انگشتر آمتیست اصلی خوش رنگ

انگشتر آمتیست اصلی خوش رنگ

زمان آماده سازی این محصول 10 روز کاری
(1)

انگشتر نقره مردانه آمتیست اصلی خوش رنگ؛ رکاب انگشتر از نقره 925 عیار بوده و کاملا دست ساز و دارای ضخامت و کیفیت بالایی می‌باشد. انگشتر انتخابی شما قابل سایز می‌باشد و شما می‌توانید از منوی زیر، سایز رکاب خود را انتخاب نمایید.

 

 

جعبه انگشتر:
سایز انگشتر:
سایز بر اساس:
1,284,000 تومان
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید گزینه خبرم کنید را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
پیشنهاد شگفت انگیز
کد محصول: 8759
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی ربیع
ارسال در سریع ترین زمان ممکن
گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
کشور سازنده: ایران
50 امتیاز با خرید این کالا

اطلاعات بیشتر

تاریخچه سنگ آمیتیست

این سنگ را در کتب جواهر شناسی اسلامی قدیم، «جمشت» گفته‌اند، لکن نام آن در لاتین amethyst است. آمیتیست از زبان یونانی مشتق شده و به معنای (مست نبودن) است، چون می‌پنداشتند که دستبند و یا گردنبندی از این گوهر در هنگام می خواری، مانع مستی می‌شود و البته دانشمندان جواهرشناسان ایرانی و عرب نیز در کتب خود به این مسئله اشاره کرده‌اند.

ساختار

این گوهر گران‌بهاترین سنگ در گروه کوارتزها به شمار می‌رود و نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است. این سنگ گوهری شفاف و جزو مشهورترین نوع در خانواده کوارتز است. این سنگ معمولاً به صورت کریستال شش وجهی پیدا می‌شود و در سنگ‌های آذرین و دگرگونی، به ویژه گرانیت و گنیس (سنگ جرقه) تشکیل می‌شود. گونه‌ای از این سنگ به نام کوارتز موجود می‌باشد که همراه با آن نوع فشرده‌ای از کریستال‌های کوچک بنفش استخراج می‌شود، اما فاقد بلورهای درشت می‌باشد. این گونه به صورتی متناوب و لایه لایه و کوارتز شیری رنگ و بیشتر به صورت ژئود تشکیل می‌شود و معمولاً در کارهای هنری یا مهره‌های تسبیح به کار برده می‌شود.

از خواص سنگ آمیتیست این است که در واقع یک سنگ تولید کنندۀ میدان مغناطیسی است، همچنین بدن انسان هم دارای یک میدان مغناطیسی درونی می‌باشد، در نتیجه امکان تبادل انرژی بین بدن انسان و این سنگ ایجاد می‌شود و زمانی که شما برای مدت زمان کوتاهی در برابر میدان مغناطیسی ایجاد شده به وسیلۀ این نگین قرار بگیرید، می‌توانید میدان مغناطیسی طبیعی بدن خویش را بهبود بخشید.

رنگ‌ها

این سنگ در سایه به رنگ‌های ارغوانی روشن تا بنفش تیره مشاهده شده است، همچنین جالب است بدانید که دارای پدیده دورنگی ضعیفی است و اغلب به صورت بنفش و قرمز مایل به ارغوانی خودنمایی می‌کند. رنگ‌های بنفش سیر تا ارغوانی آن به طور معمول در بازار جهانی دارای قیمت بالاتری هستند. خوب است که بدانید این سنگ به رنگ سبز نیز وجود دارد. بعضی از بلورهای آن در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می‌دهند. با وجود این، اشعه x رنگ اولیۀ آن را می‌تواند باز گرداند.

بلورهای آمیتیست با حرارت زیاد به رنگ‌های زرد روشن، قهوه‌ای، سبز و آبی درمی‌آیند و رنگ‌های زرد آن به عنوان سیترین فروخته می‌شود، اما هنگامی که این سنگ به رنگ سبز درمی‌آید دارای مقدار زیادی عنصر آهن می‌باشد که بیشتر از کوارتزهای سبز در طبیعت یافت شده است. بیشتر سنگ‎های سبز رنگ در بازار جواهرات به طریق انجام عملیات حرارتی پدید می‎آیند. اغلب سنگ‌های سبز این گوهر از برزیل می‌باشند. نوع قهوه‌ای آن یا چایی رنگ آن نیز بسیار زیباست.

تشخیص سنگ آمیتیست اصل

هنگامی که سنگ آمیتیست اصل را در دست می‌گیرید باید خنکی آن را حس کنید. دقت کنید که قبل از آن در دست کسی نبوده باشد. وقتی سنگ را به دست می‌گیرید ابتدا خنکی‌اش را حس می‌کنید و سپس بعد از مدتی با گرمای دست شما گرم خواهد شد.

روش بعدی برای تشخیص سنگ آمیتیست تست خش روی شیشه است. البته دقت کنید این تست یک روش تخریبی است و ممکن است به سنگ شما آسیب برساند. سنگ آمیتیست از شیشه سخت‌تر است، به همین دلیل وقتی آن را روی شیشه بکشید روی آن خط می‌اندازد بدون اینکه خود خراشی بردارد.

