دستبند حدید چرم اصل منقش به چهار سلام طرح کف العباس(ع)

دستبند حدید چرم اصل منقش به چهار سلام طرح کف العباس(ع)

زمان ساخت این محصول 10 روز کاری
(1)

دستبند حدید چرم اصل

منقش به 4سلام و کف العباس(ع) 

قفل ساعتی

دست ساز عیار نقره 925

ارسال رایگان به سراسر کشور

845,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 1628
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
50 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

مقام بریده شدن دست حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام در کربلا معروف به کف العباس

کَفُّ‌العَبّاس یا مقام کف‌العباس نام دو مکان در کربلا است که گفته می‌شود دست‌های حضرت عباس علیه‌السلام برادر امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا در این مکا‌ن‌ها از تن ایشان جدا شد و به زمین افتاد. این دو مقام که به مقام دست راست و مقام دست چپ حضرت عباس معروفند، در قسمت شمال شرقی و جنوب شرقی بیرونِ حرم حضرت عباس علیه‌السلام و در ورودی دو کوچه بازار مانند نمادهایی درست شده که زائران آنجا را زیارت می‌کنند.

مقام دست راست در اواسط قرن سیزدهم هجری قمری بر روی بقایای نهری که به نهر مقبره العباس (از بقایای نهر علقمه) مشهور بود، ساخته شد و مقام دست چپ در سال 1327ق توسط شخصی که در این باره خواب دیده بود، بنا شد. وی دیوار خانه خود را شکافت و این مقام را در آن بنا کرد.

مقام دست راست ابوالفضل پنجره‌ای برنزی است که در دیوار خانه‌ای در کوچه الصخنی نزدیک باب العلقمی قرار دارد و بر روی دیوار نقاشی دو ساعد بریده شده است که زیر آنها نوشته شده: «در این محل دست ابوالفضل علیه‌السلام قطع شده است.» مقام دست چپ ابوالفضل علیه‌السلام نیز پنجره‌ای برنزی با حاشیه آیینه‌کاری شده است و بر روی آن ادعیه و اشعاری به زبان عربی نوشته شده که این اشعار متعلق به شاعر کربلایی شیخ محمد سراج است.

آن گونه که مورخان تاریخ کربلا بیان کرده‌اند، این دو مقام قطعیت ندارند و به احتمال قوی نمادین هستند.

چرا مقام کف العباس سندیت تاریخی ندارد؟

طبق نقل مورخان، قطعیت این دو مکان احراز نشده و صرفاً به جهت یادبود ساخته شده‌اند و به احتمال قوی، امام سجاد علیه‌السلام هنگام دفن پیکر عموی خویش، دست‌های مبارک را به بدن مطهر ملحق کرده است.

در کتاب «انساب الاشراف» بلاذری (جلد سوم، صفحه 406) قاتل قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام حرمله معرفی شده است. «تذکره الخواص» ابن جوزی هم قاتل را حرمله عنوان کرده و بیان می‌کند:‌ «حرمله مع جماعه و تعاوره». «تعاور» (تکه‌تکه کردن) دوبار در مقاتل آمده؛ یکی برای قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام و دیگری برای حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام، در مقتل علی‌اکبر علیه‌السلام هم داریم: «فتعاور بسیوفهم اربا اربا»؛ با شمشیر‌ها مرتب زدند بدن علی‌اکبر علیه‌السلام را تکه‌تکه کردند.

به همین خاطر شاهد هستیم قبر قمر‌ بنی‌هاشم، ابوالفضل العباس همان جایی است که به شهادت رسیده، چون امام حسین علیه‌السلام نتوانست بدن پاره پاره (اربا اربا) برادر را به خیمه‌ها بیاورد و بعد واقعه عاشورا، امام سجاد علیه‌السلام بدن تکه تکه شده حضرت عباس علیه‌السلام را همان‌جا دفن کرد و این مسأله بیانگر مقام بلند قمر بنی‌هاشم است که خداوند می‌خواهد حرم و بارگاهی برای ایشان در آنجا باشد.

