پیشگیری و درمان

راز سلامت قاعدگی

تنظیم دوره قاعدگی یکی از مسائل حیاتی در زندگی زنان است و گیاهان به عنوان یک راهکار طبیعی و مؤثر برای این امر نقش بسزایی ایفا می‌کنند. علل بی‌نظمی قاعدگی، موضوعی پیچیده و چندجانبه است که درک عمیق از آن باعث ایجاد راهکارهای مؤثر می‌شود. همچنین، خوراکی‌هایی که در تغذیه دختران و زنان نقش دارند، می‌توانند تأثیرگذاری زیادی در باز کردن قاعدگی و بهبود سلامت تنظیم آن داشته باشند. در این مقاله، به بررسی نقش گیاهان در تنظیم دوره قاعدگی، علل بی‌نظمی، خوراکی‌های مؤثر و راهنمایی‌های رگل دوشیزگان و دختران می‌پردازیم. امیدواریم که این اطلاعات به زنان کمک کند تا با شناخت بهتری از بدن خود، بهبودی در تنظیم قاعدگی و سلامتی عمومی خود را تجربه کنند.

post-slider
مقابله با عفونت‌‌های رحم و مخمری زنانه

عفونت مخمری زنانه یک نوع التهاب متداول در واژن است که توسط قارچ کاندیدا "آلبیکانس" ایجاد می‌شود. این عارضه با علائمی مانند خارش شدید، ترشحات سفیدی با بوی مخمر، قرمزی و سوزش در واژن همراه است. این نوع عفونت بیشتر از یک سوم مراجعه‌های زنان به پزشکان زنانه را تشکیل می‌دهد و بیماری دوباره عود می‌کند. علت مراجعه زنان به پزشکان زنانه بیشترین‌ باروری است. عفونت مخمری می‌تواند به مشکلات روحی و جسمی، خانوادگی و حتی به طلاق و جدایی منجر شود.

post-slider
اطلاعاتی از علائم تا مدیریت اختلالات قاعدگی

در جهان پویا و پیچیده امروزی، سلامت قاعدگی یکی از اساسی‌ترین جنبه‌های بهداشت زنان است. این مقدمه به بررسی جنبه‌های مختلف این حوزه می‌پردازد، از علائم پیش از قاعدگی گرفته تا مراحل مختلف عادت ماهیانه، علت‌های پیدایش قاعدگی، و نیز مدیریت اختلالات ممکن در این زمینه، از سوی دیگر، به اختلالات ممکن در دوره قاعدگی پرداخته و راهکارها و مدیریت مناسب برای حفظ سلامت این فرآیند را مورد بحرانی قرار می‌دهیم.

post-slider
چگونه علت سردرد خود را بفهمیم؟

انواع سردرد در طب اسلامی بر اساس مزاج آدمها تقسیم می شود و همچنین درمان سردرد با اصلاح مزاج قابل درمان است و همچنین برخلاف طب مدرن که در درمان اکثر بیماری ها از جمله سردرد فرد موظف به خوردن دارو تا اخر عمر می باشد در اینجا ما به شما یاد میدهیم که چگونه علت سردرد خو را پیدا کرده و بدون دارو آن را درمان کنید.

post-slider
علت بیماری های استخوان و مفاصل شماره یک

دردهای مفصلی می تواند ناشی از افزایش دم، صفرا، بلغم و سودا باشد گاهی هم از مخلوط شدن دو یا چند خلط به وجود می آید و در صورتی که ورم مفصل گرم نباشد و رنگ آن به سرخی و یا زردی نزند و دردش در سرما افزایش یابد این درد به دلیل افزایش سودا یا بلغم یا هر دو با هم می باشد اگر چنین نباشد از غلبه صفرا و یا دم است که قسم اول بسیار شایع می باشد.

post-slider
انواع بیماری های پوست و مو

در طب سنتی و طب اسلامی انواع بیماری ها بر اساس چهار خلط صفرا سودا بلغم و دم می باشد و بیماری های پوست و مو نیز به همین شکل علت یابی و درمان می‌شوند و شما با یافتن مزاج غالب در بدن یا موضع بیماری میتوانید آن را درمان کرده و خلط غالب را در بدن به تعادل برسانید هر خلطی در بدن کاهش یا افزایش یابد سبب بیماری و بهم ریختن مزاج می شود. علت درمان های طولانی مدت در طب اسلامی و سنتی نیز همین می باشد چون باید خلط غالب پایدار در بدن شما را به تعادل برسانند.

post-slider
بررسی علت بیماری های جنسی شماره یک

یعضی از دلایل بیماری های جنسی از نظر طب سنتی شامل: عصبی شدن و حرص و جوش زیاد خوردن و داشتن استرس و ترس، مصرف دخانیات و مواد مخدر، یبوست مزاج و اختلال در سیستم گوارشی، بی نظمی در خواب و مصرف غذاهای سرد و سودا زا، برخی بیماری ها مانند کم خونی و ضعف بدن یا بیماری های کلیوی می باشد که این دلایل و درمان آنها در طب به راحتی قابل اجرا می باشد.

post-slider
شایع ترین بیماری های چشم شماره یک

بیماری های مربوط به چشم علت های مختلفی دارند که چند نمونه آن مانند: ناراحتی های گوارشی بخصوص مشکلات روده‌ی بزرگ، داشتن یبوست یا اسهال های مداوم، مصرف بیش از حد مواد گوشتی، عدم تحرک کافی، نداشتن نظم در خواب و خوراک و زندگی روزمره، عدم رعایت بهداشت فردی از جمله شایع علل بروز بیماری های چشمی هستند.

post-slider
چه اندازه درباره بیماری های خون می دانید؟ شماره یک

برخی نکات می تواند به شما در سلامت خون و در نتیجه جسم شما مفید باشد مانند:  رسوب سدیم بر اثر مصرف زیاد از حد نمک (بخصوص نمک ید دار) و نوشابه های گاز دار، آبمیوه های شیمیایی، خیارشور، ترشی شور، آجیل و تخمه های بو داده شده به وجود می آید. رسوب تری گلیسرید خون بر اثر خوردن سرخ کردنی ها، تفت دادنی ها (بخصوص در ظروف تفلون)، بو دادنی ها، مصرف چربی با ترانس بالا مثل خامه، سرشیر و یا ته دیگ، کله پاچه، موز، انواع سس ها، جگر سیاه، روغن جامد، کنسرو جات و آبلیموهای صنعتی و شیمیایی به وجود می آید. رسوب کافئین بر اثر خوردن چای، قهوه، شکلات، کاکائو و نسکافه به وجود می آید. دخانیات، مواد افیونی، قرص های روان گردان، حشیش، مشروبات الکلی و ازاین قبیل موارد. و در کل تمام این موارد باعث تولید سودا بخصوص سودای سوخته در بدن می شود وجود سودا یعنی سفتی و غلظت در خون و حرکت ضعیف خون در عروق و یا مسدود کردن عروق بخاطر سفتی زیاد و گرفتگی عروق حساس قلبی.