هرچه رنگ سنگ آمیتیست تیره‌تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و قیمت بیشتری دارد. سنگ‌های آمیتیست با رگه‌های سفید معمولاً قیمت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های یکدست‌تر دارند. سنگ آمیتیست مرغوب اغلب در ایران یافت نمی‌شود و معمولاً نمونه‌های موجود با کیفیت پایین و به صورت لایه‌های کوچک می‌باشند.

روش پاک سازی

از خواص سنگ آمیتیست این است که اگر در مقابل نور خورشید قرار بگیرد، مقدار کمی از رنگ خود را از دست می‌دهند. بدین جهت می‌شود این گوهر را در مقابل اشعۀ x قرار داد و این سنگ‌ها را به رنگ اولیۀ خود بازگرداند. بعضی از سنگ شناسان معتقدند که می‌توانند با قرار دادن سنگ در بسته‌های فویل فلزی، رنگ این کانی‌ها را بهبود بخشید، زیرا رنگ بنفش این سنگ‌ها از ناخالصی آهن منشأ می‌گیرند.

بهترین راه برای پاک کردن و خالص‌سازی انرژی این کریستال‌ها و بهره بردن از خواص سنگ آمیتیست استفاده از کانی سیلیس شفاف می‌باشد. گفته شده که موسیقی نیز چنین تأثیری را روی کریستال‌ها دارا می‌باشد. همین طور قرار دادن این سنگ در نزدیکی سنگ‌هایی همانند کوارتز و عقیق باعث افزایش انرژی سنگ می‌شود. چنانچه در گذشت زمان از درخشندگی سنگ شما کاسته شده با پولیش دادن دوبارۀ سنگ می‌شود آن را بهبود بخشید.

روش نگهداری

شکنندگی از ویژگی‌های این سنگ است، لذا باید با دقت بسیار آن را نگاه داشت. این گوهر را به دور از دیگر سنگ‌ها، چه سنگ‌هایی سخت‌تر و چه سنگ‌هایی نرم‌تر نگهداری کنید؛ زیرا این سنگ کوارتز می‌باشد و اگر چه نسبتاً سخت و مقاوم می‌باشد، سنگ‌های جواهری دیگر قادر به خراش دادن سطح این سنگ هستند.

از خواص سنگ آمیتیست این است که آن را می‌توان به آسانی با آب گرم و صابون به نرمی تمیز کرد و با استفاده از یک تیکه پارچۀ لطیف آن را پاک نمود. بنابراین باید در نگهداری، تمیز بودن یا پوشیدن جواهرات خود احتیاط لازم را انجام دهید. مشابه سایر سنگ‌های رنگی از مواد شیمیایی خانگی قوی برای پاکیزه کردن استفاده نکنید. همین‌‌طور از قرار دادن طولانی مدت آن در گرمای بسیار بالا خودداری کنید، به این دلیل که گرما به سنگ جواهر شما آسیب دائمی می‌رساند.

رنگ این سنگ به این دلیل که ناخالصی‌های آهن و آلومینیوم در آن وجود دارد، پدید می‌آید. رنگ این نوع سنگ‌ها از بنفش و یاسی تا بنفش-قرمز روشن متفاوت می‌باشند. رنگ‌های تیره‌تر این سنگ‌ها با ارزش‌تر می‌باشند، به ویژه بنفش کامل با رگه‌های صورتی. آمیتیست سیبری با رنگ بنفش تیره و رگه‌های آبی و قرمز بیشترین قیمت‌ها را به خود اختصاص داده است. نوع سبز رنگ به واسطۀ پردازش گرما ایجاد می‌شود، اما به دلیل شناخته‌تر بودن رنگ بنفش، نوع سبز رنگ از معروفیت آن‌چنانی برخوردار نیست.

بررسی خواص و روانشناسی رنگ بنفش

بنفش رنگ روحانیت، عزت نفس و وقار است. رنگی مفید برای غالب افرادی که برای افکار، احساسات یا جسم خود ارزش قائل نیستند. این افراد اگرچه می‌توانند به دیگران عشق بورزند، اما قادر به دوست داشتن خود نیستند. بنفش رنگی همبسته با بصیرت و خودِ برتر است. رنگی الهام بخش که بسیاری از موسیقی دانان، شعرا و نقاشان اذعان داشته‌اند که بزرگترین لحظات الهام بخش آن‌ها زمانی به سراغشان آمده که در محاصرۀ پرتو بنفش بوده‌اند. رنگ بنفش برای اختلالات روانی مثل شیزوفرنیا و جنون بسیار مفید است.

خواص سنگ آمیتیست

  1. تقویت اراده.
  2. حکما عقیده دارند استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است. لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر، سیگار و یا مشروبات الکلی را دارند، از این سنگ استفاده می‌کنند.
  3. مفید برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و بهبود حمله‌های عصبی به ویژه صرع.
  4. برای رفع بی‌خوابی و کابوس سفارش می‌کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند.
  5. زدودن انرژی منفی و تبدیل آن به انرژی‌های مثبت.
  6. فعالیت کره مغزی انسان را افزایش می‌دهد و باعث کاهش توهمات مغزی می‌شود و توانایی‌های روان‌بینی را بهبود می‌بخشد.
  7. افزایش دهندۀ فعالیت سوخت و ساز سلولی.

