شهید مصطفی شیخ الاسلامی

شهدای خان‌طومان

مصطفی شیخ الاسلامی‌کندلوسی ۲۲ دی 1364 هنگام اذان مغرب در چالوس دیده به جهان گشود. مصطفی به‌عنوان فرزند بزرگ خانواده، خود را در برابر برادران کوچک‌‌تر و تنها خواهر خود مسئول می‌دانست و در تمامی مسائل به آنها کمک می‌کرد و حتی از سهم خود می‌گذشت تا برادران و خواهرش احساس ضعف و ناتوانی نکنند.

مصطفی در دوران ابتدایی وارد باشگاه کشتی شد و از همان ابتدای ورود به باشگاه، مقام قهرمانی استان را کسب کرد و حتی در هنگام تمرین برادر کوچک خود را نیز به باشگاه می‌‌برد تا از تماشا کردن تمرین، انگیزه‌ای پیدا کند که در نهایت برادرش در رشتۀ ورزشی کشتی مقام استانی و در رشتۀ جودو نیز به‌عنوان عضو تیم ملی مشغول تمرین شد.
او از دوران دوم ابتدایی شروع به نماز خواندن کرد و نماز را به برادرانش یاد می‌‌داد و هنگام اذان، در خانه نماز جماعت برگزار می‌کرد.

وی دوران ابتدایی خود را در مدرسۀ شهید فلاح، دوران راهنمایی را در مدرسۀ شهید تندیس و دبیرستان را در مدرسۀ امام خمینی رحمةالله‌علیه چالوس سپری کرد و در رشتۀ ریاضی‌ فیزیک همواره جزو شاگردان نخبه و ممتاز بود.

وی فوق ‌دیپلم خود را از دانشگاه ساری، کارشناسی را در دانشگاه یزد و کارشناسی‌ارشد رشتۀ مهندسی برق را در شهر ساری گرفت.

مصطفی در کنار تحصیل، ورزش خود را ادامه داد و در اواخر تحصیلاتش در دانشگاه در کنار برادر کوچک‌تر خود، به ورزش جودو روی آورد و دیری نپایید که مقام‌های استانی و کشوری را در این رشته کسب کرد و پس از شهادت به‌عنوان اسطورۀ ورزش جودو انتخاب شد.

در آذر سال 91 ازدواج کرد، ولی هنوز استخدامش در سپاه مشخص نشده بود که برای تأمین روزی نزد دایی خود در یک مرغ‌ فروشی در بازار روز چالوس مشغول به‌ کار شد و با توجه به اینکه بسیار آرام و مودب بود، بازاریان و کسبه علاقۀ خاصی به وی پیدا کردند.

مصطفی دی 1391 در سپاه مشغول به خدمت شد و در همان ابتدا به مأموریت سخت و طاقت‌ فرسای کرمانشاه رفت و پس از مدتی نیز به ارومیه اعزام شد و آخرین مأموریتش هم سوریه بود.

او به‌عنوان نیروی داوطلب که مهارت خاصی در زدن آر‌پی‌جی داشت برای دفاع از اسلام و حرم حضرت زینب علیهاالسلام راهی سوریه شد و پس از ۲۷ روز، ۱۶ آذر 1394  در یک عملیات سنگین در شهر حلب، پس از چند شلیک موفق و به هلاکت رساندن نیروهای دشمن، توسط نیروهای دست‌ نشاندۀ استکباری داعش به شهادت رسید.

پیکر این جوان 30 ساله ۱۹ آذر 1394 بر روی دستان مردم چالوس تشییع و در گلزار شهدای مزار یوسف رضای این شهر به خاک سپرده شد.

امیرحافظ تنها یادگار او، ۵۷ روز بعد از شهادت پدر متولد شد.

این شهید گرانقدر مدافع حرم، به خانوادۀ خود احترام بسیاری می‌گذاشت و الگویی در میان اقوام خود بود.

وصیت‌نامۀ شهید مصطفی شیخ الاسلامی

اینجانب مصطفی شیخ الاسلامی فرزند و سرباز کوچک حضرت زینب علیهاالسلام وظیفۀ خود دیدم که به کسانی که به حضرت زینب علیهاالسلام بی احترامی کردند، جواب دندان‌شکنی دهم و به جهادی که رهبر انقلاب اسلامی اعلام کرده‌اند لبیک گویم و برای دفاع از حرم به عنوان مدافع حرم به سوریه بروم.

از شما مردم عزیز می‌خواهم که همیشه کنار رهبر انقلاب بوده و هیچ وقت نگذارید تنها باشد و اجازه ندهید کسی به این انقلاب با چشمان بد نگاه اندازد. همیشه کنار دین و قرآن باشید و هرگز آن را ترک نکنید که تمام شیعیان امیدشان به خدا و ائمه اطهار می‌باشد. امیدوارم روزی برسد که تمام مستکبران نابود و اسلام پیروز شود.

مصطفی شیخ الاسلامی

22/8/1394

 

0 نظرات

ارسال نظرات