انگشتر موزانایت سبز الماس روسی زیبا اصلی

انگشتر موزانایت سبز الماس روسی زیبا اصلی

زمان ساخت این محصول 10 روز کاری
(0)

انگشتر موزانایت سبز زیبا، رکاب انگشتر از نقره 925 عیار و کاملا دست‌ساز بوده و دارای ضخامت و کیفیت بالایی می‌باشد، انگشتر انتخابی شما قابل سایز بوده و شما می‌توانید از منوی زیر، سایز رکاب خود را انتخاب نمایید.

سایز انگشتر:
سایز بر اساس:
جعبه انگشتر:
5,760,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 7197
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
100 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

موزانایت چیست؟ (Moissanite)

از لحاظ شیمیایی موزانایت یک سیلیکون کاربید است با فرمولsic. موزانایت در طبیعت کاملاً نادر و کمیاب است. البته موزانایت می‌تواند در آزمایشگاه‌ها ترکیب شود که به‌طور گسترده‌ای باعث شده‌ که با یک قیمتی معقول در دسترس قرار بگیرد. نام موزانایت از شیمی‌دان فرانسوی Henri Moissan که این سنگ را در سال 1893 پیدا کرد گرفته شده است.

سپس در سال 1958 موزانایت در رودخانه سبز در wyominy یافت شد. یک سال بعد یعنی سال 1959 در یوکوتا، ته‌نشین‌های موزانایت در سنگ‌های کیمبلیت در یک معدن الماس محلی کشف شد. برای مدت طولانی دانشمندان پی بردند که آیا اشکال موزانایت به‌طور طبیعی بر روی زمین تشکیل می‌شود یا خیر؟

در حال حاضر موزانایت به علت آنکه به‌طور طبیعی در اشکال مختلفی از جمله کیمبرات، لامپروئیت، اولترامافیک و الماس‌ها رخ می‌دهد شناخته شده است.

جواهرسنگ‌های مشابه موزانایت

الماس: سخت‌ترین مواد معدنی طبیعی شناخته شده در زمین.

زیرکونیوم مکعبی شکل: این سنگ یکی دیگر از ترکیب شونده‌ها برای الماس محسوب می‌شود. برخلاف موزانایت زیرکونیوم مکعبی الماسی است که تمایل به آن دارد که درخشش خود را از دست بدهد. این سنگ همچنین نرم‌تر می‌باشد. این سنگ به راحتی خراش برداشته و شکسته می‌شود‌. این سنگ ارزان است اما جایگزین ناچیزی برای الماس و موزانایت به حساب می‌آید.

کوارتز: کوارتز یکی از رایج‌ترین مواد معدنی و بسیار ارزان است. گاهی اوقات ممکن است شما با کوارتزهای بی‌رنگ و جلا داده شده به‌عنوان جایگزینی برای الماس مواجه شوید.

شیشه : شیشه نیز گاهی اوقات به‌عنوان یک جایگزین ارزان برای الماس و موزانایت به کار می رود.

 مقایسه موزانایت با الماس

درخشش: هم الماس و هم موزانایت از خودشان نور درخشان و زیبایی به نمایش می‌گذارند اما طبیعت درخشندگی آنها متفاوت است. نور از شکل الماس به‌طور کلی بی‌رنگ خواهد بود.نوری که از ظواهر موزانایت می‌درخشد رنگ‌هایی از رنگین‌کمان را انتشار می‌دهد.

رنگ: در حالی که سنگ الماس و موزانایت در یک مقیاس رنگی مشابه قرار دارند، هیچ چیزی مانند موزانایت بی‌رنگ نیست. حتی بی‌رنگ‌ترین موزانایت معمولاً در شرایط نوردهی مناسب کمی زرد و خاکستری به نظر خواهد آمد. به عبارت دیگر الماسی که به‌عنوان موزانایت به نظر می‌رسد در واقع بی‌رنگ است.

قیمت: الماس بسیار گران‌تر از موزانایت است. از آنجایی که موزانایت می‌تواند در آزمایشگاه به سهولت نسبی ساخته شود‌ قیمت آن ارزان‌تر است. گاهی اوقات فروشندگان متقلب تلاش می‌کنند تا موزانایت را به جای الماس واقعی با برچسبی با قیمت بالاتر جا بزنند و یا ممکن است برای الماس تخفیف زیادی بدهند در حالی که آن موزانایت است. به همین دلیل است که چیزی به‌عنوان ردیاب‌کننده موزانایت وجود دارد. افرادی که الماس‌های زیادی خریداری می‌کنند می‌تواند با یک ردیاب، مشخص کند که چند نوع سنگی را خریداری کردند.

خواص سنگ موزانایت

مفید برای بیمارانی که مشکل جسمی و روحی و حتی افسردگی حاد دارند.

پاک کننده و تطهیر کننده روح.

مؤثر در افزایش شانس و سلامتی قلب و افزایش قدرت چاکراهای بالا و پایین.

