شهید سعید کمالی

شهدای خان طومان

پاسدار شهید؛ حاج سعید کمالی

شهید بزرگوار سعید کمالی کفراتی 10 صبح دومین روز هفته در نوزدهمین روز شهریور سال 69، فضای خانه را با قدومش معطر و نورانی کرد. آن روزها در روستای زیبا و خوش آب و هوای کفرات (از توابع بخش هزارجریب شهرستان نکا) زندگی می‌کردند.

چهارساله بود که به دلایل مختلف خانواده‌اش به شهرستان ساری آمده و در شرقی‌ترین نقطۀ شهر (عبور زغال چال) ساکن شدند.

سعید دوران تحصیلی ابتدایی را در دبستان شهید اکبری واقع در بلوار امام رضا علیه‌السلام و دوران راهنمایی را در مدرسۀ شهید قاسمی واقع در کوچۀ قاسمی، سال اول دبیرستان را در دبیرستان سلمان فارسی واقع در کوچۀ جهان پیما، و از دوم دبیرستان تا پیش دانشگاهی را در مدرسۀ شهیدان رجایی و باهنر در رشتۀ علوم تجربی گذراند.

همان بار اول شرکت در کنکور، در چند رشته و دانشگاه پذیرفته شد، ولی با توجه به علاقه به سپاه، دانشگاه شهید محلاتی قم را انتخاب کرد و در رشتۀ علوم سیاسی لیسانس خود را گرفت.

بعد از فارغ التحصیلی در سپاه ناحیۀ میاندورود (سورک) مشغول به کار شد و در 23 اردیبهشت 91، پس از بازگشت از سفر حج، ازدواج کرد که ثمرۀ این ازدواج یک پسر به نام امیرمهدی شد.

شهید عزیز در 14 فروردین 95 با نیت دفاع از حرم حضرت زینب علیهاالسلام به جمع دلاورمردان لشکر25 کربلا پیوست و به سوریه اعزام شد و در 17 اردیبهشت 95 در منطقۀ خان‌طومان به همراه 12تن از همرزمانش به شهادت رسیدند.

 

0 نظرات

ارسال نظرات