متن گفت‌وگوی حجت الاسلام والمسلمین تحریری با خبرگزاری حوزه درمورد قدسی بودن زیارت عاشورا

خواندن زیارت عاشورا در روز عاشورا سفارش شده و توسط ائمه علیهم‌السلام با بیانات مختلفی نقل گردیده است. یک زیارت عاشورای معروفه و یک زیارت عاشورای غیر معروفه داریم. امام باقر علیه‌السلام مقدماتی را برای زیارت عاشورای معروفه نقل می‌کند که در "کامل الزیارات ابن قولویه" و همچنین در "مصباح المتهجد مرحوم شیخ طوسی" که بعد از ابن قولویه بوده‌اند آمده، اختلافاتی در نقل آن آمده است. در برخی کتب، نسخه بدل‌های آن هم ذکر شده است. اصل سفارش این زیارت برای روز عاشوراست. اما در ادامه می‌فرمایند اگر در ایام دیگر هم خوانده شود، مشکلی ندارد و حضرت اساساً به راوی که علقمه است سفارش می‌کنند در ایام دیگر هم اگر توانستی این زیارت را بخوان؛ «و ان استطعت ان تزورهم فی کل یوم بهذه الزیارة من دارک فافعل». بعد حضرت ثواب بسیار زیادی را برای این زیارت بیان می‌کنند. می‌فرمایند این ثواب در ایام دیگر هم هست و فقط در روز عاشورا نیست. این یکی از زیاراتی است که این مقدار فضایل برای آن ذکر شده؛ حضرت می‌فرمایند ثواب دوهزار حج و دوهزار عمره و دو هزار جهاد، ثواب هر حج، عمره و غزوه‌ای که افراد با پیامبر اکرم و ائمه علیهم‌السلام داشته‌اند را دارد. و البته آدابی هم دارد که حضرت می‌فرمایند به صحرا برو یا بر بالای بلندی و پشت بام برو، اول سفارش به تکبیر می‌کنند و بعد سلام به امیرالمؤمنین علیه‌‌السلام و بعد هم دو رکعت نماز و بعد هم زیارت را بیان می‌کنند. این مقدمات زیارت عاشوراست که مطالب مهمی در این زیارت آمده؛ همانطور که بیان شد، موارد دیگری هم برای چگونگی زیارت عاشورا ذکر گردیده و برخی از مؤلفین که در این خصوص تحقیق کرده‌اند، این موارد را برای آن ذکر کرده‎اند و این مطالب اجمالی بر زیارت عاشورا بود که عرض کردم. حضرت در پایان زیارت هم دعایی را به علقمه یاد می‌دهند که اگر حاجتی داشتی و این دعا را بخوانی، ان‌شاءالله خدای متعال حاجت تو را برآورده می‌کند. این را به این جهت عرض کردم چون گاهی تلقی می‌شود خواندن زیارت عاشورا مشکلاتی را به دنبال می‌آورد. به نظر می‌رسد این‌گونه نیست و خود ائمه علیهم‌السلام برای رفع مشکلات این را فرموده‌اند که ما زیارت عاشورا را با این دعا بخوانیم. صفوان خدمت امام صادق علیه‌السلام خبر می‌دهد که با علقمه بودیم و او این زیارت را از پدرتان نقل کرد. حضرت به صفوان می‌فرمایند: «اذا حدث لک الی الله حاجة فزر بهذه الزیارة من حیثکم»؛ هر جایی که هستی این زیارت را بخوان و لازم نیست به کربلا بروی و بعد می‌فرمایند «ودعوا بهذا الدعاء»؛ این دعا را هم بخوان که دعای علقمه بوده و در مفاتیح هم هست و در ادامه حاجتت را از خدا بخواه "فاعطیک من الله" آن حاجت از طرف خدا می‌آید و نه خدا تخلف وعده می‌کند و نه رسولش.

رسالت نظام امامت در زیارت عاشورا

نکته مهمی که در اینجا از زیارت عاشورا استفاده می‌شود، اینکه اولیای الهی و مخصوصاً امام حسین علیه‌السلام، با این حرکت جنبه سیاسی را نیز در نظر داشته‌اند که می‌خواستند بیان کنند در برابر چه جبهه‌ای قرار گرفته و چه کسانی در برابر نظام امامت قرار گرفته‌اند و همچنین می‌خواهند بفرمایند دورنمای رسالت نظام امامت چیست؛ همانا رساندن بشر به کمال حقیقی است و این مطلب در زیارت عاشورا آمده و این کمال واقعی در قیامت با شفاعت امام حسین علیه‌السلام به طور خاص نصیب انسان می‌شود.

