از چرم در لوازم زینتی از زمان‌های گذشته مرسوم بوده است، چرا که علاوه بر دوام و پایداری بالا از زیبایی و چشم‌نوازی خاصی نیز برخوردار است. امروز با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت مد و زیبایی، استفاده از زیورآلات چرمی مانند دستبند چرمی مردانه و زنانه در میان مردم بسیار رایج شده است و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

تنوع رنگ دستبند چرمی

یکی از ویژگی‌های دستبند چرمی تنوع رنگ آن است. برخی گمان می‌کنند دستبند چرمی طبیعی تنها به رنگ قهوه‌ای و در طیف‌های مختلف این رنگ است. این در حالی است که با پیشرفت علم، چرم طبیعی قابلیت رنگ‌پذیری پیدا کرده است و به همین علت تنوع رنگ بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. ساخت چرم طبیعی با تکنولوژی‌های جدید انجام می‌شود و به همین علت کیفیت چرم‌های رنگی نیز قابل قبول است.

شما با استفاده از تنوع رنگ موجود در دستبند چرمی می‌توانید انواع مختلف آن را با تیپ خود ست کنید. همانطور که اصول ست کردن و استفاده از ساعت مچی بسیار حائز اهمیت است، استفاده از دستبند چرمی نیز باید با اصول و بر اساس قواعد باشد. به همین علت تنوع رنگ کمک می‌کند تا به ویژه بانوان قدرت مانور بیشتری در انتخاب دستبند خود داشته باشند.

چرم از پوست حیوانات زیادی تهیه می‌شود و تقریباً از ابتدا با بشریت همراه بوده است. طی سال‌ها و با پیشرفت بشر، انواع مختلف چرم به وجود آمده‌اند .

مشخصات دستبند چرم مردانه

بهتر است چرم مورد استفاده طبیعی باشد.

اگر پلاکی در آن به کار رفته از نقره یا رنگ ثابت و... باشد.

قفل دستبند سریع و راحت باشد.

چرم به کار رفته در دستبند به گونه‌ای باشد که پوسته پوسته نشده و کیفیت بسیار خوبی داشته باشد.

طرح‌های دستبند، جدید و جذاب باشد .

کیفیت ساخت دستبند چرمی

امروزه دستبند چرمی با تنوع بسیار بالا در بازار عرضه می‌شود که قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند و شما می‌توانید دستبند چرم مردانه متناسب با سلیقۀ خود را با قیمت مناسب خریداری فرمایید. ولی توجه به این نکته ضروری است که گاهی متریال‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت ممکن است به جای چرم اصل به شما فروخته شوند. بنابراین حتماً به بوی چرم و یا بافت آن دقت فرمایید. در خرید یک دستبند علاوه بر چرم به کار رفته، جنس فلز و نوع قفلی که در دستبند به کار رفته است را نیز مد نظر قرار دهید؛ چرا که عمر دستبند چرمی به این عناصر نیز وابسته است و ممکن است یک دستبند از چرم بسیار خوبی ساخته شده باشد، ولی یک قفل نامرغوب باعث شود تا در مدت کوتاهی دستبند شما غیر قابل استفاده گردد. بنابرین در هنگام خرید دستبند حتماً سعی کنید از کیفیت ساخت آن مطمئن شوید. برای این منظور بهتر است خریدهای خود را از یک فروشگاه مطمئن زیورآلات انجام دهید که در هر شرایطی نسبت به فروش اجناس متعهد باشد.

استایل دستبند چرم مردانه

حتماً قبل از خرید به این قضیه فکر کنید که چه نوع از دستبندهای چرمی مد نظر شماست و چه دستبندی مناسب شخصیت و موقعیت شماست. انواع مختلفی از دستبندهای چرمی به صورت روزانه طراحی و راهی بازار می‌شود و شما بهتر است قبل از خرید اقدام به انتخاب استایل مورد علاقۀ خود کنید.

طرح مورد استفاده بر روی دستبند چرمی، طرح مورد استفاده در فلز دستبند چرمی، تعداد ردیف‌های دستبند چرمی و اشکال موجود بر روی دستبند چرمی می‌تواند جزو مواردی باشند که در انتخاب دستبند چرمی دخیل خواهند بود.

مشخصات

مشخصات کلی
قابل شستشو
بله
جنس
چرم اصل
ضد خش
بله
قفل دستبند
قفل ساعتی
نقش حکاکی شده
دستبند چرم علی مع الحق والحق مع علی
عیار
نقره 925
ارسال
ارسال به سراسر کشور تحت لیسانس شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

دیدگاه ها (4)

- دانیال محمودی | کاربر
17 / تیر / 1400
خیلی زیباست دستتون درد نکنه ممنون از سایت ربیع اقا من تعداد بالا بخوام چند میزنیید
امیرحسین وحدت جعفری . | کاربر
17 / تیر / 1400
سلام خیلی قشنگ ممنون من خریدم خوشم اومد
سارا ملياني | کاربر
17 / تیر / 1400
سلام خیلی زیباست من سفارش دادم رسید به دستم دو روزه
دانشگاه الزهرا | کاربر
17 / تیر / 1400
قیمتش بد نیست ولی باید ببینمش