انگشتر

انگشتر جزء لوازم زینتی محسوب می‌شود و مورد استفاده مردان و زنان قرار می‌گیرد. آنطور که از شواهد پیداست، انگشتر تاریخچه‌ای کهن دارد که حتی در تاریخ اسلام نیز توانسته است خودنمایی کند و به یک جزء مهم تبدیل گردد. انگشتر یا حلقۀ دست نواری اغلب از جنس فلز است و معمولاً به عنوان آلت زینتی به دور انگشتان دست قرار می‌گیرد.

انگشتر یکی از نمادین‌ترین جواهرآلات است؛ زیرا بعضی از انگشتر‌ها حلقۀ ازدواج هستند و بعضی از انگشتر‌ها میراث خانوادگی اشخاصند که از مادر یا پدر و اجداد آن‌ها به ارث رسیده است و بعضی به خاطر قداست و خاصیتی که دارند مورد استفاده اشخاص قرار می‌گیرد.

تاریخچه انگشتر

انگشتر پیشینه‌ای نامعلوم دارد و به طور قطع مشخص نیست از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است، اما شواهد نشان می‌دهد که انگشتر از مصر باستان، در پی تکامل «مُهر» سرچشمه گرفته باشد؛ چون مُهر‌ها نشانۀ قدرت بودند، افرادی که مُهر‌های برجسته و انگشتر خاتم «مُهر» داشتند، به عنوان اشخاص قدرتمند و بانفوذ، مورد احترام مردم قرار می‌گرفتند.

مقامات بالای حکومت نیز با اعطای انگشترشان به نماینده‌هایشان، برای اجرای فرامینشان، اختیار تام می‌دادند که در تورات نیز به نمونه‌ای از این عمل اشاره شده است: «سپس فراهه، انگشترش را درآورد و به جوزف داد». به احتمال زیاد، تغییر و تحوّل انگشتر خاتم و تبدیل شدن آن به یکی از آلات زینتی در مصر باستانْ رخ داده است.

انگشتر در اسلام

حلقه‌ای از طلا یا نقره است که معمولا سنگی قیمتی بر آن جای دارد و در یکی از انگشتان قرار می‌گیرد.

پیروان هر کیش و مذهبی برای خود نشانه‌ای دارند که با آن شناخته می‌شوند؛ چنانکه مسیحیان صلیب و هندو‌ها و بوداییان خال سرخ در پیشانی و مو‌های مخصوص دارند، اهل ایمان نیز با علاماتی شناخته می‌شوند که یکی از آنها، انگشتر به دست راست کردن است. امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرماید: «نشانه‌های مومن، پنج چیز است: پنجاه و یک رکعت نماز گزاردن، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک نهادن و خواندن «بسم الله الرحمن الرحیم» با صدای بلند.»

در فضیلت انگشتر به دست کردن و آداب آن:

 مؤکّد است مردان و زنان، انگشتر در دست راست کنند.

در بعضى احادیث سفارش شده که در دست چپ کنند امّا اگر نقش شریفى یا نگین شریفى داشته باشد، باید در وقت استنجا بیرون آورد.

از سلمان فارسى رضى‌اللّه‌عنه نقل است که پیامبر به امام علی علیه‌السّلام فرمود: «یا على، انگشتر در دست راست بکن تا از مقرّبان باشى.» عرض کرد که: «یا رسول اللّه مقرّبان کدام‌اند؟» فرمود: «جبرئیل و میکائیل.» پرسیدند که: «چه انگشتری در دست کنم؟» فرمود: «عقیق سرخ»، به درستی که آن اقرار کرده است براى خدا به یگانگى و براى من، پیغمبرى و براى تو یا على به آنکه وصىّ منى و براى فرزندان تو به امامت و براى دوستان تو به بهشت و براى شیعیان فرزندان تو به جنّت الفردوس.

از حضرت علی علیه‌السّلام منقول است که حضرت جبرئیل به پیامبر فرمود: «هرکه انگشتر در دست راست کند و قصدش سنّت و متابعت تو باشد و ببینم او را که در قیامت متحیّر مانده است، دستش را بگیرم و به تو و به حضرت علی علیه‌السّلام برسانم.»

جنس انگشتر

سنّت است که انگشتر از نقره باشد و مردان را انگشتر طلا در دست کردن، حرام است.

انگشترهاى نامناسب

  • در کتاب کافی آمده است كه پیامبر به حضرت على عليه‌السلام فرمود: «انگشتر طلا در دست نكن كه زينت تو در آخرت است».

مشخصات

مشخصات کلی
مدل انگشتر
اماتیست
مدل رکاب
رکاب چنگی
عیار
925عیار
ارسال
ارسال به سراسر کشور تحت لیسانس شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

دیدگاه ها (0)