راز گفتن سلام در زیارت عاشورا

معمولاً زیارات از سلام آغاز می‌شوند که محتوای سلام، اظهار تحیت و ارادت به شخصی است که به او سلام می‌شود. سلام از سلامت و امنیت می‌آید، سلام کننده در واقع سلامت و امنیت را برای طرف مقابل می‌خواهد. یا دعایی از جانب خود اوست و یا این معنا را از خدای متعال برای شخص طلب می‌کند، سلام خدا بر شما یا سلام من بر شما که در واقع شما از جانب خدای متعال از آسیب‌ها در امن و امان هستید. این مطلب برگرفته از عرف عقلایی است که وقتی کسی با کسی برخورد می‌کند و به او احترام می‌گذارد، طرف مقابل جواب آن احترام را می‌دهد. اما تحلیل دقیق‌تری هم دارد، ما مبرا بودن امام از همۀ آلودگی‌ها را اظهار می‌کنیم، می‌گوییم: «السلام علیک یا ابا عبدالله*السلام علیک یابن رسول الله* السلام علیک یابن امیر المؤمنین و ابن سید الوصیّین*السلام علیک یابن فاطمة سیدة نساء العالمین» که در این چهار سلام قصد شده مسئله ایمان به رسالت ایمان به امامت و هم امامت بلافصل بیان شود و مسئله بعد اینکه نظام امامت در نسل امیرالمؤمنین علیه‌السلام و فاطمه زهرا علیهاالسلام است که از معتقدات خاص شیعه بوده و امام حسین علیه‌السلام بعد از امام حسن علیه‌السلام این تداوم امامت را داراست و بعد از امام حسین علیه‌السلام هم فرزندان ایشان.

مراحل ساخت چرم به روش سنتی

تهیه‌ی پوست: در روش سنتی تولید چرم، اغلب از پوست گاو برای تبدیل به چرم استفاده می‌کنند، به این خاطر که این نوع پوست نرم‌تر از پوست گاومیش و ضخیم‌تر از پوست گوسفند است و در مرحلۀ لش‌زنی و سایر مراحل برای تبدیل، امکان صدمه دیدن پوست بسیار کمتر می‌باشد. از سوی دیگر محصولاتی که با این نوع چرم ساخته می‌شوند، مرغوب‌تر هستند.

شستشو: پوست‌ها را برای تبدیل باید به حالت طبیعی خود بازگرداند، به همین خاطر آنها را 3 الی6  روز در آب نگه می‌دارند تا نمک از پوست خارج شود و حالت خشکی آن از بین برود.

موگیری: در این مرحله پوست‌ها را که به حالت طبیعی درآمده‌اند 3 الی 10 روز در محلول آرد جو یا آهک نگه‌داری می‌کنند، این عمل باعث تخمیر پوست می‌گردد، به طوری که مو از آن به راحتی کنده می‌شود. از این رو به پوست‌ها توله آهکی نیز گفته می‌شود.

لش‌زنی: برای این کار پوست را به دو میخ آویزان کرده با داس یا اَرسَن (چاقوی دو دسته با تیغه‌ی بلند) چربی‌ها و ضایعات را از آن جدا می‌کنند.

خوابانیدن در فضله: پوست‌ها را برای چند روز در محلولی از آب و فضله‌ی مرغ و کبوتر می‌خوابانند. این عمل برای از بین بردن پروتئین‌های اضافی پوست می‌باشد که سبب خرابی آن می‌شود و همچنین باعث نرمی و لطافت و انعطاف پوست در برابر سرما و گرما می‌گردد. برای نرمی پوست از زاج نیز استفاده می‌شود.

نمک‌زنی: در این مرحله برای ثابت نگه داشتن حالت پوست و فاسد نشدن به آن نمک می‌زنند تا این مرحله به اصطلاح امروزی پوست سالمبور گفته می‌شود.

دباغی یا مازوکاری: برای دباغی پوست‌ها را داخل گودال‌هایی به عمق 2 متر گذارده، به روی آنها محلولی از آب و مازو می‌ریزند و لگدمال می‌کنند. پوست‌ها برای دو دوره‌ی 10 روزه، در این محلول خوابانده شده و هر روز لگدمال می‌شوند تا مازو به خوبی وارد پوست شود. سپس آنها را در آفتاب خشک می‌کنند. از این مرحله به پوست‌ها توله‌های آهکی گفته می‌شود.

نمک‌زنی: چرم‌ها را برای مدت 48 ساعت در محلولی از آب و نمک قرار می‌دهند تا نمک به آهستگی جذب آنها شود و مانع از فساد و نابودی آن گردد. سپس چرم‌ها را در آفتاب خشک می‌کنند.

