شهید احمد جلالی نسب

زندگی به سبک شهدا

احمد جلالی نسب (شم آبادی) فرزند علی اصغر در تاریخ ۱۳۵۲/۰۶/۰۱در روستای شم آباد از توابع شهرستان خوشاب در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. روستایی که ۴۵شهید در زمان دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد و احمد اولین شهید مدافع حرم روستا.


دوران تحصیلات شهید احمد جلالی نسب


در سن ۷سالگی با شروع دوره تحصیلات ابتدایی به همراه خانواده به قم مهاجرت کرد. دوره دبیرستان ایشان مصادف با ایام جنگ بود و پدر و برادرشان در جبهه حضور داشتند و احمد به عنوان پسر دوم خانواده مسئولیت سرپرستی خانواده را برعهده داشت. هنوز یک سال و نیم از دوران طلبگی احمد نگذشته بود با اینکه به تحصیل خیلی علاقه داشت با کسب تکلیف از استاد خود آیت الله اراکی جهت کمک به معیشت خانواده ترک تحصیل کرده و مشغول به کار در نانوایی پدر شد.


ازدواج شهید احمد جلالی نسب


سال ۷۱ ازدواج کرد وحاصل این ازدواج یک دختر به نام فاطمه و سه پسر به نام‌های محمد، احمد و رضا بود.


ورود به سپاه پاسداران شهید احمد جلالی نسب


در سال ۷۲ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با ورود به سپاه توانست مدارج علمی خود را در دانشگاه افسری امام حسین (ع) در بخش های زرهی، امنیتی و پدافندی کسب کند. ایشان فرمانده عملیاتی یگان امنیتی امام علی(ع) سپاه قم و از فعالان هیئت رزمندگان اسلام و خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران بود.او برای پدر و مادر خود احترام ویژه‌ای قائل بود. مادر بزرگوار ایشان می گوید: هر روز با ما تماس می گرفت و هفته‌ای سه بار به ما سر می‌زد. هر وقت از او چیزی می‌خواستم بلافاصله مهیا می‌کرد. پدرش قبل فوتش آلزایمر داشت و او با عشق به او رسیدگی می‌کرد.


خصوصیات اخلاقی شهید احمد جلالی نسب


کسب روزی حلال برایش بسیار اهمیت داشت و در زمان کار بسیار جدی بود، در کنار جدیت با دوستان و همکارانش بسیار صمیمی بود. احمد انسانی متواضع و بی ریا بود و از محرومان دستگیری می‌کرد. مقید به انجام فرائض دینی به خصوص نماز اول وقت در مسجد بود. به خواندن قرآن علاقه داشت و از فرزندان می‌خواست تا برایش قرآن بخوانند و ایشان با مهربانی تصحیح می کردند.
به ائمه اطهار واهل بیت عشق می ورزید وبه دیگران توصیه می کرد پیرو ولایت ائمه اطهار و ولی فقیه زمان خود باشند.علاقه زیادی به ولی فقیه آیت الله خامنه ای داشت و در انتخابات مختلف ملاک ایشان، معیار و شاخصه های رهبری برای رأی خود بود.
احترام خاصی برای لباس سپاه قائل بود. همسر محترم شهید می‌گوید: با هم عهد بسته بودیم که یکدیگر را در کارهای مستحبی شریک کنیم. هرگز لباس مقدس سپاه را بدون وضو نمی پوشید و از من هم خواسته بود که آن ها را بدون وضو و با لباس‌های دیگر نشورم. تاکید زیادی به حجاب داشتند و با زبان کودکانه برای دختران کوچک دوستان و اقوام رعایت آن را بازگو می‌کردند.
حاج احمد روز تولد حضرت زینب صاحب نوه شد و نامش را زینب گذاشتند واین گونه شد که نام جهادیش را ابو زینب انتخاب کرد. پسر شهید می گوید:صبح روز تولد دخترم از خوشحالی سر از پا نمی شناخت. و پیامکی برای همه فرستاد (سلام تولد حضرت زینب بر شما مبارک من زینب هستم نوه حاج احمد).