نگهداری و شارژ سنگ موزانایت

این سنگ از لحاظ نگهداری به شرایط خاصی نیاز ندارد و برای تمیز کردن نگین آن کافی است یک مسواک یا برس نرم به همراه مواد شوینده ملایم یا پاک‌کننده‌های بدون بو، آرام بر روی نگین کشیده شود و با آب سرد شستشو داده و در آخر توسط پارچه میکروفیبر خشک کرد.

انگشتر

انگشتر جزء لوازم زینتی محسوب می‌شود و مورد استفاده مردان و زنان قرار می‌گیرد. آنطور که از شواهد پیداست، انگشتر تاریخچه‌ای کهن دارد که حتی در تاریخ اسلام نیز توانسته است خودنمایی کند و به یک جزء مهم تبدیل گردد. انگشتر یا حلقۀ دست نواری اغلب از جنس فلز است و معمولاً به عنوان آلت زینتی به دور انگشتان دست قرار می‌گیرد.

انگشتر یکی از نمادین‌ترین جواهرآلات است؛ زیرا بعضی از انگشتر‌ها حلقه ازدواج هستند و بعضی از انگشتر‌ها میراث خانوادگی اشخاصند که از مادر یا پدر و اجداد آن‌ها به ارث رسیده است و بعضی به خاطر قداست و خاصیتی که دارند مورد استفاده اشخاص قرار می‌گیرد.

تاریخچه انگشتر

انگشتر پیشینه‌ای نامعلوم دارد و به طور قطع مشخص نیست از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است، اما شواهد نشان می‌دهد که انگشتر از مصر باستان، در پی تکامل «مُهر» سرچشمه گرفته باشد؛ چون مُهر‌ها نشانه قدرت بودند، افرادی که مُهر‌های برجسته و انگشتر خاتم «مُهر» داشتند، به عنوان اشخاص قدرتمند و بانفوذ، مورد احترام مردم قرار می‌گرفتند.

مقامات بالای حکومت نیز با اعطای انگشترشان به نماینده‌هایشان، برای اجرای فرامینشان، اختیار تام می‌دادند که در تورات نیز به نمونه‌ای از این عمل، اشاره شده است: «سپس فراهه، انگشترش را درآورد و به جوزف داد». به احتمال زیاد، تغییر و تحوّل انگشتر خاتم و تبدیل شدن آن به یکی از آلات زینتی نیز در مصر باستانْ رخ داده است.

انگشتر در اسلام

حلقه‌ای از طلا یا نقره است که معمولا سنگی قیمتی بر آن جای دارد و در یکی از انگشتان قرار می‌گیرد.

پیروان هر کیش و مذهبی برای خود نشانه‌ای دارند که با آن شناخته می‌شوند؛ چنانکه مسیحیان صلیب و هندو‌ها و بوداییان خال سرخ در پیشانی و مو‌های مخصوص دارند، اهل ایمان نیز با علاماتی شناخته می‌شوند که یکی از آنها، انگشتر به دست راست کردن است. امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرماید: «نشانه‌های مومن، پنج چیز است: پنجاه و یک رکعت نماز گزاردن، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک نهادن و خواندن «بسم الله الرحمن الرحیم» با صدای بلند.»

در فضیلت انگشتر به دست کردن و آداب آن

 مؤکّد است مردان و زنان، انگشتر در دست راست کنند.

در بعضى احادیث سفارش شده که در دست چپ کنند، امّا اگر نقش شریفى یا نگین شریفى داشته باشد، باید در وقت استنجا بیرون آورد.

از سلمان فارسى رضى‌اللّه‌عنه نقل است که پیامبر به امام علی علیه‌السّلام فرمود: «یا على، انگشتر در دست راست بکن تا از مقرّبان باشى.» عرض کرد که: «یا رسول اللّه مقرّبان کدامند؟» فرمود: «جبرئیل و میکائیل.» پرسیدند که «چه انگشتری در دست کنم؟» فرمود: «عقیق سرخ، به درستی که آن اقرار کرده است براى خدا به یگانگى و براى من، پیغمبرى و براى تو یا على به آنکه وصىّ منى و براى فرزندان تو به امامت و براى دوستان تو به بهشت و براى شیعیان فرزندان تو به جنّت الفردوس.»

از حضرت علی علیه‌السّلام منقول است که حضرت جبرئیل به پیامبر فرمود: «هرکه انگشتر در دست راست کند و قصدش سنّت و متابعت تو باشد و ببینم او را که در قیامت متحیّر مانده است، دستش را بگیرم و به تو و به حضرت علی علیه‌السّلام برسانم.»

جنس انگشتر

سنّت است که انگشتر از نقره باشد و مردان را انگشتر طلا در دست کردن، حرام است.

انگشترهاى نامناسب

  • در کتاب کافی آمده است كه پیامبر به حضرت على عليه‌السلام فرمود: «انگشتر طلا در دست نكن كه زينت تو در آخرت است».

مشخصات

مشخصات کلی
برند
فروشگاه محصولات و مصنوعات فرهنگی ربیع
تولید کننده
فروشگاه اینترنتی ربیع
مدل رکاب
رکاب نقره
عیار
925 عیار
ساخت کشور
ایران

دیدگاه ها (0)