سنگ زنی: پوست‌های نیمه خشک را بر روی تخته‌ای بعضاً به شکل هلال که به خرک مشهور است، می‌خوابانند. طرف لش را با سنگ‌پا و طرف رخ را با سنگ صاف معمولی می‌مالند تا بلورهای نمک از چرم خارج شود و موجب خشکی و ترکیدگی پوست نگردد، سپس آنها را زیر آفتاب پهن می‌کنند تا کاملاً خشک شود.

پیه‌زنی یا پیه‌کاری: در این مرحله برای نرمی آن از پیه آب‌شده، استفاده می‌شود.

شستشو: این عمل یک ساعت تا چند روز پس از پیه‌کاری انجام می‌شود.

رنگ‌زنی: پس از شستن نوبت به رنگ زدن می‌رسد. به این منظور صاحبان چرم آنها را به رنگرزهایی که از قدیم به این کار اشتغال داشته‌اند، می‌دهند. با آنکه رنگ‌های مختلفی وارد بازار شده ‌است، اما رنگرزها همانند گذشته مایلند از رنگ نارنجی استفاده کنند تا اصالت آن را حفظ نمایند. در گذشته برای رنگ چرم‌ها از گلرنگ، گل و گِل‌وَرَز استفاده می‌شد. گِل‌وَرَز گیاه کوچک و سفید رنگ است که از کوهستان جمع‌آوری می‌شود و برای استفاده، خشک‌شده‌ی آن را ساییده با آب مخلوط می‌کنند تا رنگ نارنجی به دست آید. پس از رنگ زدن، آن‌ها را به میله‌های چوب آویزان می‌کنند تا کاملاً خشک شود.

سنگ‌زنی: برای براق شدن روی آن را با سنگ یَشم که سنگی سبزرنگ و صاف است، می‌سایند. در گذشته تمام مراحل تولید به روش سنتی حدوداً 3 ماه به طول می‌انجامید.

دستبند چرمی و آشتی با طبیعت

دستبند چرمی اگر با استفاده از چرم طبیعی ساخته شود، می‌تواند حس خوشایند طبیعت را برای شما به ارمغان بیاورد. بوی یک دستبند چرم طبیعی شما را به اعماق طبیعت فرو می‌برد و در دشت‌زارهای زیبا غوطه‌ور می‌سازد.

به نظر می‌رسد دستبندهای چرمی اگر از نوع طبیعی باشند، خواص فوق العاده‌ای برای بدن انسان دارند. شما با بستن دستبند چرمی نبض طبیعت را به دستان خود می‌بندید. طبق تحقیقات به عمل آمده پوشیدن منسوجات چرمی مثل دستبند، جریان خون را در بدن انسان تنظیم می‌کند.

استفاده از دستبند چرمی علاوه بر ویژگی‌هایی که گفته شد، نوعی آشتی با طبیعت است. استفاده از این نوع اکسسوری به جای اکسسوری‌های پلاستیکی که به هیچ عنوان جذب طبیعت نمی‌شوند، خود کمکی بزرگ به جریان یافتن حیات در طبیعت خداوندی است.

انواع چرم در ایران

چرم سبک: چرمی است که از پوست حیواناتی مانند گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می‌آید که بسیار ظریف و نازک است و به همین علت در ساخت محصولاتی مانند لباس، کاپشن و دستکش استفاده شده و از نوع کیفیت پایین‎تر آن به عنوان آستری کفش و لباس استفاده می‌گردد.

چرم نیمه سنگین: به چرمی گفته می‌شود که از پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شترمرغ به دست می‌آید و به علت کمیاب و گران قیمت بودن بیشتر در ساخت محصولاتی که جنبه تزیینی دارند و یا لوکس محسوب می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چرم سنگین: به چرمی گفته می‌شود که از پوست حیواناتی مانند گاو، گاومیش، گوساله، شتر و... به دست می‌آید. چرم سنگین بهترین نوع جهت استفاده‌های معمول می‌باشد و دارای بیشترین مقاومت و زیباترین رخ در میان دیگر انواع است.

این نوع چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و رویه کفش، ساخت کیف‌های دستی و جیبی مرغوب و یا تسمه‌های ماشین‌آلات صنعتی و... می‌رسد.

استفاده از چرم در لوازم زینتی از زمان‌های گذشته مرسوم بوده است، چرا که علاوه بر دوام و پایداری بالا از زیبایی و چشم‌نوازی خاصی نیز برخوردار است. امروز با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی در صنعت مد و زیبایی، استفاده از زیورآلات چرمی مانند دستبند چرمی مردانه و زنانه در میان مردم بسیار رایج شده است و از تنوع بسیار بالایی برخوردار است.