حضور در سوریه شهید احمد جلالی نسب


علاقه زیادی به حضور در سوریه و دفاع از حرم حضرت زینب(س) داشت و با اصرار زیاد در اردیبهشت ۹۵به سوریه اعزام شد. یک ماه بعد بر اثر مجروحیت بازو به وطن بازگشت و در بعد از بهبودی نسبی در مرداد ماه به میدان نبرد برگشت. همسر ایشان می گوید: مظلومیت مردم سوریه، خرابی شهرها، فقر و غربت ائمه اطهار(ع) او را متأثر کرده بود وهر بار مشتاق تر می رفت.


شهادت شهید احمد جلالی نسب


ایشان در زمینه توپخانه و زرهی تسلط زیادی داشت و مسئولیت خط عملیاتی تدمر را بر عهده گرفته بود. تکفیری‌ها برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های عراق، موصل و حلب حمله‌ ای سنگینی را به شهر تدمر آغاز کردند و احمد بخاطر مسئولیتی که بر عهده داشت نتوانست در مراسم عقد پسرش حضور پیدا کند و در حالی که تنها چند ساعت از دامادی پسرش نگذشته بود در تاریخ ۱۳۹۵/۰۹/۲۰ در دفاع از مردم مضلوم تدمر در حالیکه در پشت خودرو زرهی در حال تیر اندازی بود مورد اصابت موشک کروز قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
به علت آتش سنگین دشمن، همرزمانش نتوانستند پیکرش را باز گردانند اما پیکر پاکش پس از گذشت دو سال شناسایی شد و به میهن اسلامی بازگشت و در تاریخ 24/01/1398 پس از تشییع در حرم حضرت معصومه(س) در گلزار امام زاده علی بن جعفر شهر قم به خاک سپرده شد.
همسر بزرگوار شهید می گوید: بدانید همانند پدر و همسر شهیدم که برای دفاع از کشور و حرم آل الله جان خویش را نثار کردند، من نیز در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و ایران نخواهم گذشت و در راین راه نیز فرزندانش را مانند پدر قهرمانشان تربیت خواهم کرد.


خاطره ای از برادر شهید


احمد، در اخلاق و رفتار نمونه بود. احترام به والدین و به ویژه مادرم از جمله ویژگی‌هایی بود که در رفتار او خیلی بارز بود و شاید دعای مادرم بود که او را عاقبت به خیر کرد. در واقع کارهای خیری که ایشان انجام می داد، این طور نبود که نمایشی باشد. او حقیقتاً در رفتارش نوعی باور و خلوص نیت داشت و به دلیل همین ویژگی‌ها به عنوان بنده خوب خدا برای شهادت انتخاب شد.
او حرف‌هایش را با این جمله به پایان می رساند که: دشمن بداند من و همه اعضای خانواده و کسانی که لباس سبز پاسداری به تن کرده‌ایم، خاری بر چشم او هستیم و نه تنها از فداشدن در راه اسلام هراسی نداریم، بلکه آرزوی همه ما در این لباس پیوستن به کاروان شهداست که این راه جز سعادت نیست.


وصیت نامه شهید جلالی نسب


اینجانب دفاع از حرم اهل بیت(ع) را با آگاهی بر این که وظیفه هر مسلمانی دفاع از اهل بیت که همان اجر و مزد رسالت نبی اسلام است که در قران کریم آمده انتخاب نمودم. خدا را شاهد و ناظر می‌گیرم که مسائل مادی و هیچ اجباری در این راه نبوده است. به همسر و فرزندانم توصیه می‌کنم که همیشه و در همه حال پیرو ولایت ائمه اطهار(ع) و ولی فقیه زمان حضرت امام خامنه‌ای بوده و خود را مدیون دین مبین اسلام و رهبری و انقلاب بدانند و از هیچ کوششی برای دفاع از حریم ولایت دریغ نکنند. به پسران ارجمندم توصیه می‌کنم که ضمن مواظبت از مادر و خواهر خود هر لحظه و زمان آماده جانفشانی در راه اسلام و ولایت باشند.

0 نظرات

ارسال نظرات