تنوع رنگ دستبند چرمی

یکی از ویژگی‌های دستبند چرمی تنوع رنگ آن است. برخی گمان می‌کنند دستبند چرمی طبیعی تنها به رنگ قهوه‌ای و در طیف‌های مختلف این رنگ است. این در حالی است که با پیشرفت علم، چرم طبیعی قابلیت رنگ‌پذیری پیدا کرده است و به همین علت تنوع رنگ بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است. ساخت چرم طبیعی با تکنولوژی‌های جدید انجام می‌شود و به همین علت کیفیت چرم‌های رنگی نیز قابل قبول است.

شما با استفاده از تنوع رنگ موجود در دستبند چرمی می‌توانید انواع مختلف آن را با تیپ خود ست کنید. همانطور که اصول ست کردن و استفاده از ساعت مچی بسیار حائز اهمیت است، استفاده از دستبند چرمی نیز باید با اصول و بر اساس قواعد باشد. به همین علت تنوع رنگ کمک می‌کند تا به ویژه بانوان قدرت مانور بیشتری در انتخاب دستبند خود داشته باشند.

چرم از پوست حیوانات زیادی تهیه می‌شود و تقریباً از ابتدا با بشریت همراه بوده است. طی سال‌ها و با پیشرفت بشر، انواع مختلف چرم به وجود آمده‌اند .

مشخصات دستبند چرم مردانه

بهتر است چرم مورد استفاده طبیعی باشد.

اگر پلاکی در آن به کار رفته از نقره یا رنگ ثابت و... باشد.

قفل دستبند سریع و راحت باشد.

چرم به کار رفته در دستبند به گونه‌ای باشد که پوسته پوسته نشده و کیفیت بسیار خوبی داشته باشد.

طرح‌های دستبند، جدید و جذاب باشد .

کیفیت ساخت دستبند چرمی

امروزه دستبند چرمی با تنوع بسیار بالا در بازار عرضه می‌شود که قیمت‌های بسیار متفاوتی دارند و شما می‌توانید دستبند چرم مردانه متناسب با سلیقۀ خود را با قیمت مناسب خریداری فرمایید. ولی توجه به این نکته ضروری است که گاهی متریال‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت ممکن است به جای چرم اصل به شما فروخته شوند. بنابراین حتماً به بوی چرم و یا بافت آن دقت فرمایید. در خرید یک دستبند علاوه بر چرم به کار رفته، جنس فلز و نوع قفلی که در دستبند به کار رفته است را نیز مد نظر قرار دهید؛ چرا که عمر دستبند چرمی به این عناصر نیز وابسته است و ممکن است یک دستبند از چرم بسیار خوبی ساخته شده باشد، ولی یک قفل نامرغوب باعث شود تا در مدت کوتاهی دستبند شما غیر قابل استفاده گردد. بنابرین در هنگام خرید دستبند حتماً سعی کنید از کیفیت ساخت آن مطمئن شوید. برای این منظور بهتر است خریدهای خود را از یک فروشگاه مطمئن زیورآلات انجام دهید که در هر شرایطی نسبت به فروش اجناس متعهد باشد.

استایل دستبند چرم مردانه

حتماً قبل از خرید به این قضیه فکر کنید که چه نوع از دستبندهای چرمی مد نظر شماست و چه دستبندی مناسب شخصیت و موقعیت شماست. انواع مختلفی از دستبندهای چرمی به صورت روزانه طراحی و راهی بازار می‌شود و شما بهتر است قبل از خرید اقدام به انتخاب استایل مورد علاقۀ خود کنید.

طرح مورد استفاده بر روی دستبند چرمی، طرح مورد استفاده در فلز دستبند چرمی، تعداد ردیف‌های دستبند چرمی و اشکال موجود بر روی دستبند چرمی می‌تواند جزو مواردی باشند که در انتخاب دستبند چرمی دخیل خواهند بود.

مشخصات

مشخصات کلی
قابل شستشو
بله
جنس
چرم اصل
ضد خش
بله
قفل دستبند
ساعتی
نقش حکاکی شده
منقش به 4سلام و کف العباس(ع)
عیار
نقره 925
ارسال
ارسال به سراسر کشور تحت لیسانس شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

دیدگاه ها (0)